Jump to content

Endre våpensøknad


astaroth

Recommended Posts

Hei

 

Hører/leser så mye forskjellig om våpensøknader, så poster spørsmålene mine her i håp om å bli klokere :wink:

 

1. Kan jeg endre kaliber på en godkjent våpensøknad, fra .44 til .454

2. Hvor lenge er en innvilget søknad gyldig, og hva må gjøres om den går ut på dato?

 

Takk på forhånd :D

Link to comment
Share on other sites

kaliberet ordner de raskt og aldri problemer. stikk innom våpenkontoret så ordner de det kjapt. Søknaden er gyldig i 12 mnd fra innvilgelse med mulighet for forlengelse. Bare snakk med våpenkontoret så ordner alt seg :-)

 

 

FEIL!

Søknaden er gyldig i 6mnd med mulighet for forlengelse til 12 mnd... Gjorde nettopp dette selv... og de gikk ut 22.02.12 og da var de 1 år gammel... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Jeg var innom våpenkontoret idag med spørsmål om å endre søknaden min fra "revolver .22lr, NMF finrevolver" til "pistol repeter .22lr, NMF Fin Unlimited".

Fikk blankt nei og beskjed om å søke igjen. :o

Er det slik andre steder i landet også?

Spørs hvor heldig du er med de som jobber på våpenkontoret ditt.

Noen er veldig åpene for løsninger og yte service og andre er stikk motsatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Ringt med Drammen med spørsmål om det var mulig å endre godkjent søknad for 30-06 Garand til 30-30 repeter....dama var litt usikker men må ut med fult gebyr mest sannsynligvis svarte hun :\.

 

Er det noen fast guideline på hvordan våpenkontorer skulle håndtere slike endringer? Eller er det bare opp til hvert enkelt våpenkontor og avhenging av hvor bra en dag de har?

Edited by odin1899
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...