Jump to content

Digitale kart


prikken

Recommended Posts

Er det noen som har gode tips til tilgjengelige karttjenester der en kan velge målestokk, type kartsnitt, hvilke detaljer som skal vises selv.

Det er også ønske om muligheter til å printe ønsket område.

 

Jeg har brukt norgeskart.no, gulesider.no og norgeibilder.no en del. Alle disse er forsåvidt gode til sitt bruk, men felles for dem er mangel på målestokk(mulig norgeskart.no har dette) og gode løsninger for utskrift av ønsket område.

 

Jeg har gjort et fattig forsøk med søkefunksjonen på kammeret, men kan ikke si jeg har lykkes.

 

Tips mottas med takk.

 

Edit: tasteleif.

Link to comment
Share on other sites

Se litt på 'kartiskolen.no' der kan du velge litt i kartet om du vil ha farge, gråtoner, raster og grenser.

I verktøy meny til høyre kan du velge fullskjerm og det er utskrift symbol oppe i venstre verktøymeny.

Skal se mere på dette da det virker likt Norgeskart med eiendoms grenser men med utskrift mulighet :D

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips. Alltid kjekt å ha muligheten til å skrive ut detaljer og evt forstørrelser i mindre områder enn vanlige turkart.

Har tidligere sett ett nettbasert kart der man kunne velge både som og målestokk, samt merke av i kartet hva man ville ha utskrift av. Som med så mye annet fint så svikter hukommelsen av og til. Har smurfet rundt på verdensveven, men kan ikke finne dette kartet igjen.

 

Om det skulle komme flere smarte tids, så står tråden til fri disp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...