Hei, forsetter denne tråden da overskriften er den samme.
Jeg og familien fikk vårt nye familiemdlem torsdag i forige uke. Ei nydlig lita frøken av svart elghund.
Hun er veldig tillitsfull og har funnet seg godt tilrette i løpet av helgen. Hun er nå 11 uker. Det ser ut til at alt går bra. Hun er på godfot med ungene (3 og 8 år), gjør fra seg mye ute og er sikker på oss og ukjente personer.
Så til det jeg trenger noen råd om. De to første nettene sov den i buret sitt, med åpen grind, ved siden av sofaen hvor jeg lå. Det gikk bra og hun holdt seg til neste morgen. De to neste nettene har vi prød å låse buret inne på kjøkkenet om natta. Der ligger hun på dagtid med døra åpen og lukket, og det går bra. Men når vi går å legger oss starter hylinga og til slutt bjeffing.
Hadde i utgangspunktet tenkt å holde oss veldig hard og ikke gi etter. Men da jeg gikk inn til henne første natta kl.4 hadde hun gjort fra seg i buret og til slutt sovnet (sovnet etter ca 1 time bjeffing)
Natt nr. fire (i natt) gikk enda værre. Hun holdt det gående i 4 timer før hun til slutt gjorde fra seg så til de grader i buret at jeg tok henne ut og vasket det meste. Da hadde hun både tissa og bæsja rett før hun la seg.
Jeg hadde da følelsen at jeg er helt på feil nivå når det gjelder å holde seg hard. Prøvde noen ganger til, men vi endt opp som natt nr 1 slik at jeg fikk en time søvn før jobben i dag. Frøkna sover godt ennda hjemme med fruen.
Jeg "avbrøt" fordi jeg tror hun er veldig stresset og hadde vært våken i 8 timer i strekk med aktivitet. Det er langt over hva hun har vært de tidligere dagene. ER DETTE RIKTIG?
Skal man holde seg hard eller ta det mere gradvis. Dersom jeg ikke får veldig overbevisende grunner på at dette er normalt kommer jeg til å havne på sofaen i natt med buret i døråpninga til kjøkkenet. Hvor går grensa når det er snakk og å gjøre fra seg i buret og bjeffing over hvor mange tilmer? Trenger noen råd og innspill. Like mye for egen del som for Ronja (som jeg ikke har nevt at hun heter)