Jump to content

Status på alarmselskap?


Fagerstad

Recommended Posts

Eg har per i dag alarm frå Verisure (tidl. Securitas Direct), men dei tilbyr ikkje oppgradering her eg bur da det vel er for lite interessant område for dei. Så eg lurer litt på kva andre selskap som tilbyr innbrot/brannalarm. Eg kjenner til G4S og Sector. Er det andre selskap eg burde vite om? Lokalisert på vestlandet. Takkar for info!

Link to comment
Share on other sites

Alarm kan du få hvor som helst, bare du har én eller annen nettilknyttning, (GSM, fasttelefon etc.) Men å få et vaktselskap til å rykke ut, begrenses av hvor langt de gidder kjøre.

Mjo, det kjenner eg til og vaktselskap har ein ikkje her. Ein må basere seg på at selskapet tar kontakt med privatfolk på ei liste eg har gitt dei, viss dei da ikkje får tak i meg. Men å få eit "respektabelt" og stabilt FG-godkjent alarmanlegg kan ein ikkje nødvendigvis få overalt. T.d. Verisure vil ikkje oppgradere anlegget mitt.

Link to comment
Share on other sites

Hva med FG-godkjent selvskudd? :mrgreen:

Eg kjenner meg sjølv såpass godt at eg er rimeleg sikker på at eg hadde gått rett i den sjølv :lol: Har eit minne frå barndommen da eg skulle straffe foreldra mine med teiknestiftar på golvet. Dei hadde eg gløymt da eg skulle på do om natta... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt vitsen med "utrykning", spesielt om man bor litt ukurrant til. Eneste er for å sjekke om det har vært falsk eller reell alarm, da de ikke har lov å kjøre fortere enn det du har og de pinglene tør ikke å gå inn i huset en gang om det faktisk er noen der inne.

Link to comment
Share on other sites

Eg har per i dag alarm frå Verisure (tidl. Securitas Direct), men dei tilbyr ikkje oppgradering

Eg kjenner til G4S og Sector.

 

Hva mener du med: Tilbyr ikke oppgradering?

G4S ble kjøpt av Nokas, som igjen solgte alarmdelen til Sektor (ifjor høst).

Du har Nokas, Sektor, Verisure, Stanley Security, Securitas som er de store. Så har du en flokk med små.

 

 

Snakk med de som leverer overvåket alarmoverføring:

http://www.securinet.no/

De leverer overføring av alarmsignaler. Og ingen ting annet. Beklageligvis så har kvaliteten på Securinet falt mye, etter at de flyttet mottak på kveld/natt/helg til Sverige. Der er det ikke mye å hente. Det var meget bra når alt var i Norge - Oppland. Der er de nå bare på dagtid.

 

Er jo en del brannstasjoner som og driver med alarm.

Er det da en brann i området, så vil du som alarmkunde bli nedprioritert!

 

Jeg har jobbet med dette siden 1995, og gjør det fortsatt. Sitter på alarmmottak til en av de største. Men da for bedriftsmarkedet.

Link to comment
Share on other sites

De leverer overføring av alarmsignaler. Og ingen ting annet.
Jeg vet det, men de kunne sikkert svare på hvem de leverer til i området.

 

 

 

 

Er det registrert flere enn 25 registreringspliktige våpen, uansett type, i samme husstand (boenhet), skal oppbevaringsstedet være beskyttet av FG-godkjent innbruddsalarmanlegg med overføring til døgnbemannet alarmstasjon som med egne vektere, eller etter avtale med enkeltpersoner eller foretak, kan sikre at det blir foretatt utrykning ved alarm. Politimesteren kan dispensere fra kravet til alarm til døgnbemannet alarmsentral dersom særlige grunner foreligger.

 

At det er langt til nærmeste vaktselskap, kan være en særlig grunn?

Link to comment
Share on other sites

Må bare spørre i denne tråden!

 

En nabo har et alarm/vaktselskap, som bytter batteriene på enhetene som står i boligens hans, og han får faktura for denne jobben! I tillegg betaler han jo hvert kvartal for alarmtilknyttning. Er dette normalt?

 

Jeg hadde batteribytte for en tid tilbake, og spurte om jeg fikk regning for dette, noe montøren sa nei til, det inngikk i avtalen! (Uten at jeg har leste den) Heller ikke sett noen regning for dette, eller forhøyet faktura!

 

Så jeg er i grunn bare nyskjerrig hva som er vanlig i denne bransjen!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Er det da en brann i området, så vil du som alarmkunde bli nedprioritert!

 

Jeg har jobbet med dette siden 1995, og gjør det fortsatt. Sitter på alarmmottak til en av de største. Men da for bedriftsmarkedet.

 

Da vet du kanskje utrrykningstidene som er vanlige i ditt selskap

;)

Kanskje ikke det er så ille at det blir slukket en brann på veien, da ?

(jeg har også vært i bransjen, i noen år (bare rundt 15, på meg))

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ann på hvor lenge det er siden forrige batteriskift. Er batteriene utenfor garantitiden så er det hos noen selskap et kostnad på det. En annen ting er å se på månedsprisen. Hjelper lite om batteribytte er gratis om du betaler en høyere månedspris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...