Jump to content

6,5x30 Carbine


.30 Herrett

Recommended Posts

Satt og kikket på kassene med 30 Carbine hylsene og lurte på hva jeg kunne bruke de til. Leker jo vanligvis med flere villkatter og leser mye om sære kaliber men har ikke sett noe ang en 6,5 på 30 Carbine hylsa. Noen som har vært borti den?

Målet er en Martini Cadet eller en TC Contender. Skyter mye 300 Whisper ol baser på 221F men disse er dyre og ofte utsolgt.

Kutting av 223 er jeg også lei for tiden..

Formet er par hylser i kveld med ei 256WM die og det ble en fin liten patron.

Link to comment
Share on other sites

Spennende sak. Har du tenkt noe spesielt bruksområde? Eller bare for morro? Lurer på hvilken hastighet den kunne få med en lett...feks 100grain kule...

Har lett halvhjertet etter en fin patron for gås, som ikke har mer energi enn nødvendig og som passer godt til lyddemper. Det er jo denne jeg har kikket etter, ser jeg nå...vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Så bra :thumbup: tok noen mål i kveld, ca 30 grader skuldervinkel og 4,5 mm hals, 26mm fra bunn til begynnelse av skulder.

Har googlet og leita litt rundt, men har ikke funnet andre som har lagd noe lignende. Kanskje fordi den er helt unyttig??

Men jeg har bestemt meg for å lage en slik bare for gøy! og det i en TC.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...