Jump to content

hvilken sporsele.


cita

Recommended Posts

Den beste allround sela til hund jeg har vært borti er http://metizodezign.se

Alt annet som er prøvd på voffen har enten passet dårlig, glid opp i halsen med påfølgende stuping av pusten eller så har "lillegutt" rett og slett slitt sela i filler. Metizo er så justerbar at den antagelig passer alle typer hund? Jeg er i hvert fall veldig fornøyd på hunden sine vegne :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kommer vel litt an på rase man har også :)

Jeg brukte enkel og kort sykkelsele uten masse dill og dall før på terrierne.

Etter en tur i Sverige hvor jeg fikk testet sporhalsbånd så skiftet jeg til det :)

En vellutstyrt bra dyrebutikk bør val ha såpass mange seletyper inne at du finner en som sitter bra på hunden.

Fikk en Ruffwear sele av en kompis men den er rimelig polstret og bikkja har hengt seg fast i kratt flere ganger pga

det. Så jeg personlig liker seler som uten polstring og som sitter så tett inntil kroppen som mulig :)

Link to comment
Share on other sites

Finnes masse å velge i, men jeg har i 7 år nå brukt en selemodell som jeg fikk tips om av Tron i denne tråden:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=7&t=6854

Altså et lærbelte fra Kappahl, eller deromkring og en halv time med kniv, hulltang og hullpipe (tomhylse) :P

 

Synes denne funker optimalt, og bikkja klager ikke han heller.

 

finnes flere gode tips inoen gamle tråder her på forumet.

 

lykke til

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk sydd sporsele (meget enkel) av nylonwebbing hos Brukshunden. Kostet ikke stort og fungerer helt glimrende. Liker heller ikke seler med for mye polstring og utstyr, den jeg har kan jeg putte i lommen selv om den er i størrelse L/XL.... Hvis du er i nærheten av Oslo er det verdt å stikke innom for å høre.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...