Jump to content

Tilbyr ettersøksavtale Østfold/svenskegrensa


thools1

Recommended Posts

Hei! Jeg tilbyr ettersøksavtale på rådyr. Bor i Halden, så byene rundt er innenfor områder jeg kan gå på også. Dekker også svenskegrensa nær Halden, hunden vil alltid ha være behandlet for bendelorm.

Har en Beagle på snart 2 år. Godkjent som 9 mnd. Gått 3 Ettersøk, alle vellykket.

Ta kontakt for en prat. Jeg kan også være en reserve avtale hvis dere allerede har ;) skulle uhellet være der og avtalen deres ikke har tid er det alltid kjekt med en i bakhånd.

 

Jeg stiller opp gratis.

 

Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tar gjerne i mot tips. Fersk rådyrjeger. Sitter på hytten hvor jeg ikke skal jakte og trolig skremmer bort alle dyr ifm. med lokketrening før jakten.

 

Trodde det var bra med dyr der nede jeg? Har i hvertfall bukkejakt og ordinær jakt andre plasser. Så tenker meg nedover til Østfold når jeg har fått sjekket ut de nærmeste plassene først. Kanskje ikke optimalt å drøye til flere dyr er skutt, men jeg kommer tilbake til deg og mottar gjerne tips :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
Hei! Jeg tilbyr ettersøksavtale på rådyr. Bor i Halden, så byene rundt er innenfor områder jeg kan gå på også. Dekker også svenskegrensa nær Halden, hunden vil alltid ha være behandlet for bendelorm.

Har en Beagle på snart 2 år. Godkjent som 9 mnd. Gått 3 Ettersøk, alle vellykket.

Ta kontakt for en prat. Jeg kan også være en reserve avtale hvis dere allerede har ;) skulle uhellet være der og avtalen deres ikke har tid er det alltid kjekt med en i bakhånd.

 

Jeg stiller opp gratis.

 

Mvh Thomas

 

 

Vi starter en ny runde, i år, som i fjor. Mange planlegger sommerjakta allerede i disse tider, og det kan da være greit å få alle ting på plass. Trenger du, jaktlaget eller en bekjent godkjent hund, ikke nøl med å ta kontakt.

 

Beaglen er nå runda 2 år. 13/13 vellykka ettersøk.

 

Avtaler i Østfold er gratis. :winke1:

 

Skulle jakta være over grensa, så hadde det vært kjekt med en liten symbolisk sum. Ettersom det koster 184 kr mnd hos dyrlegen i Halden for å holde hunden vaksinert, og jeg jakter ikke aktivt i sverige er det ikke lenger behov for å ha hunden vaksinert til enhver tid.

 

Jeg fikk endel spørsmål på hvorfor jeg gjør dette gratis.

1. Jeg husker selv hvordan det var å få tak i godkjent ekvipasje når jeg var førstegangsjeger. Ikke alle byer har ettersøksringer.

2. Jeg gjør det for å aktivisere hund (og eier). Dette er en hobby jeg bruker mye tid på!

 

Husk at det kan være greit med flere ekvipasjer i reserve :)

 

 

Ta kontakt på PM :)

Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hei! Bukkejakta er i godt gang. Vi har hatt et par ettersøk. Har også hatt noen for viltnemda i det siste. Totalt har vi ca 16/19 vellykket nå. 1 ryggtaggskutt villsvin og et knekt frembein på trafikkskadet rådyr. 1 rev som hadde gått i hi. Ikke alt en liten beaglefrøken kan klare.

 

Fra nå av tar jeg den symbolske sum av 50 kr pr avtale. Grunnen til at jeg nå gjør dette er at jeg opplever flere som bare skal ha avtale, for så å bruke sin egen hund. Dette er ikke greit. Jeg spesifiserer i avtalen at man kan bruke andre hunder som er godkjent, hvis man ønsker det. Men det ødelegges for andre når jeg blir kalt ut fordi valpen ikke klarte det.

 

I tillegg ønsker jeg at drivstoffutgiftene dekkes. Ikke snakk om kjøregodtgjørelse. Det er nå blitt ca 60 mil siden 15 juli. Kontrollsøk og ettersøk av rev og rådyr.

 

Skitt jakt videre. Ta gjerne kontakt.

 

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...