Jump to content

Sør Afrika 2017


Stick & String

Recommended Posts

Da er alt i boks for neste tur til RSA, Reiser 23 feb på en 10 dagers tur og afikafeberen herjer som verst !

Denne gangen legger jeg buen hjemme da det er jentungen som skal stå for mesteparten av jakta. Det verste av hardtrening er unnagjort og hu skyter nå veldig bra med skytestokk. Var på banen i går og resultat på reinfigur er godt innenfor. Alt av papirarbeid er unnagjort og nå er det bare å glede seg. Vi skal til Eastern Cape og hu har ei ganske omfattende liste av trofe og culldyr ! Jeg tipper at det ikke er mange 12 årige jenter her til lands som har fått oppleve storviltjakt i Sør Afrika ! Skolevennindene kan ikke skjønne at hun vil dette og guttene er grønne av misunnelse ....

Dessverre kommer jeg nok ikke til å legge ut bilder av henne på jakt her på kammeret, av forståelige grunner.....

Kommer nok en rapport fra meg med mine bilder, de tåler nok dagens lys. Av alle ting har jeg noen av the South african tiny 5 på min liste. Har skutt mange av de store og det begynner å bli VELDIG trangt om plassen for flere større bogmontasjer.

Vi begynner eventyret med en tur med overnatting i Addo Elephant Park før vi drar ut på jakt. Har tatt leiebil som så mange ganger før, billig og fleksibelt. Vi har også fått tildelt samme PH som jeg alltid har brukt (for øvrig et krav fra min side)

Har handle inn jaktklær fra USA til henne, utvalget var heller magert her hjemme ang klær for varmere strøk.

Da håper og tror jeg at vi får et flott eventyr sammen og at en ny storviltjeger er født inn i familien ! Får bare håper hu ikke blir altfor infisert av afrikafeber, det kan fort bli dyrt :lol::lol:

Dette er for meg større enn første utenlandsjakt ! Spenningen er til å ta og føle på hos henne og jeg blir minnet på hver morgen hvor mange dager det er igjen til vi skal reise. Reiseguider er pløyd gjennom sammen med bøker og afrikansk vilt og brosjyrer om skuddplassering, så i teorien er hun klar.

Det kan være litt bingo å reise såpass tidlig, været er ofte mer ustabilt og mulighet for regndager er større. Men man må følge de ferier som passer med skole og vi skjøter bare på vinterferien litt. Temperatur er oftest ganske behagelig i feb/mars. Har reist i sommerferien en gang tidligere og det ble med den ene gangen, fint tørt vær, men alt for kaldt. Jeg reiser ikke til afrika for å oppleve frost, det har vi nok av hjemme ! :):)

Skal bli utrulig flott å komme tilbake å hilse på gode venner og dele opplevelsen med en av de jeg er mest glad i !

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...