Jump to content

Drivjakt Polen


358 Win

Recommended Posts

Er du sikkert på at tallene er korrekte? Jeg har opplevd mange fantastiske dager på drevjakt med mange fellinger, men de tallene du referer til høres «litt i overkant» ut.

Link to comment
Share on other sites

Endte på nøyaktig 70 dyr på disse 4 første dagene. 57 gris, 3 rev og 10 rådyr. Terrenget booket for neste år ! Haster videre i buss. Nye muligheter i morra. Ny oppdatering kommer

 

Ønsker også gjerne å vite hvem dere reise med:-) Dere har hatt en sjelden bra tur, på de turer jeg har vært på har vi ikke bikket 40 dyr på 3 dager. Men skal til Latvia nå på neste fredag. Der skjøt de ca 50 dyr på de turnene som ble fullført i fjor( gris, elg, hjort, ulv og gaupe)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Når det gjelder kaliber i polen så er det vel slik at det er 308 og oppover som gjelder på gris.

vet ikke om de sier noe på 6+,5 men grisen kan være hardskutt :mrgreen:

 

Ser at noen syns at tallene det refereres til her er fantasi tall ??

jeg har så langt hvert på 6 drivjakt turer i polen og så langt har vi ikke skutt under 45 dyr på 3 dager

 

sist ( 17-21 des 2014) ble det riktig nok kun 46 dyr på 2 mann men vi valgte å ikke skyte rådyr

så derfor det noe lave antallet. de fleste på denne turen hadde ikke hvert på drivjakt før

og det teller også på resultatet. men dyrene var nok der det ser vi på antall skudd :mrgreen:

 

har brukt LB Jagtreiser på disse turene og det kommer jeg til å fortsette med

så det blir nok et par turer i 2015 også :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Antall dyr må sees i sammenheng med antall jegere. Hvis man ikke skriver hvor mange jegere som er med kan man la være å skrive noe :wink:

Det er umulig å si om det er bra eller dårlig hvis man ikke vet antall jegere. I tillegg er det ofte begrensninger på hva man kan skyte og hvor dyrt trofe dyr er.

Har vært 3 ganger på drivjakt i Tsjekkia. Antall dyr har variert fra sted til sted og fra dag til dag. Varierer til og med fra den ene siden av veien til den andre. En side av veien var det beste drevet jeg har vært med på og den andre siden nesten det dårligste som jeg har vært med på. Skjønnsmessig vurdert ut i fra hva alle jegerne sa etter drevet. Tror man bør være fornøyd hvis man skyter ett dyr pr. dag. 12 jegere bør derfor skyte 36 dyr eller mer på 3 dagers jakt for at det skal være et bra terreng. Ser man mye dyr kan man kanskje være fornøyd med mindre antall dyr på paraden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...