Jump to content

Beste avtrekk til AR15


Tika

Recommended Posts

Har i mange år skutt med JP avtrekk med gule fjærer og speed hammer.

Egentlig godt fornøyd med dette.

Holder nå på med å bygge en ny konkurranse rifle til Open og vurderer derfor å prøve et annet avtrekk.

 

Har sett litt på AR-Gold trigger og Geissele Super 3 gun Trigger (S3G).

Er det andre som jeg bør se nærmere på?

 

Noen som har prøvd noen av disse mot hverandre og kan komme med en anbefaling?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Jard, Accuracy Speaks, Giessele, og American gold.

Liker AG best til IPSC, ekstremt kort reset, veldig greit med hele greia i en kassett.

Giesselle er også meget høy kvalitet, men mer "bevegelse" i avtrekkeren. Alle er gode, men AG best for meg, andre kan godt ha en annen oppfatning da det handler litt om vane, og følelse.

Uansett ville alle være en oppgradering fra JP avtrekket.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe "galt" med den, men det er egentlig en helt standard AR semi avtrekker med ørlite finere finish, og noen justeringsskruer. Jard har et annet opphakingspunkt, som ihvertfall i teorien skal gi mer moment på avtrekkeren, har 2 slike, begge er av den justerbare typen, og begge trenger justering etter noen tusen skudd, disse er også litt "opperatøravengige" da noen klarer å få litt for raske dobbeltskudd med dem, spesielt om man fiiiiiiin presser avtrekk, drar man rett igjennom er det problemløst.

AS er også en avtrekker som bygger på den originale konstruksjonen, godt laget, gode materialer, men trenger litt tilpassing i enkelte våpen. Endrer seg ikke under bruk.

Gieselle har flere varianter, 3-gun har litt forvandring, som et kort trykkpunkt. meget bra laget, endrer seg ikke under bruk.

AG er i en egen kassett, slik at delene kan lages med mindre toleranser, og annen design. AR lowere lages av ganske mange produsenter, og det kan godt være litt variasjoner mellom hullene for avtrekkerpinnene, produsentene av avtrekk som baserer seg på den originale konstruksjonen, der hane og avtrekker er festet i hver sin pinne må nødvendigvis ta høyde for disse avvikene, avtrekk som justeres inn etter en lower vil ikke nødvendigvis fungere i en annen etterpå. Hullene i aluminiumen i lower kan også bli svakt ovale etter en del bruk, selv om det er mest utpreget i våpen med stempeldrift.

AG og andre som har hele innmaten i en kassett er ikke prisgitt produsenten av lower sin kvalitetskontroll, eller våpenslitasje, og kan konstruere et avtrekk som har kortere slaglengde og mindre reset, uten å være redd for at det blir utrygt.

Det finnes andre produsenter av slike en AG også, mener ihvertfall å ha sett Timmney.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har testet mange avtrekk jeg også, men nå bruker jeg Timnney kasset "drop inn" Liker det mye bedre enn alle andre jeg har prøvd.

De har to settskruer som du skrur rett ned i loweren så det låses fast.

 

Det er kort reset på det og fullt justerbart.

 

Anbefales på det sterkeste.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke handlet enda. Samling av deler til ny rifle tar litt tid.

Mangler bare avtrekk og løp nå.

Venter på en bunke med løp fra Lothar Walther, Sportsvåpen custom.

 

Tror jeg har bestemt meg for ett slik kasset avtrekk, enten AG eller Timney.

Ser at fordelene med mindre toleransen og enkel installasjon kan være positivt.

Mange som skryter av AG avtrekket på 3G forum og Enos.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Gammel post, men fortsatt relevant ;)

 

Skal ha et nytt avtrekk til min Stag-15 lower. Testa så vidt Geissele S3G i en annen Stag - virka bra. Hva med Hiperfire HiperTouch 24 3G? Noen som bruker det? Ser at Timney ble brukt for noen år siden. Hvordan er disse?

 

Det er jo en jungel av avtrekk (og like mange meninger) der ute....

Link to comment
Share on other sites

Snakka med uroonen i stad, kommer godbiter :D :D (dog ikke avtrekk)

 

hittil er favoritten hiperfire eclipse, får til "litt større" kaliber AR nå også, det uten tvil beste er den økte anslagsenergien, og farten, imho en overlegen løsning, flere andre produsenter har jo også nå begynt å lisensere den av hiperfire og implementere i sine avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både 24C og Eclipse, Eclipse skal være bedre, men jeg kjenner ærlig talt ikke forskjell på de.

 

Bruker de vanlig blanke fjærene, for å få best mulig annslag. Husker ikke hvilken avtrekksvekt det gir.

Veldig glad i den rette avtrekkeren. ser mange har befynt å levere det nå, tilogmed American Gold. Selv liker jeg ikke Gold heller, klarer ikke to stegs avtrekk, og de er altfor løse til mitt bruk, har sett altfor mange AD på vei inn i luker fordi Gold avtrekket er for løst.

 

Uronen er OK når det er justert riktig men jeg for min del har vel blitt for gammel og sær, vil ikke bli nødt til å justere så mye. Har blitt mer fan av KISS.

Avtrekk med justering er også mer utsatt for å plutselig justere seg ut og ikke funke.

 

Uronen har noe bra men ikke mye å juble for. Hvorfor bruker så få Finske toppskyttere Uronen? Spør de selv. ;) Det funker rett og slett ikke....

Link to comment
Share on other sites

Kjenner også til snakk om varierende kvalitet på Uronen, så det er greit nok, men jeg har sittet og fikla med uronenavtrekket nå i flere mnd og justert det så det overhodet ikke finnes kryp, du trykker på det og det går bare av uten noe bevegelse overhodet først, uten å være for lett....får vel kanskje montere det i børsa snart :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...