Jump to content

SPS pistol til praktisk.


Gunfreak

Recommended Posts

Har hatt, har heldighvis blitt kvitt igjen uten å ha tapt mer en en liten titusing (og jeg fikk den "billig" til å begynne med,) og etter bare ett års tid uten pistol da det å få reparert den på garanti var omtrent umulig. Men hallo, den var jo fin den måneden den virka før det brøyt sammen! Skrudd sammen av siestaprega spanjoler i rødvinsfylla, og kvalitetskontrollert etter beste spanske praksis (litt som spanskbygga Mercedes Vito egentlig).

 

Ryktene sier den nå har blitt fin igjen, etter å ha bytta alle deler untatt ramma et par ganger. Det som skulle til var Caspian sleide og Schumann pipe, ny innmat og nye fjærer fra unaiten og en tur til Haugesund for gjenoppbygging. MAO enklere og billigere å kjøpe seg en US bygga custompistol med en gang. En SVI fra Capsicum er rene røverkjøpet i forhold.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

I motsetning til de fleste her er jeg meget fornøyd med min SPS så langt, både med kvaliteten og presisjonen.

Men som alle 2011 så er den ikke ok rett fra boksen, men den må gåes over.

STI og SVI har de samme problemene før de blir trimmet.

Regner med at min nå har gått et sted mellom 2-3000 så erfaringsgrunnlaget er vel ikke det største, men er meget fornøyd så langt.

Link to comment
Share on other sites

Skal i rettferdighetens navn legge til at ange av de eksemplarene jeg har vært borti, har vært helt greie, men min - og en del andre - ikke har vært det. Fabrikken er HELT UMULIG å ha med å gjøre i reklamasjonssamenheng, og restverdien på dem er heller dårlig - så alt i alt vil jeg råde til å styre klar.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi overtatt agenturet for SPS i Norge, så alle (om noen) garanti saker går til oss.

 

Når det gjelder kvalitet på magasiner (for å ta det først) som blir nevnt over så vet jeg ikke helt hva du sikter til når du sier SVI/STI er bedre?

SVI lager magasiner i 410 Stainless, SPS i 420 Stainless. Etter en prat med SVI fantaster mente de at godset på SVI magasiner var tykke og gode, så de kunne man slippe i betongen uten problem. Vel, det er bra det, men SPS lager markedets tykkeste magasinvegger - så hvor kommer da logikken inn i at andre er best?

 

Det er sannsynligvis skjedd ting siden du kjøpte SPS, dk, for SPS er bra saker - til en LANGT lavere pris enn sine konkurrenter.

Pipeskift er definitivt ikke nødvendig siden de nå blir levert med piper fra Lothar Walther, chrome silicone fjærer, rekyl buffer og alle andre gadgets du trenger for å lage to kjappe hull i pappen.

 

Nå har i tillegg SPS kommet med en del nye spennende modeller de kommer til å presentere på IWA 2011.

 

Sant skal sies, vi har ikke hatt problemer så langt med SPS, men rykter går, det gjør det alltid - så vi test skyter og sjekker for sikkerhets skyld da alle våpen innen de når kundens hånd.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vil bare påpeke at det var Waltherpipe i min også, ikke noe galt med den - bortsett fra at låseluggene ikke hadde mer en ett par tideler ingrep og etter ett par tusen skudd kilte den sleide mot pipe og måtte åpnes med slegge. Ikke noe galt med pipa, men helt klart råtten tilpasningsjobb.

 

Jeg holder forøvrig fast, intill det motsatte er bevist, at de vil være vanskelig å omsette i bruktmarkedet og prisene vil være deretter.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har selv en SPS DC Custom som jeg er svært fornøyd med. Den har vært innom bakern for justering av avtrekk samt byttet litt slitedeler og jeg er storfornøyd. Står ikke i veien for noe kvalitetsmessig i forhold til STI. SVI er selve kronen på juvelen og kan sånn sett ikke sammenlignes. Eneste som jeg slet litt med i starten var å finne rett settedybde på kula i patronen for å sikre smoothe patronføringer inn i kammeret, men dette løste seg også. Hadde veldig mye med kuletype å gjøre. Flott pistol med ekstrem presisjon og som i mitt tilfelle er tight og fin i maskineringen.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...