Jump to content

Ruger 22/45 Lite Sivilpistol 5


Wubbern

Recommended Posts

sig romeo3, sig romeo1, evnt rts2 f.eks.

 

sig sin 3moa er ganske lik rts2 6moa

 

har lik som deg, den liker ikke topshot og cci std i kulda nå, skal teste med minimag og champion i dag(copper plated)

 

mag safety shiten og endel annet er drit iriterende, org avtrekket også er horribelt, ikke at man merker det når pipet går ;)

Link to comment
Share on other sites

mag safety shiten og endel annet er drit iriterende, org avtrekket også er horribelt, ikke at man merker det når pipet går

CCI og TS gir mye stopp, de er varierende i utgangshastighet, og veldig i diameter på patronen. Mistenker at det er (som aps sier) alt safety-dilldallet som gjør den følsom for slikt.

Det fins et kit hos Brownells, "Performance kit", som visstnok hjelper, både på funksjon og avtrekk. Fins også en rekke kit som "fikser" avtrekk, at magasin detter ut, fjerner LCI, generelt fjerner idiotsikringsfunksjonene... Med ungene, så liker jeg egentlig disse funksjonene, selv om de føkker opp en ellers god pistol.

 

Min funker mye bedre med SK Match enn med CCI (dvs det smeller hver gang) Jeg trodde egentlig den var veldig driftssikker helt til jeg skulle kjipe på ammoen og kjøpte CCI... - med CCI funker den bedre når den er ren, og sauset inn med olje. Det er lett å bli irritert når en skal demontere og montere den, selv om det egentlig er enkelt og "greit".

 

Avtrekket er vel ikke "horribelt", men det er litt merkelig "Glock" aktig, og litt tungt muligens, det er ikke "bra", men vel, ja - ikke dårlig nok til at jeg giddet å fikse det iallefall.

Skyter jeg med SIG 1911en, og så med Rugeren så har jeg sånn "åherrejesusfornoedrit" opplevelse med avtrekket, men tar en Rugeren først, så er det helt greit.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Skutt nesten 1000 med 22LR i dag i pistol og rifle, seff i matchende farger.

 

topshot og cci standard går bare ikke, mer 80-90% du hører det er ujevn lading, noen shortstroker så den tar ut gammel hylse og ikke mater ny, dette er vanligste feilen, si 1 per mag, og ca 1 per 100 skudd så får du dobbelmating. du hører forskjell i lyden på topshottene også, det er bam bam bam, BAM, bam PIFf Puff...

 

På den positive siden virka nye ar15 uppern 100% med alt mulig drit :P

 

Testa cci minimag RN, og det går 100%. så da har jeg løsning til match. testa flere hundre skudd, og både org og mecgar mags.

 

mecgar mags virket mindre enn org med topshot.

 

Både m67 og min sine er "brødre" kjøpt fra søylen i fjor.

 

Skiten samla idiotisk bra under testing i dag, skjøt i stykker skiva :D

Link to comment
Share on other sites

...topshot og cci standard går bare ikke, mer 80-90% du hører det er ujevn lading, noen shortstroker så den tar ut gammel hylse og ikke mater ny, dette er vanligste feilen, si 1 per mag, og ca 1 per 100 skudd så får du dobbelmating.

 

Dette var også min erfaring med lånt 22/45 i Hula. Du blir om ikke annet god på feilretting ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her er liste over det som har blitt kjøpt/bestilt til nå:

-Sig Romeo 5 compact

-Tandemkross performance kit

-Volquartsen accurizing kit

-Hylster

-Kompensator

-Slide racker

-Noen ekstra magasiner + ext base pads

 

Så nå er det bare å vente på pangen så jeg kan få satt på alt, og testet den :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jeg tok tandemkross kit + avtrekker rett, mangler vel bare sear evnt da.

 

hvordan hylster tok du? tacsol passer kanskje ikke til 22/45 grepsvinkel ?

 

jeg tok tandemkross komp og tacsol racker og, delene ble mer enn pangen med sig romeo

Link to comment
Share on other sites

TacSol slide rackeren fungerer greit, men har en tendens til å glippe av når den ligger i futteral, og er ikke det mest bestandige jeg har vært borti. Jeg vurderer å bytte den ut med en som festes med sett-skruer.

 

Er det noen som har tips til et budsjettvennlig rødpunktsikte? Sig Romeo 3 og RTS 2 blir for dyre for meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Noen som har vert borti problemer med å bytte extractor med eagle talon extractor (fra brownells)?

Den jeg fikk passer ikke ordentlig. Får montert den, men kroken som holder hylse sitter fast. Den vil ikke fjære som den originale, og sitter også fast på utsiden av der hylse sitter.

 

Loaded chamber indicator erstatter er for brei, og vil ikke passe uten å modifisere den.

 

Fikk først Tandemkross pakken uten extractor og tenkte at kanskje de har gjort noe feil på sending nr 2.

Liker ikke at ting må modifiseres når de blir kjøpt til en spesifisert pistol, men får pusse ned og tilpasse Loaded chamber indicator erstatteren. Og bruke original extractor foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...