Jump to content

Noen fra TFS som kan fortelle hvordan rifle trening foregår?


Sku

Recommended Posts

Er det noen her fra Trondheim feltskyttere som kan fortelle hvor dere trener med rifle ?

Ligger dere å skyter på 100meter skiver på Johnsvannet eller har dere mer egna bane ?

Hvor ofte er det rifle stevner i Trondheims området ?

Er det noen som trener med boltrifle ? Har en Mossberg MVP Patrol i 308 som tar AR-10 magasin.

Vet jeg må ha godkjenningskurs som bare foregår med pistol etc, men det er rifledelen som interesserer meg mest.

 

(spurte i nybegynnerkammeret først, men ingen svar der)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

hvis du fremdeles er interessert i rifleskyting er du selvsagt hjertelig velkommen.

Man må, som du ganske riktig nevner, være godkjent dynamisk skytter for å konkurrere.

Vi trener på Nidaros Skytterlag sin bane på Jonsvatnet utenfor Trondheim. Her bør man være medlem av skytterlaget for å trene fast.

TFS har ikke hatt all verden med matcher i det siste, men vi fulgte DSSN sitt (utmerkede) øvings-opplegg for 2016, der de samme øvelsene skytes likedan i alle klubber som deltar. Strålende tiltak, til hvilket vi leide banen og disponerte hele denne. Ellers er det, som du bemerker, sjeldent man får trent skikkelig dynamisk på riflebanen, mesteparten av vår trening er derfor innendørs, med .22-innlegg i våpnene.

 

Ellers er det Agdenes PK som er noe av navet i rifleskyting i Norge, det er der alle de trønderske flinkertene er.

Det har vært stor rifle-aktivitet blant sistnevntes og TFS' medlemmer de siste par årene, med deltakelse i Nordisk, NM og det ene med det andre.

 

Boltrifle ..? Jo, det er vel noen som trener med dem også, selv om det er veldig få som deltar i stevner i Manual division, da.

Følg med på tfs.no, der er terminliste med oversikt over aktiviteter.

Vi har også egen fjasbokside..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

TFS trener på Nidaros Skytterlag sin bane. På denne banen er det stålmål ut til ca 600m.

For å trene der må du melde deg inn i Nidaros Skytterlag og trene på terminfestede dager, evt ta et standplasslederkurs og disponere banen når den er ledig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det står en stål bison på 400 meter, men har ikke sett noe nærmere.

Er det lov til å sette opp stålmål selv, hvis man har standplass leder kurs ?

Jeg har portabelt oppsett med gonger som er raskt å sette opp og ta ned.

 

Er det minimumsavstand ? Bruker selvsagt beskyttelsesbriller.

Jeg skyter stående, så da er det begrensa hvor langt unna jeg kan treffe 12'' og 16'' gonger (30 og 40 cm diameter).

Har maila Nidaros men ingen svarer.

Vurderer å kjøpe en Mini 30 i 7.62x39 hvis det er lov å sette opp stål nærmere enn 100 meter, den skader ikke stålet på 50 meter engang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...