Jump to content

9mm til Production


ATnT

Recommended Posts

God aften godtfolk,

 

Skal ha meg en 9mm som kan benyttes i production. Har funnet fram til følgende alternativer:

 

Glock G17

Sig 226 LDC

Sig X-Five

CZ Shadow 2

Tanfoglio Stock III

Sphinx SDP

 

Utifra dette har jeg lest meg fram til at 226 LDC kanskje er den jeg kommer til å satse på da X-Five muligens blir litt for tung.

 

Siden svaret på alle slike "hva skal man kjøpe" tråder ender med "kjøp det du føler fungerer best for deg" så håper jeg det er noen i Oslo-området som har en 226 LDC jeg kan kjenne litt på og fyre av noen skudd med :)

 

Ellers sier jeg ikke nei takk til litt pros & cons på pistolene i listen og takker på forhånd for alle innspill :)

Link to comment
Share on other sites

HK og Walther kan jeg godt legge til på listen da de sikkert er mer enn gode nok til formålet, men har ikke noe spesielt forhold til disse :)

 

Er enig i innspillet ditt OysteinR og det er grunnen til at jeg trolig utelukker Sphinx'en. I tillegg til at jeg har lest at den kanskje ikke har det beste avtrekket og at finishen er litt for dårlig og noen rapporterer at den begynner å ruste fort. Om det er svada er vanskelig å vite :)

 

Tror jeg holder en knapp på 226 LDC selv om kjernelinjen muligens er litt høyere enn den burde. X-Five Allround er jo også et fantastisk våpen, men muligens litt for tung til Production.

Link to comment
Share on other sites

Har du testet SDP ? Noe erfaring med den ? Deletilgangen er vel ikke-eksisterende her i landet ? SDP stod øverst på listen helt til fornuften tok over ;) Har tafset på begge versjonene hos hunters og likte definitivt det jeg så.

Link to comment
Share on other sites

Siden du alt nevner Glock.. og jeg er Glockmann... Jeg kom over en pistol som heter Arsenal når jeg var på Nordisk i København i sommer. Ikke skutt den,men den var der som demo. Den minnet meg veldig om Glock, følte det var samme vinklingen i grepet samt lav kjærnelinje. Ettersom jeg skjønte så var denne en som gikk i Production. Vert å sjekke hvis du liker Glock.

Link to comment
Share on other sites

Har du testet SDP ? Noe erfaring med den ? Deletilgangen er vel ikke-eksisterende her i landet ? SDP stod øverst på listen helt til fornuften tok over ;) Har tafset på begge versjonene hos hunters og likte definitivt det jeg så.

 

 

Skutt endel med 3000 serien i SAO. Fantastisk pistol. Slik jeg har forstått det er SDP resultatet av nytt maskineri med bedre toleranser, og derav mindre håndarbeid. Så man skal tro at det er mye for pengene. Jeg hadde hoppet rett på production-modellen i helstål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig skal ta IPSC kurset her om to uker; har tidligere skutt felt i .22LR og mil felt med Glock 17 men litt grunnet kjøpsgledens iboendefannskap, nysgjerrighet, og ett bra tilbud kjøpte meg noe så sært som en CZ P-09.

 

Uansett leeeenge før jeg kan skylde på pistolen for mine egne feil/manglende ferdigheter så fokus var på en pistol/plattform som funker, skyter bra men etterlater nok penger på konto til mye 9mm = mye trening :-)

 

afbe292e6a20e2b77f9db6a05fc77bcd.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...