Jump to content

Sig Sauer P226 LDC


F88

Recommended Posts

Justerbar avtrekksstopp og SRT er fine oppgraderinger fra "vanlig" 226. Ut i fra bildet hos PVAS ser det ut som den kommer med den utbøyde "X-five"-typen varsler/sleidestopp, noe som også er en fordel kontra den vanlige som er litt kronglete å aktivere. Eneste ulempe er det forferdelige E2-skjeftet.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 months later...

Jeg har hatt min sig sauer p226 LDC i snart 4 måneder, min erfaring er at jeg skyter denne bedre en det jeg gjorde med min cz shadowen som jeg hadde tidligere. Samt at jeg liker veldig god kvaliteten som jeg føler min sig har kontra cz en kunne kan by på

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Problemet med den "lange" magutløseren er ved "gun laying flat on table" start eller "weak hand only" så er det lett å løse ut magasinet uforvarende.... og da forsvinner fort fordelen med raskt magbytte pga større magutløseren.

 

Jeg har dekket mine Hogue aluminiums skjefteplater til min Sig allround (Production div) med aggressiv griptape (trappenese tape / antiskli gulvtape) som gir veldig godt grep, men vanskeliggjør å skifte grep underveis for å nå magutløseren og returnere til riktig grep, så jeg har begynt å løse ut magutløseren med venstre tommel i det jeg slipper grepet for å bytte mag, ikke helt optimalt, men mye bedre enn å skyte med feil grep.

 

Til min standard x-five til har jeg kjøpt Hogue sine G10 plater og der kan jeg enkelt skifte grep får å bytte magasiner - heller det en å risikere ufrivillig mag dropp. Til felt og PPC er ikke dette noen utfordring, men den store magutløseren vil skape problemer på vestre barrikade hvor våpen skal holdes i venstre hånd. Så jeg anbefaler kun den korte utløseren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...