Jump to content

ipsc classic division


freezingduck

Recommended Posts

Heisann.

 

Er det noen som vet om Sig sine 1911 pistoler er godkjent i classic division? Så vidt jeg har skjønt det, så blir det lovlig med lysrail på nyåret, har derfor sett på sig sin tac ops.

Men denne har external extractor som det så fint heter over fjorden.

Dette er jo ikke en del av den originale designen.

Har også sett på Sti duty one.

Dette blir til koseskyting da jeg skyter production til vanlig.

Ønsker lysrail, så da virker det som om dette er de enkleste å få tak i.

Link to comment
Share on other sites

Evt nye regler har jeg ikke satt meg inn i. Men ekstern ekstraktor er ok. Vanlige sig 1911 har for lang avstand mellom sleidstopp pinne og fremside av ramme (dust cover). Sig 1911 av classic typen er vistnok OK

 

Vanlig sig går også(square top)! Personlig eid en som var innenfor.. Hør mend leverandør på mål før kjøp for å være helt sikker da det kan være små forskjeller fra modell til modell.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ekstern ejektor er vel heller uvanlig? :winke1:

 

Alle S&W 1911 og de aller fleste sig sauer er ekstern utdrager.

 

var heller misfornøyd med ekstern utdrager så byttet sleide på min S&W til en caspian sleide og aftec utdrager

 

Fullt klar over det med ekstern ekstraktor, og helt enig. Men ekstern ejektor fremholder jeg fortsatt at er heller uvanlig. :mrgreen:

 

Bare så det er sagt, dette er ikke noe jeg gnur på for å være et rasshøl, forrige posten min var kun et forsøk på litt billig humor. Ble ikke så morsomt når jeg måtte forklare. Og jeg skjønner selvsagt godt at du mente ekstraktor selv om du skrev ejektor.

 

Dette ble en lang forklaring, jeg skal være stille nå. :silent:

Link to comment
Share on other sites

 

Bare så det er sagt, dette er ikke noe jeg gnur på for å være et rasshøl, forrige posten min var kun et forsøk på litt billig humor. Ble ikke så morsomt når jeg måtte forklare. Og jeg skjønner selvsagt godt at du mente ekstraktor selv om du skrev ejektor.

 

Jeg gliste og tok den om det var en trøst.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Spør ekspertene jeg i stedet for å lete og anta at jeg kanskje har funnet svaret selv ... :?

 

1: Er S&W 1911 Pro Series i 9 mm godkjent i Classic?

Vet at 9 mm i 1911 er fy, men kaliberet velges eventuellt kun fordi jeg ikke har planer om å lade selv, og kjøpeammo i 45 ACP blir i dyreste laget, selv for en pensjonist som skyter kun på klubbnivå.

2: Er dette et våpen som kan anbefales til uformell klubbskyting i DSS ? (ligger en på finn som kan være aktuell)

 

Edit:

Hvis jeg går for 45 ACP, vil en Ruger SR 1911 gjøre nytten ?

Link to comment
Share on other sites

9mm i classic divison er ikke fyfy, og argumentene dine er gode.

 

S&W sine 1911 med ekstern ekstraktor er godkjent, det er litt regler på hvor lang dustcover kan være, så mål til det, ellers bør det være greit.

 

Ikke skutt så mye ruger SR1911 så kan ikke gi noe feedback der, men i det billigere skiktet av 1911 i 45 har jeg skutt masse med remington R1 enhanced, med bare god erfaring, den har endel ting man ønsker seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en S&W 1911 Pro i 9 mm der omtrent alt var gjort med den hos pvas.no = den var optimal innefor regelverket. Også dustcover var godt innenfor regelverket. Funker utmerket, eneste jeg ikke likte var ekstern ekstraktor, det blir dritt bak ekstraktor å S&W sin var pinnen montert med hydraulisk presse = ikke mulig å demontere med det voldsnivået jeg var villig til å bruke.

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden, om man nå skulle bo nær en forhandler med ei hylle med SIG 1911er - hvilken skal man ha? Jeg har en mangel - og det er at jeg HATER fargede plastikksikter, sikter skal være skarpe og firkanta - og kunne sotes, for de som husker hva det er. Men utover det?

Er i samme situasjon som trådstarter omtrent, venter på svar på søknad, og lurer på om jeg klarer å bringe meg selv til å ta det fornuftige valget, 9mm. Det byr litt imot, uansett hvor fornuftig det er.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du kan gå så veldig feil med noen av de. Bare sjekk at de er innenfor krava, så kan nok smak og behag styre resten. Tror ingen av Sig 1911'ene er søppel akkurat.

 

Skulle jeg gått for Classic hadde jeg nok handlet en Rangermaster og kappet den. Har en Targetmaster, liker den ramma. Eneste som er synd er litt vel pusete serratering på frontstrapen.

Link to comment
Share on other sites

Det ligger jo noen 1911 på finn for øyeblikket, både Colt Gold Cup, MKV, Commander og Government, Ruger SR, S&W Pro Series, Remington Rand, + + (kun S&W i 9 mm).

 

Spørsmålet er jo i hvilken grad disse, eller noen av dem er velegnet for Classic Division ?

Alle de nevnte er innenfor budsjett, men er de egnet slik de er eller må en regne med diverse modifikasjoner?

Ambisjonsnivået mitt er som sagt kun å ha det hyggelig på klubbnivå :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes remington R1 enhanced er latterlig mye for penga, der har du alt bra, eneste er muligens litt griptape evnt fikse serrateringen forran, så tut & kjør med en haug mags, men det er jo 45acp.

 

Ideelt sett har du 1 i 9mm og 1 i 45 så ser du ann stager/matchen.

Link to comment
Share on other sites

9mm i classic divison er ikke fyfy, ...

 

Ja skyt hva du vil, DVC er jo allerede blitt DC anyway, snart er det bare C.

 

Folk (aargh, jeg også!) løper rundt med noen anemiske 9mm'ere med 125,1 i faktor - ikke rart isosceles stance kan brukes - prøv C'en med Magtech fabrikk og 192 i faktor.

 

Men nå er vi litt ute på viddene, hvis jeg får tid skal jeg dra igang en tråd om dette. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter konsekvent bare major i alle ipsc divisions, så ikke se på meg, jeg liker også ha 10-15-20 over kravet, så har jeg litt å gå på i kaldt vær og sånn ;)

 

Har sett tendensen du beskriver dog, og det er jo ende noscore ;) 1911'en takler heldigvis major helt fantastisk og problemfritt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Å, en har da sett 1911 i .45ACP i Classic Minor før, faktisk med lavere faktor enn sidemannens 9mm 1911. Gjelder å ta rette ammoposen, og la feltladningene på ~130 i faktor ligge hjemme :P

 

Lukter litt en SIG 1911 selv, det eneste som redder meg akkurat nå er at Classic ikke er grunnlag ennå. Stygt redd for at det blir en aldri så liten Classic Target i sort med kirsebærtre når det kan søkes.

Ser bort på lommeboka, den skjelver av frykt for å få .45-ammo i tillegg til det jeg forer dynamisk-rifla med (.308).

 

Sent fra min Nexus 6 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ett spørsmål, bare for moro skyld, hvis noen har peil og tid. Hvordan er saksgangen når ett forbund ønsker ett nytt program godkjent som ervervsgrunnlag? Finnes det ett søknadsskjema? Ei liste med kriterier e.l. Hva må POD forholde seg til (lover, forskrifter o.l.)? Virker hvertfall ikke som det finnes noen føringer ifht. saksbehandlingstid..

Hadde vært artig å vist litt om dette, men som sagt, jeg kommer til å leve ett fullverdig liv uten denne kunnskapen :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Føringer finnes i forvaltningsloven; man skal i utgangspunktet ha svar il.a. tre uker, evt. med svar om når et endelig svar kan ventes.

 

Jeg har søkt i OEP (Offentlig Elektronisk Postjournal), som viser følgende:

 

Søknad ble sendt fra DSSN 09/12/2015, og purret på 16/01/2016. Utover det ser ingenting ut til å ha skjedd, i alle fall er intet journalført.

 

Jeg har bedt om innsyn i begge disse dokumentene.

 

Jeg vil anføre at neste steg i saken, blir å klage den inn for sivilombudsmannen. Fra deres sider:

 

Kan jeg klage til Sivilombudsmannen på manglende svar / sen saksbehandling?

Ombudsmannen kan behandle klager på manglende svar fra og sen saksbehandling i forvaltningen. Du må imidlertid selv først ha sendt et brev til forvaltningen der du minner om saken. Hvis du deretter ikke får svar innen rimelig tid, kan du sende en klage til ombudsmannen. Kopi av påminnelsen bør legges ved klagen hit.

 

Er det noen frist for å klage til Sivilombudsmannen?

Ja. Klagefristen er ett år. Fristen regnes fra forvaltningens endelige avgjørelse i saken eller fra tidspunktet for det forhold klagen gjelder. Avvik fra denne regelen skjer bare unntaksvis.

 

Kilde: https://www.sivilombudsmannen.no/klage/faq/

 

(Søket finnes her: https://www.oep.no/search/result.html?s ... +journaler)

Link to comment
Share on other sites

Interessant info razumny! Takk for innsikt.

Føler at det er lov å håpe på fremgang her..

 

Jeg trodde det var approbert nemlig, og sendte nettopp inn søknad på en Kimber 1911 til IPSC med Classic som ervervsgrunnlag.. forstår nå at den søknaden ligger tynt an. Jeg ønsker å bruke den til å skyte major i production også, men kan ikke søke med det som grunnlag da jeg har en Glock 17 fra før.

 

Finnes det andre måter for meg å få kabalen til å gå opp på, så tar jeg gjerne i mot innspill!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...