Jump to content

Open pistol; montasjer og siktemidler


Papi

Recommended Posts

Hva finnes av gode montasjer til pistol? Hvilken fabrikanter er det som går igjen? I mitt hode tenker jeg da til pistol med utstyrsskinne i rammen, men også som er mulige å skru fast i siden på rammen.

 

Og hva er det som går igjen av sikter? Bushnell TSR-25, Burris Fastfire, og Leupold Deltapoint er det jeg har kommet over. Hvilken andre finst det?

Link to comment
Share on other sites

Hm, her har du mange løsninger, det mest vanlige her hjemme å putte på en pistol er C-more, Aimpoint, Leupold Delta Point, og noen få andre, når det gjelder montasjer så er det mye å velge imellom, de fleste er ramme montert men på glock er de hovedsaklig festet i utstyrs railen under våpenet (X-Series Sig har også denne løsningen). På C-more slideride modellen har man "vanlige" rettoppogned montasjer og man har 90 graders montasje. så har du de "små" rødpunkt siktene alla Delta Point, Shurfire, Docter osv og de sitter bare på en liten montasje.

 

Sjekk nettet for bildet på åpenklasse pistoler både Glock og 2011 modeller, og ta det derifra.

Link to comment
Share on other sites

Quinn montasje med cmore er en sikker vinner.

 

Både som 90kant og rett opp type.

 

Flere har også begynt å bruke montasje med cmore sts\dotter eller deltapoint.

 

Aimpoint Micro med Daa montasje fungerer også meget bra.

 

6 eller 8moa dot det er å foretrekke. 4 blir litt liten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har En Tanfoglio med et sernedipity cmore rødpunkt sikte. Hylsene henger seg opp og alle 6 skru hullene er sprukket. Så det er ikke lenge før montasjen tar kvelden.

Så da lurer jeg på om noen har en link hvor jeg kan få tak i et 90grader cmore mount.

Har sett at CZ checmate Oxo har 3 hull feste til montasje. Trur det

Kan passe. 1911 , 2011, stock2/3 passer ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...