Jump to content

Trenger tips og synspunkter, dynamisk pistolskyting


brendjord

Recommended Posts

Vedrørende Lee presser:

Jeg ville soleklart valgt en le pro1000 fremfor en loadmaster (jeg har slitt ut to loadmastere, bare så det er sagt) Men en av de store svakhetene til loadmasterene er at den fort kommer ut av "synk" om man bytter mellom patroner med markant ulik diameter, slik som 9mm og .45 acp. En pro100 setter man opp i et kaliber og kjøper en nye i et annet ved behov... (Dog så lader jeg selv på Dillon650 nå når det gjelder ting jeg trenger volum av)

 

Vedrørende Kaliber til Classic

Min erfaring er at jeg personlig skyter litt raskere og er mer selvsikker med .45 acp, kontra 9mm. Ja de ekstra skudden i minor er en hjelp nå og da, men med major og digre kuler er det "hele skiva" som er treffsone og ikke bare Alphaen, så da tør jeg dra på. Men det er min helt personlige opplevelse av det, og jeg er ikke slik stelt at jeg så ofta må vente til premiesermoniene på store stevner... :wink: Når det gjelder erver av 1911 singlestack er det ingenting som hindrer deg i å kjeøpe en slikt til standard klassen.

 

Vedrørende Beretta 92...

Ikek forvent deg gull og grønne skoger for en slik. Får du 5K for den mener jeg du har flaks. Kanksje bedre å kjøpe seg et uncle mikes hylster og bruke den til production...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

blir nok en Lee pro1000:) bestillingen skjer innen kort tid, allered startet på eget "lade-hjørne" i heimen. må bare få kjøpt meg et låsbart skap slik at jeg får låst unna krutt, tennhetter etc(liten kåk og klåfingra unger :) )

 

 

når det gjelder pistol så har jeg sendt noen mailer til div forhandlere og hørt om priser(pakkepris med ekstra mag etc).

er 99,9% sikekr på at de iallefall blir en CZ 75b shadow. fått klådd litt på denne og den ligger godt i hånden. prisen er heller ikke direkte avskrekkende, samt enkel tilgang på reservedeler etc er et stort pluss.

 

når det gjelder 1911 gjennstår det noen runder i tankeboksen hva jeg kommer til å gå for. har noen kandidater, men ønsker litt "hand-on" før jeg bestemmer meg helt.

 

 

 

vet at jeg ikke kan forvente den store summen for Berettaen. vurderte å kjøre på med den i production, men velger å gå for CZ istedenfor. håper annonsen klarer å lokke til seg potensielle kjøpere da det følger med ekstra snæks som rangebag, M6X lykt/laser, lærhylster etc :) krysser fingrene:)

 

 

ellers så tråler jeg finn.no hver dag å håper det dukker opp noen potensielle perler der

Link to comment
Share on other sites

CZ'n er og blir et godt valg - selv om jeg selv kommer til å prøve ut HK's ny striker fire pistol til Production neste år SFP9 som den heter her, eller VP9 som den heter over there... Men det er bare fordi jeg er i en HK dille periode... (jeg har ahtt to glock, en xD, ruger, en CZ og 1911 diller så langt... sukk)

Link to comment
Share on other sites

Helt klart veldig interessant. Fikk prøveskutt en tidlig modell på Steel Challenge, og fikk klådd på en av de nye produksjonsmodellene på MIO nå i helga. Den har fått større beavertail, og markant bedre avtrekk. Reset'en kunne fortsatt godt vært ørlite granne kortere, men den funker fint slik den er nå. Avtrekket er rett og slett nydelig, crisp og fin med tydelig definert brekk. Ikke helt like bra som Sigen min, men bedre (mindre kryp) enn original CZ, samt alt av plastikk jeg har tatt. Tørrklikk med denne ved siden av en Glock så kjennes det ut som å sammenligne (vanlig) striker-fired med SA. Presisjonen er upåklagelig.

 

Det jobbes visstnok med nye og bedre sikter. Få det på plass så tror jeg dette blir gode greier. Jeg har faktisk veldig lyst til å se hvor godt jeg kan gjøre det i militærfelt med denne, bare fordi. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Altså, nå skal ikke jeg være den som anbefaler plastikk til noen jeg, men skal det først være plastikk hadde jeg tittet på både Strike One og Grand Power før Glock og M&P ihvertfall. Andre har sikkert andre meninger. Uansett vanskelig å komme utenom Shadowen som et godt og rimelig alternativ hvis helmetall er aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært interessant å se hva som går å få til med en Strike One i feltløypa ja Lindskog:) Alltid gøy å slå gamle grettne svensker med sine Neuhausen med en billig plastikkpistol:)

Men i feltløypa trenger vi gode justerbare sikter..

 

Hmm.. hva med en .40cal til Standard tro:) har ikke en nubesjanse i den divisionen (heller) uansett:)

Link to comment
Share on other sites

Takk for det Joakim-G_R. Hadde et par stager som gikk veldig bra (11 og 12 særlig) og noen som gikk totalt til helvete. Målet for 2015 er å generelt få opp tempoet, lære meg å skyte i bevegelse og å gjøre det bittelitt bedre enn helt elendig på små, raske svingere. Har også handlet Shadow, så det blir å prøve den istedenfor Sigen.

 

Jeg har ikke testet X-Caliburen, men hadde en K100 littegrann. For meg var det en flott pistol på alt annet enn grepet; det ble for smått/tynt uansett hva jeg prøvde. Anbefaler på det sterkeste å prøve først hvis du har medium eller store hender. Har du litt små hender burde den være midt i blinken. Alt annet imponerte på den, og X-Calibur skal jo være bedre på det meste. Kommer en review på K100'en etterhvert, men alt tar tid dessverre.

 

Ken, ja det er siktene det står på for meg også med Strike One. Med upåklagelig presisjon og godt avtrekk tror jeg at jeg skulle klart meg ganske bra i militærfelt med den. Venter på et godt justerbart baksikte for det. Til Production funker det fint med faste sikter, og det skulle det jo komme noen nye av nå straks uten de fæle prikkene. Det hjelper jo det, men vil ha justerbart til felt.

 

Hvis dere vil ha flere folk i Standard så får dere få gjort 9mm mer konkurransedyktig, da kommer ihvertfall jeg. Slik det står nå er det faktisk Classic som frister mest etter Production, rett og slett fordi man kan skyte 9 og ikke være helt ute av spillet før timeren starter.

Link to comment
Share on other sites

.40S&W er 1,06 per smell truls, tar vi med hylsekost og regner med at den blir borte hver gang si 1,46 og så godt som du skyter trenger du ikke major scoreing! , 2'e plassen på MIO var jo minor!

 

Ref MIO var spesielt stage1 min favoritt, gikk tidvis litt for fort og klarte rote på noen mikes på stage 4/7? og da var det bare å se prosenten synke 2 siffret da...

Link to comment
Share on other sites

Det var fælt til skryt da. Ta en titt på resultatene mine på stage 3 og 9, så holder du nok fred. :winke1:

 

Jeg er en lat jævel, så når jeg snakker om 9mm kontra 40 så tenker jeg fabrikkammo. :mrgreen:

 

Fristelsen med Standard er SVI 2011, rett og slett. Nå er det en i klubben min som skal selge en svært lite brukt en som er identisk til den du har. Kjenner det rykker hardt i lommeboka da, men har ikke råd nå om dagen. Greit å ha 40 vs. 9 som ekstra argument. :mrgreen:

 

Kjører ihvertfall hele 2015 i Production, så får man se. Drømmen min er egentlig en Production Optics Division eller lignende, men den skjer nok ikke med den første. :trist:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg og hadde etpar stager som gikk VELDIG bra. Men hadde totalt 10 mike på hele matchen, men endte på 21 plass fordet. Så når ting sitter, så sitter det ordentlig tydeligvis. :)

 

aps:

Hvordan lader du .40 til 1.06? Jeg lader 9mm til 1.10, og .40'en jeg lada hadde mer krutt samt litt dyrere kule?

Ikke store forskjellene, selvsagt.

 

Og Lindskog: Du får da 9mm løp til SVI....

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg og hadde etpar stager som gikk VELDIG bra. Men hadde totalt 10 mike på hele matchen, men endte på 21 plass fordet. Så når ting sitter, så sitter det ordentlig tydeligvis. :)

 

aps:

Hvordan lader du .40 til 1.06? Jeg lader 9mm til 1.10, og .40'en jeg lada hadde mer krutt samt litt dyrere kule?

Ikke store forskjellene, selvsagt.

 

Og Lindskog: Du får da 9mm løp til SVI....

 

19 øre hette, 23 øre krutt, 64 øre kule.

 

og.. jeg har 9mm løp til SVI'en også lindskog, kan holde deg i hånda... ehh skyte 9mm med deg ;)

Link to comment
Share on other sites

kjapt spm på tampen her

 

fått ordna meg tid til å hive inn våpensøknader hos politiet i mårra, men har et par kjappe spm.

 

på den jeg har nå så søkte jeg spes på akkurat den, men nå ønsker jeg en "åpen" søkan da jeg ikke har helt bestemt meg ennå.

 

  • holder det med å spesifisere "9mm" på 1 søknad og "45ACP" på den andre?

 

planen er altså å søke på to kalibre med en gang, men vet altså foreløpig ikke mer enn at det blir de to overnevnte.

Link to comment
Share on other sites

fikk tafset litt på en shadow igår:) kan med rimelig stor sikkerhet si det blir en sånn:)

har faktisk den siste tiden kikket litt på tanfoglio også, men må si jeg har falt litt for CZ´n.

 

 

når jeg tafset på shadowen fikk jeg samtidig klådd litt på en Les Baer!!! i mine små hender var detta reine kanonen!!

har fått indikasjoner på at denne kan kjøpes hvis ønkelig:) får mulig testet den ila uka.

med denne fulgte det med 3 piper ,husker ikke alle kalibrene men den ene var iallefall 10mm.

på sleiden stod det "mark 1"(eller noe i den duren). vanvittig lekker pistol og kjenner havesyken slo til med full kraft...:)

Link to comment
Share on other sites

Populære oppgraderinger til Shadowen er jo som allerede nevnt lettere fjærer, type rekyl og hovedfjær, samt muligens tennålsfjær. Dette koster ikke mange kronene uansett, og blir litt whatever i forhold til pris synes jeg.

 

Andre gode oppgraderinger er justerbart baksikte for de som vil ha det, combat/competition hammer for de som vil ha det (har ikke prøvd hva det utgjør av forskjell, men har på vei i posten), flatere sikringer (et must for min del, unødvendig for noen) og pre-B disconnector (kortere pretravel i SA, også på vei). Hver av disse koster rundt 500 kroner sånn grovt regnet, og kan ha verdi på en brukt pistol hvis det er oppgraderinger som kjøper er interessert i. For egen del er det kun flatere sikringer som jeg anser som absolutt nødvendig. YMMV.

 

Ja, også skjefteplater da, de blir også ofte byttet.

 

Mye sant i det første Hassel skriver, men hvis det er noe som er gull for både selger og kjøper er det jo overhodet ikke noe galt å gi litt ekstra for det. Generelt kan man nok si at bruktprisen på deler/oppgraderinger er mye dårligere enn på selve våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Du MÅ ikke gjøre noe med våpenet, men igjen så smeller en Walther P99 hver gang også.

 

Man får et mye bedre avtrekk med comp.hammer. pre-B connector har jeg ikke prøvd enda.

 

Alle oppgraderingene kommer på rundt 4000 kr, om du gjør alt selv. Da koster shadowen plutselig like mye som en standard Stock2, så det kan jo vurderes om du liker den ramma også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...