Jump to content

Raudnakke er litt utafor komfortsona..nå som Hobby-BRskytter


Raudnakke

Recommended Posts

Hvordan hadde det vært og sprøyta klarlakk på en sånn stokk? Jeg har jo en liggende selv, type langhold, den er grågrønn, og hadde kanskje blitt fin med skikkelig blank finish? Eller er olje veien å gå?

 

Jeg er blitt fortalt av GRS at når denne F-Class/UNL modellen kommer i salg vil den bli levert i lakkert finish.. Dette fordi den da visstnok skal tracke bedre i rest..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kontaktaktet Poacher i grevens tid..dagen før avreise til EM i Finland, og godt var det for ellers hadde denne havna i et par klamme svenskehender... :roll:

 

Det var på det gyllende håret... Du sendte mail på formiddagen, og den første Svensken sendte på ettermiddagen. Du var først i køen, og jeg er oppriktig glad for at frontresten ble i Norge.

Lakkeringen med det Norske flagget er knallfint syntes jeg, og det ville vært synd om det ble omlakkert til noe annet.

 

Håper den bringer deg like mye lykke som den har gjort for meg. Og det er ikke rent lite ;-)

Link to comment
Share on other sites

I dag var det på tide å prøveskyte litt igjen..

 

Stokken er nå grovtilpasset i grepet men ikke beddet.. Det jeg ønsket å finne ut av i dag var om jeg hadde fått grepet som jeg ville, samt at jeg hadde litt formskyting av hylser til 105grainerne på programmet..

 

Jeg har også en Buster-benk i produksjon, men denne er foreløpig ikke prioritert så innskytingsbenken på banen fikk gjøre nytta foreløpig.. Høyden mellom sitteplate og benkeplate er ikke i nærheten av passe for meg, men man har da børsekuffert..

 

normal_lbg030.JPG

 

For å si det med det samme; Skyting fra joystick-rest har sikkert sine triks som jeg ennå har igjen å lære, men artig var det:

 

normal_lbg031.JPG

 

Jeg skulle, som nevnt i en annen tråd, kjøre litt testing på børsa til HB i dag.. I tillegg måtte jeg jo prøve den beryktede langholdsriggen til Hollako.. Ergo; teste ut 3 forskjellige GRS-modeller samme dag:

 

normal_lbg032.JPG

 

Riggen til Hollako var et spennende bekjentskap, men jeg er av den typen som må venne meg til ei børse først.. En femskuddserie ble dog grei nok:

 

normal_lbg033.JPG

 

Det begynte å gå mot bursdagsfeiring, i skytterhuset ved siden av begynte gjestene i et bryllup å strømme på og jeg var blitt sliten etter et anseelig antall skudd.. Måtte dog sette meg ned og produsere litt flere formskutte tomhylser:

 

normal_lbg034.JPG

 

Hollako måtte jo selvfølgelig teste opsettet mitt:

 

normal_lbg035.JPG

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd med testen.. Skal bli skikkelig spennende å se resultatet når børsa er beddet, konkurranseammo er i kammeret og jeg lærer meg å beherske joystick'en..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det var moro å prøve oppsettet ditt. Og at den er custom, er det ikke tvil om. Fex kjentes det godt at grepet ditt er tilpasset for hender som ikke er på min size :mrgreen: Ellers var det moro å prøve den joystick-resten. Jeg gjorde alt omvendt i begynnelsen :lol:

 

I tillegg måtte jeg jo prøve den beryktede langholdsriggen til Hollako..
I dag var nok børsa mer beryktet enn meg :oops: Var nok ganske spent ifm mine første hjemmeladede.
Link to comment
Share on other sites

Denne uka har det hendt lite..

 

Mye skyldes selvsagt at jeg har tilbrakt store deler av den i horisontalen eller på ramma som følge av en infernalsk magesjau, men siden jeg nå føler meg grundig rengjort innvendig og har fått Immodium til å virke tok jeg en sjanse på å bli med Mjøllner en tur på banen i dag..

 

Jeg forventa ikke de helt store resultatene, så jeg ble heller ikke skuffet:

 

normal_lbg036.JPG

 

Skuddene til høyre og oppe dro jeg egenhendig ut.. dels fordi hetedisen over myra var intens og dels fordi jeg ennå er så slapp at jeg ikke klarer å holde konsentrasjonen.

 

Jeg lærte dog en ting eller to i dag..

 

Benken på banen er det omtrent umulig å få ting plant og i linje med blinken på..

Ergo må ferdigstillelsen av Busterbenken min gis prioritet før ting kan bli bedre.

 

Når konsentrasjonen begynner å glippe "bøller" jeg trådkorset på siktepunktet..

Ergo..mer trening og bevissthet rundt fenomenet..

Link to comment
Share on other sites

I dag var det langholdstrening hos SBSK, og selv om jeg er i feriemodus hadde jeg lyst til å prøve meg på 500m..

 

500m skytinga var desverre utelukkende gongskyting, så jeg skaut gonger med ei anna børse.

Skytebenken min er ennå ikke klar, men banen hadde den sedvanlige innskytingsbenken som jeg med litt kiler og anna shimsing fikk sånn halvstabil. Ergo ble benkeopsettet rigga opp; jeg trener mest alene og trenger egentlig masse trening når det smeller rundt meg..

 

Jeg holder ennå på å formskyte hylser, og fyrte derfor opp med litt 90Scenar.. Ikke helt BR-nivå på gruppa, men grei nok ift. dagsformen:

 

normal_lbg037.JPG

 

M67 måtte selvsagt prøve riggen og produserte denne 3skuddsgruppa:

 

normal_lbg039.JPG

 

Jeg har såvidt begynt å utvikle ei ladning med 105grs Scenar mtp. 500m-skyting, og hadde med meg ei neve uprøvde patroner.. Nå kom virkelig overraskelsen:

 

normal_lbg040.JPG

 

Trur jeg har snubla rett på godladning her gitt..Nå gjenstår det å trene så jeg klarer å gjenta dette sånn nogenlunde regelmessig :D

 

Tradisjonen tro ble dagen avslutta med å bruke opp resten av ammoen som skulle formskytes:

 

normal_lbg038.JPG

 

Børsa skal nå plukkes ned, det skal beddes og montasjen skal byttes.. Stay tuned..

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg endelig landa litt og funnet frem verktøyet igjen..

 

Jeg har til nå brukt en Leupold Std. montasje med 2-delt base, rett og slett fordi basene stod på børsa da jeg kjøpte den og fordi jeg hadde et utvalg av ringer til dem.. Et par ting har dog plaget meg litt med dette opsettet.

 

De høyeste ringene jeg hadde tillot ikke siktet å komme så langt bak som jeg gjerne ville ha det, så siktet ble stående ugunstig langt fremme. Stokken er også såpass høy i kolben at jeg virkelig måtte klemme trynet nedpå, sjøl i med kinnstykket i laveste stilling.

 

I dag fant jeg frem ei skinne i stål jeg har blåst litt Duracoat på og fikk bytta ut Leupoldbasene. Siktet ble montert med et par Leupold PRW, og nå føles stillinga bak riggen mye riktigere..

 

Her noen bilder:

 

normal_lbg041.JPG

 

normal_lbg042.JPG

 

normal_lbg043.JPG

 

normal_lbg044.JPG

 

normal_lbg045.JPG

Link to comment
Share on other sites

Joa jmosbakk..er både glad for og blitt glad i den Seb-resten etterhvert.. :wink:

 

Drev og rydda bilder her i går, og fant et morsomt bilde til av skiva med godladninga:

 

normal_lbg046.JPG

 

Hullene til venstre er fra en .308 :D

 

Jeg oppdaga også at jeg har gjort en liten feil ved måling av gruppene; jeg har trukket 6mm for kulediameter, men iflg. regelverket til NBSF skal det trekkes 6,18mm for å få C-C. Gruppa måler da 6,57 mm.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I dag skulle jeg på banen med Hollako for å skyte litt, og siden jeg ennå hadde 30-35 patroner i hylser som ikke var skyteformet fant jeg ut at det passa greit å skyte inn etter montasjebyttet..

 

Litt mirage over myra og litt kastevind som blåste vekk miragen innimellom.. greit nok.

 

Etter innskyting og noen middelmådige 5skuddsgrupper mata jeg avgårde de siste 12 patronene mot en klistrelapp..

 

normal_lbg046~0.JPG

 

Dårlig avtrekk på venstre og øverste skudd, men ellers begynner jeg å fatte litt av vindtimiming..

 

Har en Primer Pocket Uniformer på vei fra Sinclair, så nå blir det hylseprep og bedding ei stund fremover..

Link to comment
Share on other sites

I dag dumpa det ned en konvolutt i postkassa igjen..

 

Hollako har fått hjemmeladersjuka..big time, og skulle sende en bestilling til Sinclair. Jeg benytta sjansen til å henge pånoen småting og det var disse som ankom i dag:

 

normal_lbg047.JPG

 

normal_lbg048.JPG

 

Dette er en Primer Pocket Uniformer, eller en hetteleiebrotsj om du vil. Hensikten er å få like hetteleier på alle hylser, og Bamrud har skrevet litt om dette i tråden om hylsepreparering her i forumet for benkeskyting.

Jeg har fra før en Flash Hole Uniformer, men iflg. en del 6mmBR guruer er det ikke alltid det beste å bruke ..

 

Vi får teste det der ut etterhvert.. Foreløpig har jeg nå et brukbart antall formskutte, trimma og sorterte hylser jeg må gå over en regnværsdag:

 

normal_lbg049.JPG

 

Før brotsjing, hettelomme bare renset:

 

normal_lbg050.JPG

 

Nesten der:

 

normal_lbg051.JPG

 

Hvilke utslag dette gir gjenstår jo å se, men til snaue $40 er det verdt å prøve ut.. og da har jeg jo et verktøy til klart hvis jeg blir hekta og går for en LV-rigg i 6PPC :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hollako har fått hjemmeladersjuka..big time

:geek: Ja, jeg har nok det :lol: Har forøvrig en wish-list liggende på Sinclair, men om det blir en handlekurv ut av det får jeg se på. Føler jeg er godt bestykket med ladeutstyr. For for ei stund, i alle fall. Men si fra om du trenger noe mer, har skjønt at det kanskje kommer noe i posten til meg snart også :wink:

 

De ble jo rene og pene de hettelommene. Får håpe de bringer gruppene dine under 6-tallet :mrgreen:

 

...men til snaue $40 er det verdt å prøve ut..

Dette kan vel anses oppgjort i form av en neve ælj-ammo. Etter fordeling av moms og fortollingsgebyr skilte det ikke mer enn en snesing eller noe slikt i forhold til xxl-pris, usikker på hvilken retning.

Link to comment
Share on other sites

I går ble det klart at sesongens siste stevne utgår for mitt vedkommende pga. viktig familiebegivenhet :roll:

 

Fremover blir det nok litt mer feltmessig skyting, rådyr skal det vel og jaktes på så jeg bestemte meg for å prøve noe med børsa:

 

normal_lbg052.JPG

 

normal_lbg053.JPG

 

Riggen er nå litt mer bærbar mtp. å dra den med seg ut i skog og mark..kanskje en smule rådyrposting? :wink:

Jeg har også satt inn et modifisert magasin i denne.

 

Samtidig får jeg litt tid til å jobbe med finishen på GRS-stokken..

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Det at denne tråden har blitt flyttet så mange sider bakover er meg hinsides! Veldig bra tråd, og veldig morsom lesing en sen torsdagskveld.

Er det mulighet for å legge ut ett bilde av ferdigolja GRS stokk hvis den har blitt ferdig justert? Så veldig bra ut den kolbekammen ihvertfall!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...