sako_35 skrev:
Hei.
Som nyinnmeldt medlem så lurer jeg på hva styret tenker om saken til Tico, og tråden "mitt siste ettersøk".
Det har iallefall kommet frem at flere brukere ønsker at NOJS også burde se på denne saken, om Tico ikke får bistand fra
andre organiasjoner!
Så da spør jeg egnetlig rett frem, er dette noe styret har diskutert?
Mvh
Sako_35
Hei.
Eieren til Tico har ikke kontaktet Nojs med spørsmål om hjelp. Vi har diskutert saken allikevel, og skrevet denne vurderingen i tråden om Tico (mitt siste ettersøk).
Skaubjønn skrev:
Vi har vurdert denne saken i styret etter å ha vært i kontakt med Tico. Vi kommer frem til at:
* I utgangspunktet er ikke dette en sak for NOJS, fordi det ikke er en prinsippsak. Med prinsippsak mener vi en sak der rettslige prinsipper for jegere og skyttere er i sentralt. For eksempel Linda saken, der prinsipper rundt forvaltning er i fokus. Dette er en vanlig straffesak. Viktig det, og synd for Tico som ble utsatt for dette, men det berører ingen sentrale prinsipp.
* Det som skal til i denne saken er en stevning. Tico bør skaffe seg en advokat, og levere stevningen. Det behøver han ikke NOJS eller noen annen organisasjon for å gjøre, kun en advokat, og levere stevningen, og/eller kreve at politiet tar med hans sivilrettslige krav i straffesaken som er opprettet.
Dette er altså NOJS sitt syn.
Bent Storå