Dato/klokkeslett: 08 Sep 2010, 02:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 232 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Paypal donasjonsknapp
InnleggSkrevet: 05 Mai 2010, 18:44 
Avlogget
Styret
Brukerens avatar

solheimen skrev:
Da har jeg meldt meg inn, og er klar til å bidra med det jeg kan for BRUKERNE på kammeret :wink: (Hva jeg kan brukes til aner jeg ikke)
Antar at det blir gjort vedtaksendring før valget, starter slik at vi nye håpefulle får stemmerett :!:

Velkommen Solheimen! :D Håper på mange konstruktive innspill og gode diskusjoner. Det må vel vedtektsendringer til for å endre 3 mnd regelen. Slike må vedtas på årsmøtet, så det blir neppe endring på 3 mnd regelen denne gangen. Men send inn et forslag til årsmøtet om å fjerne denne da!
Bent

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 14 Mai 2010, 11:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Fulmen skrev:
Om 5% av brukerne kunne droppet 5% av det de skriver ville det bli mye enklere for alle.
Noen av oss dropper litt mer enn som så også, slik at andre skal slippe ;)

Member of NJFF, DFS, NBSK, SARA og http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/10110/Hakkespettklubben.jpg

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 30 Mai 2010, 14:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Hei.

Som nyinnmeldt medlem så lurer jeg på hva styret tenker om saken til Tico, og tråden "mitt siste ettersøk".
Det har iallefall kommet frem at flere brukere ønsker at NOJS også burde se på denne saken, om Tico ikke får bistand fra
andre organiasjoner!

Så da spør jeg egnetlig rett frem, er dette noe styret har diskutert?

Mvh

Sako_35

Lykke er ikke fravær av problemer, men evnen til å håndtere dem.

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 30 Mai 2010, 14:29 
Avlogget
Vanlig bruker
Brukerens avatar

Jeg vet ikke hva styret mener, men at saken er direkte skammelig er det ingen tvil om. Og om vi kan hjelpe Tico ville det glede meg stort.

Jeg må likevel stille ett grunnleggende spørsmål: Hvor i h*lvete er de andre foreningene i denne saken? Denne saken må jo være ytterst relevant for NJFFs medlemmer? NJFF er så stor at de kunne kjørt denne saken uten å tenke over finansene, hvorfor gjør de ingenting? Skal det virkelig være opp til den yngste og minste organisasjonen å ta alle saker som dette?

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 30 Mai 2010, 15:32 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg har sendt epost til NJFF idag der jeg spørr om det samme, Fulmen. Helt enig med deg at det er hårreisende hvor mye som ikke blir gjort.

WWW.DURANO.NO

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 30 Mai 2010, 18:10 
Avlogget
Brukerens avatar

Kan du eventuelt poste svaret du får Vet|us?

Om dette er en sak NOJS tar tak i, vil jeg som hundeeier også her svært gjerne bidra med noen kroner.

Novise homeloader :mrgreen:

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 15 Aug 2010, 12:41 
Avlogget
Styret
Brukerens avatar

Styret i Nojs har bestemt at vi stopper donasjonene til Linda saken inntil videre. Det kan hende at denne saken får et rettslig etterspill som Nojs skal støtte, men det er foreløpig uklart. Når saken er avklart vil det komme en oversikt over saken, hvor mye som kom inn, og hvordan pengene ble brukt. Dersom det blir et overskudd av donerte penger som ikke brukes på Linda saken, vil disse overføres til Nojs støttefond for Jegere og Skyttere.
Donasjonsknappen som er laget til Lindasaken vil bli fjernet for en periode. Det vil komme en ny donasjonsknapp der man kan støtte Nojs støttefond for jegere og skyttere, og styret har laget følgende retningslinjer for dette fondet.

Retningslinjer for Nojs Støttefond for jegere og skyttere:
Styret i Nojs kan be om økonomisk støtte fra brukere av kammeret.no til Nojs støttefond for jegere og skyttere, gjennom en donasjonsknapp. Pengene som blir donert til Nojs støttefond skal i sin helhet gå til å støtte konkrete saker og problemstillinger som er av prinsipiell betydning for jegere og skyttere. Det er først og fremst tenkt som en mulighet til å gi juridisk bistand.
Prosedyre:
1. Enkeltpersoner, lag eller andre, som trenger bistand i saker som er prinsipielt viktige for jegere og skyttere kan be om støtte fra Nojs. Saken forbehandles i Lønkammeret i Nojs sitt styre. Ansvarlig i Lønkammeret legger frem en betenkning for styret i Nojs. Vurderingen av hvilke saker Nojs skal engasjere seg i vil bli tatt av Styret i samråd tilknyttede jurister og fagfolk. Avgjørelsen tas av styret i Nojs. I tilfeller hvor det er naturlig vil det også legges forslag fram for medlemmene i Nojs i medlemskammeret.
2. Dersom styret i Nojs bestemmer at saken skal følges opp, legges det ut informasjon om dette i en egen tråd i kammeret.no.
3. Ansvarlig person fra Lønkammeret legger frem en arbeidsplan og et budsjett for styret i NOJS. Planen stipulerer hvordan det er tenkt at Nojs skal arbeide med saken. Budsjettet gir rammebetingelser for Nojs sitt økonomiske engasjement. Ansvarlig for Lønkammeret kan når som helst be om en ny betenkning fra styret i forhold til arbeidsplan og budsjett.
4. Et eventuelt overskudd etter at saken er løst skal i sin helhet settes på en egen konto, og brukes til støtte i andre saker av prinsipielt viktig karakter. Disse midlene skal bokføres i regnskapet under ”Nojs støttefond for jeger og skyttere”, og legges frem for årsmøtet i Nojs til godkjenning sammen med regnskap og budsjett for Nojs. Midlene fra støttefondet kan under ingen omstendighet brukes til andre formål, for eksempel drifting av kammeret.no.
5. Donasjonsknappen på forumets forside vil være åpen også når Nojs ikke har saker til behandling, slik at det kan opparbeides en økonomisk buffer. Hensikten med en slik buffer er å ha midler tilgjengelige dersom det oppstår saker der Nojs trenger å være fort på banen.

For styret i NOJS
Bent Storå

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 15 Aug 2010, 13:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Greit og ryddig svar Skaubjønn.:)
Sako_35

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 15 Aug 2010, 15:30 
Avlogget
Styret
Brukerens avatar

sako_35 skrev:
Hei.

Som nyinnmeldt medlem så lurer jeg på hva styret tenker om saken til Tico, og tråden "mitt siste ettersøk".
Det har iallefall kommet frem at flere brukere ønsker at NOJS også burde se på denne saken, om Tico ikke får bistand fra
andre organiasjoner!

Så da spør jeg egnetlig rett frem, er dette noe styret har diskutert?

Mvh

Sako_35

Hei.
Eieren til Tico har ikke kontaktet Nojs med spørsmål om hjelp. Vi har diskutert saken allikevel, og skrevet denne vurderingen i tråden om Tico (mitt siste ettersøk).

Skaubjønn skrev:
Vi har vurdert denne saken i styret etter å ha vært i kontakt med Tico. Vi kommer frem til at:

* I utgangspunktet er ikke dette en sak for NOJS, fordi det ikke er en prinsippsak. Med prinsippsak mener vi en sak der rettslige prinsipper for jegere og skyttere er i sentralt. For eksempel Linda saken, der prinsipper rundt forvaltning er i fokus. Dette er en vanlig straffesak. Viktig det, og synd for Tico som ble utsatt for dette, men det berører ingen sentrale prinsipp.
* Det som skal til i denne saken er en stevning. Tico bør skaffe seg en advokat, og levere stevningen. Det behøver han ikke NOJS eller noen annen organisasjon for å gjøre, kun en advokat, og levere stevningen, og/eller kreve at politiet tar med hans sivilrettslige krav i straffesaken som er opprettet.

Dette er altså NOJS sitt syn.
Bent Storå

Topp
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 15 Aug 2010, 16:24 
Avlogget
Brukerens avatar

Hvor mye har velviljen blandt folk brakt inn i denne saken da?

Never argue with Idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience.

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 15 Aug 2010, 19:30 
Avlogget
Brukerens avatar

Den har jeg lest Skaubjønn. :) Var den siste redgjørelsen om donasjonsknappen jeg kommenterte nå Skaubjønn. :)

Skaubjønn skrev:
Når saken er avklart vil det komme en oversikt over saken, hvor mye som kom inn, og hvordan pengene ble brukt. Dersom det blir et overskudd av donerte penger som ikke brukes på Linda saken, vil disse overføres til Nojs støttefond for Jegere og Skyttere.
Her står vel det meste du etterspør, så må smøre seg med tålmodighet John H. :)

Sako_35

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
InnleggSkrevet: 15 Aug 2010, 19:34 
Avlogget
Brukerens avatar

sako_35 skrev:

Her står vel det meste du etterspør, så må smøre seg med tålmodighet John H. :)

:oops: :oops: :oops:
:lol:

Never argue with Idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience.

Topp
 Profil Send en e-post  
Skriv svar 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 232 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: