Jump to content

SBSK arrangerer 500 m UNL Poeng stevne & PRS stevne 3/9-16.


TRG-22

Recommended Posts

SBSK vil arrangere 500 meter UNL Poeng stevne & PRS 3/9-2016 på Abusland i Evje og Hornes kommune.

 

Oppmøte kl. 0900.

 

Startkontingent på kr. 250,- for 500 m UNL Poeng & Kr.250,- for PRS stevne. Startkontigenten må være registrert innbetalt til SBSK konto: 9480.11.14657 før 18/8-2016.

 

VIKTIG INFO!

Innbetaling må merkes med: FULLT NAVN, ”Nickname” og ”ABUSLAND 500 m UNL Poeng/ og eller ABUSLAND PRS stevne 3/9-16’’.

 

Forhåndspåmelding sendes til:

styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no eller påmelding i denne tråden. Husk da å oppgi fullt navn hvis du melder deg på i tråden. Eller send meg en PM.

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

- Navn + Nick

- Klubb

- Kaliber

- Om du bruker rekylbrems på våpenet

- Bruk av tofot eller du ønsker å skyte fra benk

 

 

Påmeldingsfrist & betalingsfrist er 18/8-2016.

 

Stedsbeskrivelse:

Tast inn følgende verdier i søkefelt til høyre på skjermen så kommer du på standplass.

Nord: 6486900

Øst: 420466

 

Myra ligger på veien mot Sveindal fra Hornnes, ca 10 km fra Rv9, et stykke før Bjørnekroa.

http://www.norgeibilder.no/?x=70966&y=6 ... &planned=0

Lat: 58º 30' 55.950''

Lon: 7º 38' 14.959"

 

Når dere kommer kjørende Rv.9 sørfra så vil dere se et skilt til Tonstad, ta av inn til første vei venstre side etter skiltet. Etter ca. 1km så deler veien seg i 2 retninger. Følg skiltene videre til Tonstad.

Kjør så videre ca. 1 mil, når dere begynner nedstigningen, så er det en langsgående parkplass på venstre side på ei rett strekke, kjør så inn her.

Så kommer det en bom i en grusbakke, kjør forbi denne og følg veien inn. Veien her deler seg også i 2, kjør da veien til venstre. Så følger dere veien til dere ser oss nede på ei myr.

Vi kommer til å sette opp noen skilt på veien inn for å hjelpe dere.

 

 

Overnatting må den enkelte ordne med selv. Nærmeste overnatting er:

 

http://www.kilefjorden.com/

 

 

Kilefjorden camping er den plassen de fleste velger hvis de trenger overnating.

 

Program.

Tellende konkurranse blir skutt i en klasse. Avstand 500 meter.

Det skytes tre serier á 10 skudd (3x10 skudd)

12 minutter skytetid pr. serie.

 

Regelverk 500 M UNL:

FRI-KLASSE (Unlimited)

 

Våpen.

 

Alle rifler med følgende begrensninger er tillat brukt.

 

f. Det er fri vekt på rifle komplett.

g. Fri forstørrelse på kikkert.

h. Fri Avtrekksvekt. OBS: avtrekk som er gjenstand for tilfeldig/ufrivillig avfyring er ikke tillat. Det er arrangørs ansvar å ta stikkprøver på dette.

i. Det er tillat med munningsbrems. (men må spesifiseres ved påmelding om det skal skytes med rifle påmontert denne type utstyr.

j. Det er tillatt med lyddemper

k. Minimum pipelengde skal til enhver tid være innenfor gjeldene norsk Våpenforskrift. (WBSF er min. Løpslengde 457 mm (18") Pipelengden defineres som avstanden fra løpets munning til støtbunnen med sluttstykket i låst (fremre) posisjon.

l. Avtrekkerbøyle/beskyttelse er påbudt.

m. Riflene skal kunne avfyres fra benk med vanlige skytestøtter, eller i liggende posisjon.

n. OBS: På rifler med magasin, er det forbudt å benytte dette. Våpenet skal lades for hånd med ett skudd om gangen.

o. Anvendelse av magasin, laderamme eller annen anordning som mater skudd manuelt eller automatisk er forbudt.

p. VIKTIG: Øvre kaliberbegrensning er opp til kaliber.400.

 

 

 

VIKTIG INFO:

 

Skytestilling.

Skytestilling er normalt sittende fra benk. Men det gis anledning til å skyte liggende med to-fot for rifla i liggende stilling.

SBSK har fått laget opp noen benker som vil bli disponible, men meld i fra i påmeldingen om du vil skyte fra benk. Slik at vi kan få satt opp tildelingen av benkene.

 

I tillegg vil vi arrangere et PRS stevne etter 500 m UNL Poeng stevne.

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

- Navn + Nick

- Klubb

- Kaliber

 

Program.

Avstander er min.50 meter og maks 600 meter. Avstander vil bli opplyst på stevne

Mål er 30x30, eller mindre, stålplater/ papp

Antall skudd : 50

Maks antall stager 3-5

 

Regelverk :

http://prsnorge.no/regler/

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Påmeldingsliste:

 

500 m UNL Poeng:

 

1. Tommy Pettersen/ SBSK/ 6.5x47 L/ Brems Betalt

2. Krister Engvoll/ SBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

3. Einar Engvoll/ 6.5x55/ Brems Betalt

4. Tore Løkken/OALH/ 300 Win mag/ Brems

5. Olav Vatne/ JSK/ 6.5 Creedmore/ Brems Betalt

6. Terje Amundsen/ SBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

7. Dag Olav Nilsen/ SBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

8. Stanley Moen/ JSK/ ??/ Brems Betalt

9. Christian Berg/ JSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

10. Jan Erik Mangerud/ OALH/ .260 Rem/ Brems Betalt

11. Lars Ove Rossemyr/ JSK/ 6.5 Creedmore/ Brems Betalt

12. Glenn Egil Knudsen/ JSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

13. Kurt Eirik Bekkevold/ HOBK/ 6.5x55/ Brems Betalt

14. Mats Blickstorm/ OALH/ 6.5x55/ Brems Betalt

15. Lars Ove Nordnes/ 6.5x55/ Brems Betalt

16. Andre Friestad/ JSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

17. Erik Dahl/ NBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

18. Runar Jonsson/ SBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

19. Svein Kåre Høien/ JSK/ 308.Win Betalt

20. Reidar Sviland/ HOBK/ 338-06/ Brems/ BENK Betalt

21. Geir Kahrs Andersen/SBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

22. Tom Stalheim/ JSK/ 6.5x47/ Brems Betalt

23. Thomas Stavdal/ 6.5 RSAUM/ Brems Betalt

24. Joakim Skarpsno/ 6.5x55/ Brems Betalt

25. Dag Twist/ SBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

26. Jon Fredrik Bærheim/ SBSK/ 300 WSM Betalt

27. Alf Stensli/ 6.5x55/ Betalt

 

 

 

PRS:

 

1. Tommy Pettersen/ SBSK/ 6.5x47 L/ Brems Betalt

2. Krister Engvoll/ SBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

3. Stanley Moen/ JSK/ ??/ Brems Betalt

4. Olav Vatne/ JSK/ 6.5 Creedmore/ Brems Betalt

5. Siv Vesterhus/ 6.5x47 L/ Brems Betalt

6. Christian Berg/ JSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

7. Jan Erik Mangerud/ OALH/ .260 Rem/ Brems Betalt

8. Lars Ove Rossemyr/ JSK/ 6.5 Creedmore/ Brems Betalt

9. Glenn Egil Knudsen/ JSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

10. Mats Blickstorm/ OALH/ 6.5x55/ Brems Betalt

11. Andre Friestad/ JSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

12. Lars Ove Nordnes/ 6.5x55/ Brems Betalt

13. Erik Dahl/ NBSK/ 6.5x55/ Brems Betalt

14. Tom Stalheim/ JSK/ 6.5x47/ Brems Betalt

15. Thomas Stavdal/ 6.5x55/ Brems Betalt

16. Joakim Skarpsno/ 6.5x55/ Brems Betalt

17. Alf Stensli/ 6.5x55/ Betalt

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fremdeles god plass på disse stevnene.

 

Vil spesielt oppfordre uerfarne og begynner å melde seg på. Man får hjelp til å skyte seg inn, og man får alltid gode tips underveis. Tipper man lærer 20 ganger mer på et sånt stevne enn på en i trening der man bare skyter litt.

På lørdagen blir det jo UNL fra morran, så alle blir grundig innskutte - og så PRS om eftan. Vi lager til så vi rekker litt mat imellom, og et bål blir det sikkert laga.

Tipper de fleste som skal på begge dagene vil overnatte på Kilefjorden Camping.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hytte noen km fra skytebanen. Sengeplass til 9 og to sofaer. Strøm, vann og badestamp. Jeg kan stille hytta til disposisjon vederlagsfritt for et slikt godt formål om noen er interessert :-) Jeg ser stevnet er i reinsjakta, så jeg er ikke sikker på om jeg kan delta. Jeg er heller ikke medlem av noen klubb, kun Dfs. Holder det? Jeg vil isåfall stille med banesauera i 6,5x55 med leupold 4,5-18x44.

Link to comment
Share on other sites

Inge E skrev:

Jeg har hytte noen km fra skytebanen. Sengeplass til 9 og to sofaer. Strøm, vann og badestamp. Jeg kan stille hytta til disposisjon vederlagsfritt for et slikt godt formål om noen er interessert :-) Jeg ser stevnet er i reinsjakta, så jeg er ikke sikker på om jeg kan delta. Jeg er heller ikke medlem av noen klubb, kun Dfs. Holder det? Jeg vil isåfall stille med banesauera i 6,5x55 med leupold 4,5-18x44.

 

Flott initativ og tilbud.

 

Du trenger ikke være medlem i noen klubb for å delta på stevnet.

 

Si ifra innen tidsfristen om du vil delta, så setter jeg deg opp på påmeldingslisten.

Link to comment
Share on other sites

Skytterlinken vil komme med en stor salgsstand med spesialutstyr for skytesport. Her vil det blant annet bli mulig å ta en nærmere titt på RPS tofot, optikk fra March, IOR og Delta og alle produktene i Long Range-serien (jakker, matter, futeral med mer). Skytterlinken vil også ha med seg et stort utvalg ladeutstyr og en del ting innen verktøy, puss og vedlikehold.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen praktiske ting:

 

1. IKKE kjør til hverken Abusdal eller Abusland. Selv om vi kaller det Abusdal. Følg kartreferansen

 

Nord: 6486900

Øst: 420466

 

Myra ligger på veien mot Sveindal fra Hornnes, ca 10 km fra Rv9, langs RV 42, et stykke før Bjørnekroa (som ikke fins lenger).

http://www.norgeibilder.no/?x=70966&y=6 ... &planned=0

Lat: 58º 30' 55.950''

Lon: 7º 38' 14.959"

 

2. Kilefjorden Camping (Hyttene) er visstnok full, så en får belage seg på telt.

Evt. andre campingplasser i nærheten, det er flere.

 

3. Benker. Det ble jo et himla styr på nettet da vi ikke brukte benker på BR50 stevnet. De som vil skyte fra benk må si ifra.

Gi et hint, så setter vi opp en benk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Litt info angående PRS.

 

Opplegget er nå klart:

- Det skal skytes 40 skudd, + en 6 skudds finale for de beste. Ingen innskyting

- Alle mål er stålplater, og det er 1 poeng for treff.

- Alle hold er under 600m.

- Alle avstander blir oppgitt.

- Alle skytetider er faste, rekk det eller ikke rekk det, det er ikke noe IPSC-scoring.

- All skyting er fra vei, eller i umiddelbar nærhet av vei (type 4.5m), (Tror vi skal gå ca 400m+400m tilbake igjen), Veien er flat.

 

Dette er utmark, natur, Norge. Myggmiddel, regntøy... Det er ikke telefondekning (ikke for alle iallefall, og ikke til å stole på)

 

 

 

Sikkerhet:

Vi skiller mellom forflytning og stillingsbytte. Ved stillingsbytte skal våpenet være tomt. Dvs man kan skyte og skifte, bare man ikke tar ladegrep før man skifter. Dette vil medføre advarsel.

Ved forflytning, så skal magasin ut og sluttstykke bak. Halvautoer som ikke kan låse sluttstykket bak får da en advarsel per forflytning :wink: (jeg aner ikke hvilke halvautoer som kan og ikke kan, har man en som ikke kan, så skal du få berge deg med kammerflagg ved forflytning)

All ferdsel (eks. mellom øvelsene) skal skje med munningen pekende oppover, magasin ute, og sluttstykket åpent eller fjernet. Oppfordrer folk til å lese reglene, og til å ha våpen i bag ved forflytning mellom øvelser.

 

Bekledning:

Dette er en sivil skytesport. Dere som MÅ gå i Crye-bukser må gjerne gå i de. Men om de (eller andre "uniformsbukser") kombineres med uniformslignende plagg på overkroppen, og/eller GRU/stridsveslignende utstyr, MÅ du ha rosa skjorte eller genser 8) , ellers trekker jeg et poeng for hvert uniformslignende plagg. Jeg vil ikke ha folk som ser ut som de er på patrulje i et eller annet -Stan.

Typisk jakttøy med camo er greit. Uniformsplagg (untatt korrekt norsk uniform) med camo er ikke.

 

Se reglene: http://prsnorge.no/regler/

 

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Påmeldingslisten er oppdatert med avmerkning for de som har betalt.

 

Det er fortsatt mange som ikke har betalt. Vennligst betal ASAP ZULU. Betalingsfristen var 18/8-2016.

Manglende innbetalinger etter 29/8-2016, så blir påmeldingen strøket fra deltakerlisten!

Link to comment
Share on other sites

Påmeldingslisten er oppdatert med avmerkning for de som har betalt.

 

Det er fortsatt mange som ikke har betalt. Vennligst betal ASAP ZULU. Betalingsfristen var 18/8-2016.

Manglende innbetalinger etter 29/8-2016, så blir påmeldingen strøket fra deltakerlisten!

Link to comment
Share on other sites

Meget god innsats fra Dag Olav og Krister.

 

Nå er det klart for stevne neste helg. Men det er en mørk sky med torden og brak som svever over stevnet.

 

De av dere som fortsatt ikke har betalt må betale stevneavgiften i dag ellers blir dere fjernet fra påmeldingslisten i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Blir liggende inne, benk ute :wink:

A7A55EEC-BE8D-41B5-8382-A0C3D73B57C5_zpsuxd6ytyx.jpg

 

Kronografering/ test av standplass

228C68BE-DDCC-4141-BE4F-63D5A23307BD_zpsugtallki.jpg

 

Fint med arbeidsbord

6FF1A296-CBA6-484C-8BDB-0B38463AB8C4_zpsxysdv0ya.jpg

 

Eller skytebord

DA67955E-5A16-4C81-8DF9-55310FD1942A_zpsachct8dg.jpg

 

Matbord

9B1C5C40-87F8-46D0-A67F-90142A664ED2_zps0gwml8sp.jpg

 

I vater?

9E037555-87D6-40B0-81C8-1AB234B8D43F_zps3cchaswl.jpg

 

Jammen

A17EF33A-4A93-41F2-AC98-D92942DC1A40_zpsny9ox3qc.jpg

 

Telpluggene som fulgte med ble byttet ut med noen mer solide noen

52221F2F-7297-41A3-908D-63734156E0E6_zpsgtpje0ff.jpg

 

Garasje?

07018991-3448-4CD4-A815-DDEE69CE0E9F_zpsknqipvf5.jpg

 

Faktisk

4C71494F-B82B-4B3E-BF1E-8F4B80AAC581_zpstovnrp6p.jpg

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg ønsker å takke alle som kunne delta på årets Abusland stevne.

 

Jeg vil også takke Skytterlinken som sponset med trekkpremier under årets stevne.

 

Årets stevne var hektisk og med mange deltakere. Arrangør hadde vært føre var med å sette opp telt på standplass for å sikre tak over hodet i tilfelle regn. Men i år uteble regnet og sol og blå himmel preget stevnet. Dette er første år vi arrangerer stevnet at det ikke faller noe nedbør i form av regn eller snø. :D

 

SBSK prøvde også ut i år å arrangere 3 stevner i løpet av helgen. På lørdag var det 500 m UNL og deretter PRS. På søndagen var det 500 m UNL Gruppe.

Lørdagen ble en lang dag, og vi var ferdig rundt Kl.19:30.

Vi vil vurdere opplegget til neste år, men utgangspunktet var at vi skulle få mest mulig skyting og stevner komprimert sammen til en helg for å kunne tilby et variert stevne.

 

Selv om regnet uteble, så var det tildels vanskelige skyteforhold under stevnet. Det var veldig varierende vind og mye mirage som gjorde det veldig vanskelig å se kulehull på skivene.

 

Takk for en fin helg alle sammen, så sees vi igjen til neste år.

 

Her er resultatlistene for 500 m UNL Poeng og PRS.

 

500 m UNL Poeng

33lzc77.jpg

 

PRSanornp.jpg

 

Her er noen bilder fra lørdagens stevne. Hvis det er andre som har flere så post gjerne ut norn flere bilder i tråden.

 

Rigget klart til stevne

2vdi1s2.jpg

fldnid.jpg

 

Noen prøver terreng egenskapene til Hi Lux´en

110cger.jpg

 

Det tar på å være på stevne

25hlifa.jpg

 

Premie bordet

24d2fqf.jpg

 

Vinnere av 500 m UNL Poeng

2chjl0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...