Jump to content

SBSK inviterer til F-Class stevne 1/6-2014.


TRG-22

Recommended Posts

15ymwk.jpg

 

 

Sørlandets Benkeskytterklubb inviterer til F-Class stevne 01.06.2014 på Herefoss skytebane.

 

SBSK inviterer i tradisjonen tro igjen til F-Class stevne på Herefoss skytebane 1/6-2014. Oppmøte Kl.09:00 for registrering og inndeling i lag.

 

Stedsbeskrivelse:

 

'>http://kart.statkart.no/adaptive2/default.aspx?gui=1〈=2&minX=113332.1328125&minY=6508269.3125001&maxX=116336.3203125&maxY=6511114.8281251&layers=&baselayer=100&visibleOLOverlays=avinetBasemap100002,avinetBasemap2

 

Linken fungerer ikke, men kopier og lim inn i adressefeltet, så kommer dere til riktig sted.

 

Stevneavgift er satt til Kr.250,- pr. klasse. Her kan du velge hvilken klasse du ønsker å skyte. Det legges ikke opp til skyting i 2 klasser.

 

Bindende forhåndspåmelding sendes til: styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no

 

Påmeldingen må inneholde:

 

• Navn

• Klubb

• Våpenklasse

• Kaliber

• Rekylbrems

 

 

Innbetaling av stevneavgift skjer til kontonr. 9480.11.14657

Innbetalingen må merkes med:

 

• Fullt navn

• Klubb

• Våpenklasse + F-Class

 

Påmeldings og betalingsfrist er satt til 15/5-2013.

 

Siden F-Class foreløpig ikke er en godkjent klasse i NBSF, så legger vi opp til liknende skyting som i 500 m UNL programmet som er ganske kjent. Men med noen endringer, se mer info om regelverk vedlagt.

Skyteprogrammet er 3 x 10 skudd med 12 minutters skytetid pr. serie

Skyteprogrammet er lagt opp til poengskyting på ½ m blink på 300 m.

F-Class programmet skytes fra liggende stilling.

 

 

Det vil være mulighet for å kunne skyte stevnet i 2 klasser, F/TR eller Open.

Se mer info om klassene i regelverket som linkes til NBSF sine sider:

 

Regelverk F-Class F/TR:

 

http://www.benchrest.no/f-class-ftr/

 

Regelverk F-Class Open:

 

http://www.benchrest.no/f-class-open/

 

Hvis det er noen spørsmål, så ta kontakt. Vel møt alle sammen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her kommer påmeldingslisten :wink:

 

 

F/TR:

 

1. Krister Engvoll Betalt

2. Aleksander Nordgarden Rødner Betalt

3. Marius Peersen Betalt

4. Dag Olav Nilsen Betalt

5. Anders Føreland Betalt

6. Reidar Sviland Betalt

 

Open:

 

1. Haavar Simon Nilsen Betalt

2. Geir Kahrs Andersen Betalt

3. Dag Twist Betalt

4. Runar Jonsson Betalt

5. Geir Håvard Jonsfet Betalt

6. Christian Berg Betalt

7. Stanley Moen

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tofot, ikke frontrest i F/TR

Pose/sekk bak er lov

 

I Open er frontrest lov

 

Så er det noen vektregler, men få har så tunge rifler.

EDIT: er visst 10kg i Open og 8.25kg i F/TR

 

 

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kontrollspørsmål: Under reglementet for 500m UNL spesifiseres det at:

På rifler med magasin, er det generelt forbudt å mate patron fra magasin inn i kammer. (magasin kan sitte i rifla) OBS: Våpenet skal lades for hånd med ett skudd om gangen.

Jeg forstår det slik at dette er gjeldende for begge klasser i stevnet - stemmer det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett litt på transportalternativer, og tror jeg lander på å ta toget nedover lørdag ettermiddag, ta inn på hotell, og ta drosje til og fra skytebanen; er sistnevnte noe som lar seg gjøre for en rimelig penge, eller blir det kjempedyrt?

 

Kan noen anbefale et hotell?

Link to comment
Share on other sites

Er et hotell på Birkeland. http://birkelandhotell.no/. Det er gangavstand til 50m banen hvor BR-50 holdes, og 28km til banen på Sundtjønn hvor 300m stevnet er.

Vil jo nesten tro at det skal være mulig å få haiket med en av deltakerne opp til banen.

 

Nå går ikke toget til Birkeland, men det har stopp på Herefoss - som er 5km fra banen, det er jo Herefoss Skytterlag sin bane. Dessverre vet jeg ikke om noe hotell på Herefoss. Toget stopper også i Hynnekleiv, som er 6-7km fra banen - her vet jeg heller ikke om noe hotell, men der er en campingplass http://www.omnescamping.no/

(egentlig vet jeg ikke om toget faktisk stopper der, men det er stasjoner der iaf.)

 

Det er godt mulig at det beste alternativet er å overnatte i Kristiansand eller Vennesla, og så haike med en av deltakerene opp til banen.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg også. Samme gjelder Hynnekleiv, hvor det såvidt jeg vet ikke har vært stopp siden de grønne bussene fra Evjemoen slutta å vente på folk kledd i klær med den sammen grønnfargen.

 

Skulle gjerne tatt deg med, men jeg har kun to seter, hvorav det andre er belagt av en munk som blir med og skyter stevnet. Anbefaler deg å rekognosere litt i denne tråden når det nærmer seg, så ordner det seg nok. Om ikke, får vi finne på noe lurt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det er nok Tommy som har satt dette tidspunktet utfra når han er vant til å ha revelje. Som sivilist får jeg ta en alvorsprat med ham :mrgreen:

 

På den andre siden vil man muligens være i stand til å rekke andre aktiviteter samme dag, fex. et visst privat jaktfeltstevne på andre sida av heia.

Link to comment
Share on other sites

Jaktfeltstevnet må man melde seg på før 1300. Uansett hvordan jeg snur kartet, via RV42, om Birkeland eller bare "over heia", så er det en times kjøring fra Sundtjønn til Hodne. Minst.

Realistisk sett er vi neppe igang å skyte før 10, om Jærbuene i det hele tatt kommer til da :wink: Og å avvikle hele stevnet på under 2 timer med innskyting og 3 serier på to lag tror jeg ikke er hensiktsmessig, vi skal jo ha det trivelig også. Ikke er vi noe gode til å skyte jaktfelt heller :roll:

 

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke akkurat revelje tidspunkt, så her får en sove 3 timer ekstra :mrgreen:

 

Erfaringsmessig er tidspunktet satt slik at vi blir ferdig til rundt Kl.14-15:00.

 

Av respekt for hverandre så ber jeg om at det legges inn god tid for transport etappen for de som kommer langveis fra. De som dette gjelder vet nok det selv av erfaring, ikke sant Jærfolket :mrgreen::mrgreen::wink:

 

Lykke til på stevnet!

Link to comment
Share on other sites

Bor du på hotell på Birkeland?

 

Jeg skulle gjerne tatt deg på, men jeg har grønne skilter og en passasjer fra før, og baksetene står i klesskapet.

Men dette innlegget bumper tråden, så kryss fingre for at noen responderer. Det er 25 min fra Birkeland til banen.

Link to comment
Share on other sites

Resultater

 

1, 2, 3, .........., 277, 278, 279, 280,... Ikke mye skilte mellom 3. og 6. plass i Open, som endte slik:

 

f-class-open.JPG

 

Og slik ser de ut:

 

pallen-open.jpg

 

 

I F/TR var det ikke like tett på resultatlista, men vi kan konstatere at poengsummene er høyere i år enn i fjor:

 

f-class-ftr~2.JPG

 

Og de fornøyde vinnerne:

 

pallen-ftr.jpg

 

Gratulerer!!

 

Det var en strålende dag på Herefoss, men vinden utgjør alltid en utfordring. Undertegnede gjorde en generaltabbe i andre serie, der prøveskuddene satt 4 knepp venstre. Jeg justerte for dette, for så å konstatere at vinden snudde til tellende serie. Dette var intet mindre enn ødeleggende :twisted: Men det ødela ikke gleden over den glede nykommerne fra Oslo, Aleksander og Haavar, viste over å delta på stevne på en fin dag på Herefoss. Jeg håper vi ses ved seinere anledninger :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for flott dag i Herefoss! God stemning, så godt vær at sjøl knotten gikk i dekning, og mye nytt å lære!

Resultatmessig gikk det over all forventning, det blir helgas bonus :lol:

 

Håper å komme tilbake på nytt stevne med kvart!

Link to comment
Share on other sites

En flott dag, og et flott stevne, god stemning, passe vanskelig. Litt å bryne seg på, men ikke nok til å sette noen helt ut.

 

73CFAFB5-1A5A-4C60-A7F0-7329791D3E7D_zpsrms5lqae.jpg

en fin serie, men på litt feil sted. Det var litt vanskelig å se under 1. serien

 

82B3FF55-60B7-49D9-B299-7E4224E3866F_zpswt3gieim.jpg

Bolde skyttere, og travel stevneleder

 

5002FD2A-3452-446F-A1A0-001985842537_zps3h9aet7d.jpg

Tilogmed servering var det :roll:

 

6BDE7491-1A57-4EB2-B95A-B950EEFAA0A3_zpsjqnhmxhz.jpg

Bråkebørse - 300WM og RPS-brems var HØYT!

 

8D86ED3B-C2A3-4C39-99A5-83983235E147_zps1pr3aa0b.jpg

 

71743710-53E7-4516-B8E4-C4058F592B00_zpslxoxv99x.jpg

 

E8E26160-505D-459F-A206-CC3DD71FE139_zpsfxklmcv8.jpg

Pussing til slutt, og bortforklaringer

 

Jeg tror alle de erfarne skytterene var sånn halvveis misfornøyd med egen skyting/skjøt under forventning. Vinden var mere å bryne seg på enn det fine været (og den vindstille morran) fikk det til å se ut som. Og iallefall jeg hadde vel glemt hvor forbanna lita skiva er - det er plass til 9 av dem på DFS sin 300m skive...

Et par mindre erfarne skjøt overraskende bra, både for seg selv og andre, og var på sin side strålende fornøyd - så vi kan jo ha sett litt rekruttering også-

 

 

 

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...