Jump to content

SBSK inviterer til F-Class stevne 1/6-2014.


TRG-22

Recommended Posts

Korreksjon:

Poengsummene i Open skal være korrekte, men i F/TR er det publisert gale poengsummer. Dette er nå rettet opp, og førte dessverre til endringer i rekkefølgen på pallen: Reidar Sviland er da rettmessige andreplassinnehaver, mens Marius Peersen endte på en tredjeplass. Nye diplomer sendes i posten, og komiteen oppfordrer Marius og Reidar til å utveksle premiefatene ved en passende anledning.

 

Resten av resultatlista har endrede poengsummer, mens rekkefølgen med unntak av ovennevnte issue er den samme.

Link to comment
Share on other sites

Det var et spørsmål om hvor store samlinger vi skjøt, så jeg legger ut bilder av mine egne skiver. Jeg har ikke målt disse "samlingene" - de er jo også skutt for å treffe i midten, så man må jo justere underveis.

X-ringen er 25mm, 10erringen er 50 og 9er er 100mm. DFS 300m 10er-ring er altså 8er på denne skiva. Faktum er vel at om gode skyttere hadde skutt her med diopter og reim så hadde de neppe kommet sist (men heller nær toppen...). De skyter stort sett bare innertiere på langsom ligg. Et par mann hadde trolig slått oss om de skjøt knestående :oops:

 

Min skyting her er litt for mye preget av "chasing the spotter", og av overkorrigering og høydespredning - og selvsagt at jeg ikke begrep hva vinden drev på med i det hele tatt. Vi hadde ikke vindflagg, og jeg velger å tro at det hadde sett bedre ut med flagg.

 

E35BB850-440C-41A7-B21F-32C1BBEB8375_zpsse9o8kkl.jpg

1. serie. Startet lavt og måtte skru meg opp, men så ikke det før etter noen skudd i motsol og mirage. Faktisk så så jeg så dårlig at jeg seriøst spekulerte på hva jeg skulle si i garantisaken om kikkerten... Var 99% sikker på at den måtte være kaputt. 8eren var en grov tabbe, resultatet av å flytte rifla med fingeren på avtrekkeren.

 

16740F6C-2522-4A25-B556-DD3DCA0DCE6C_zps8fl40qah.jpg

Dagens værmelding. Her kom vinden, miragen blåste bort, og kikkerten ble friskmeldt.

 

703467FB-AD9D-4522-A974-9D2930FD9F87_zpso7yi0e3g.jpg

Her hadde jeg skjønt at jeg ikke skjønte vinden, venta faktisk ei stund før jeg skjøt - så at naboen skjøt og traff noenlunde rundt midten (med 55gr fabrikkladd Fiocchi i 223 og lett jaktrifle så var nå det en grei prestasjon), så jeg skjøt og traff også noenlunde nær midten - vinden så stabil ut, så jeg skjøt de 10 så fort jeg klarte. De som er utenom 10eren tror jeg er resultat av farten, uryddige avtrekk og uryddig rekylopptak.

 

K

Link to comment
Share on other sites

At Krister skyter bra, er hevet over enhver tvil. Den femskudds serien du testet var fantastisk. Takk for skyssen til og fra Kristiansand, forøvrig, det satte jeg stor pris på.

 

Som jeg sa før vi startet, var jeg der med ambisjoner om å være listefyll. Å da ende opp på femteplass er for meg kjempemoro. Jeg har skrevet litt om opplevelsen på min skyteblogg. Innlegget finner dere her: http://skytelogg.wordpress.com/2014/06/ ... skytebane/

 

Takk igjen for en morsom opplevelse, dette frister til gjentakelse! Neste gang tror jeg nok jeg har med meg langbukse; beina mine er oppspist, stakkar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...