Jump to content

Sørlandet Skytterklubb


TRG-22

Recommended Posts

Igår var det igjen trening.

 

Hold: 100m (papp), 300m (stål), 500m (stål og papp), 575m (stål) og 982m (stål).

 

En stor takk til Krister som egenhendig klatret opp i lia med gong på ryggen så vi andre kan ha noe å bomme på.

 

Her er noen bilder fra dagens strabaser:

 

 

Folk begynner å bli ganske gode på 575m. Gongen er 20x30cm.

cimg1019a.jpg

 

Skaubjønn viser at Blaser R93 + Zeiss = Funker. 3 skudd på 500m.

cimg1017u.jpg

 

Utsikt mot 100 og 300m.

cimg1020h.jpg

 

Dag Olav og TB sikter seg inn mot gong og ballong(!) på 983m.

cimg1024y.jpg

 

"Bak en god langholdsskytter sitter en god spotter".

cimg1028.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nok en trening unnagjort - idag på Abusdal der vi tidligere har arrangert 500m UNL. <

 

Det var en typisk nydelig sørlandsdag med kokende mirage over myra. Holdene var fra 280 til 570meter.

En luring med ny STR fikk lurt til seg noen treff på 1280m også.. 8)

 

cimg1058j.jpg

 

cimg1038x.jpg

 

cimg1036w.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hei folkens!

 

Da har vi hatt årets siste styremøte, og laget en plan for stevner for 2013 i SBSK regi.

 

Planlagt aktivitetsplan for 2013:

 

• Årsmøte 29/1-13, Kl.18:00, Kjevik

• 500 m UNL Gruppe/poeng, 23/2-13 Grimenes

• Skytedag, Herefoss, 13/4-13

• BR 50, Birkeland + F-Class, Herefoss, 25-26/5-13

• 500 m UNL, Gruppe + Poeng, 7-8/9-13, Abusdal

• LH seminar, Hodne, 3-4/8-13

• Guttas kveld Byggmaker, april ( Nærmere info kommer )

• Klubbstevner kommer vi til underveis ( Nærmere info kommer )

• Teorikvelder ( Nærmere info kommer )

 

Når det gjelder LH treninger på Hodnø og Ivedal, så vil vi sende ut email til klubbens medlemmer underveis i året når det blir treninger. Men vi planlegger med å kunne gjennomføre 2 LH treninger fast i måneden for 2013 :thumbup:

 

I tillegg, så vil det være treninger på Grotjønn hver lørdag Kl.11-13 i regi av Kristiansand Skytterlag for sine medlemmer. Så er du ikke medlem, så meld deg inn.

N.B!!! De dagene det er LH skyting, så vil treningene på Grotjønn ikke gjennomføres.

 

I tillegg til SBSK sine stevner, så er det følgene stevner i 2013 som er verdt å møte på:

 

# Numedals stevne medio mars

# LH stevne 23-24.mars, Søndre Ål

# LH stevne Remmene, Sverige, mai

# Kammersmellen 2013, mai/juni

# 500 m UNL Nidaros, juni

 

Så det kan se ut til å bli et tettpakket program for 2013, så nå er det på tide å legge inn + poeng til ØKH....... :wink::lol::lol::lol: Det har ihvertfall jeg begynt med.... :wink:

 

Tilslutt vil jeg ønske alle en riktig God jul & et Godt Nyttår fra oss i styret i SBSK.

Link to comment
Share on other sites

Hei Buster!

 

Nå synes jeg at HOBK også begynner å sette opp noen stevner på Blaker banen deres. Dere har mange kompetente medlemmer som har arrangert stevner hos dere. Så hva venter du på..... :wink::D

 

Fra spøk til alvor..... Takk for tilbakemeldingen, Buster! Vi i SBSK synes det er viktig å kunne bidra til skytesporten og vise aktivitet. God Jul til deg også! Vi sees i Numedal :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei folkens!

 

Da nærmer vi oss snart slutten for 2013, og vi har hatt et minneverdig år med mange helger med LH skyting. Vi satser friskt til 2014 også. Og i den forbindelse vil styret i SBSK varsle om planlagte aktiviterer for 2014. Så da er det bare å legge søknad inn til ØKH og merke det av i kalenderen. :wink:

 

Stevner 2014:

 

- 500 m UNL Gruppe/poeng, Grimenes, siste helg av februar eller første helg i mars.

- 1000 m poeng, ENO

- BR 50, Birkeland, 31.05.14

- F-Class, Herefoss, 01.06.14

- 500 m UNL, Gruppe + Poeng, 6-7/9-14, Abusdal

- Feltstevne, ENO

 

 

Når det gjelder LH treninger på Hodnø og Ivedal, så vil vi sende ut email til klubbens medlemmer underveis i året når det blir treninger. Men vi planlegger med å kunne gjennomføre 2 LH treninger fast i måneden for 2014 :thumbup:

 

I tillegg til SBSK sine stevner, så er det følgene stevner i 2014 som er verdt å møte på:

 

# Numedals stevne medio mars

# Kammersmellen 2014, juni

# 500 m UNL Nidaros, juni

 

 

 

Så vil jeg minne om årsmøte 28/1-14, Kl.18:00, Kjevik. Samme sted som tidligere år.

 

Ellers vil jeg ønske alle skyttere et riktig Godt Nyttår fra alle oss i SBSK. Vi håper dere vil ta veien innom et eller flere av stevnene våres i 2014.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette er tråden til SBSK, men her må jeg kommentere litt på vegne av Norges Benkeskytterklubb!

 

Nidaros har spurt styret om å ha NM 500 UNL. Nidaros har fått til svar at dette vil bli tatt opp på første styremøte etter nyttår.

Så det er feil å kalle dette stevne NM pr.d.d!

 

Kan godt hende at det er flere klubber som ønsker å avholde NM 500 UNL?

Link to comment
Share on other sites

KnuteriK skrev:

Jeg kommer ned om dere skyter i slutten av feb. Mars kolliderer vel med IWA? Hva er 1000 meter ENO? Jeg kommer uansett da oxo

 

Når IWA skal foregå er meg ikke bekjent, men vi har ikke tatt noen endelig beslutning for hvilken av helg vi gjennomfører stevnet. Det blir enten siste helg i februar eller første helg i mars.

Vi skal prøve å arrangere et 1000 m poengstevne, men det er fortsatt på planleggingsstadiet enda.

ENO = Etter nærmere ordre :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Info om klubben er redigert i 1 innlegg.

 

Terminliste 2017:

 

1. 500 m UNL, Poeng, Grimenes, 4/3-2017

2. F-Class + PRS, Herefoss/ Abusland, 20-21/5-2017

3. NM BR 50, Birkeland, 9/6-2017

4. 500 m UNL Poeng & Gruppe + PRS, Abusdal, 9-10/9-2017

5. Klubbmesterskap 500 m UNL, Ivedal, ENO

6. Klubbmesterskap 100/200 m, Farvannet, ENO

 

Årsmøte 2017

 

16/1-2017 Kl.20:00 Kjevik

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
57 minutter siden, EtronX skrev:

Heisann og god sommer 😀

 

Er det fortsatt aktivitet i SSK? 

 

 

Beste hilsner

 

EtronX

 

Ja, det er fortsatt goddriv i SSK. Men det er labert med skyting grunnet stor brannfare. Så inntil det kommer mye regn, så er all skyting stoppet.

Men vi satser på at vi snart kan starte opp igjen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...