Jump to content

Metallsilhuett-rifle


kimkanon

Recommended Posts

takk for flytting jegermeistern! :-)

 

har funnet det reglementet jeger 90, men det står kun max vekt og at rifla skal være standard.

lurer på mer spesifikt hva som er tillatt og egnet, driver å ser på jaktrifle og litt forsjellig for tiden og prøver å finne ut hva som er lurt å kjøpe, hadde vært en fordel å kjøpe våpen som kan brukes til flere ting hvis mulig.

har også tenkt å begynne med dynamisk rifle, og da tenkte jeg å få tak i ar-15, vil den være tillatt i metalsilhuett? og vil den være egnet?

vil tro en jaktrifle med bolt-action ikke er det beste alternativet, så det er slike ting jeg prøver å finne ut av så tidlig som mulig. :-)

Link to comment
Share on other sites

Tittet over regelboka og fant mye nyttig, men kan dere bekrefte at min 8.1KG sauer, da er for tung for alle klasser?

 

Tror også jeg sliter litt med at kolbe kammen er for høy? har høy montasje og tilsvarende kolbekam forhøyer

Link to comment
Share on other sites

slik det står i reglementet skal max vekt på 4,6kg gjelde alle grove rifler, så det går antagelig ikke, men det går jo ann å spørre forbundet om den rifla kan brukes alikevel, mulig det finnes unntak. :-)

har funnet noen unntak, men ikke angående vekt desverre.

Link to comment
Share on other sites

Det må skilles på kravene i forskjellige klasser og nasjonale internasjonale øvelser.

Siden tiden for skyting (og den utføres stående uten rem på hold ut til 500m ) er god, er en egnet boltrifle det som som er foretrukket afaik. Jeg har stor tro på 6,5 x 55 til slikt. Men .308 er også en meget god patron. Minimumskrav til riflekaliber er meg bekjent 6mm i Norge.

Link to comment
Share on other sites

hassel:

det står at ingen rifler kan veie mer i noen klasse, men det kan finnes tillegg noe sted som jeg ikke har sett enda selfølgelig.

308 er visst veldig populært til dette, jeg har søkt på en jaktrifle i 308 uansett så blir til å prøve med det ihvertfall.

 

aps:

siden du har en rifle du vil sjekke om er lov, send en mail til forundet å spør om den eksakte rifla er lov, da sparer du mye styr med regelstudering osv. :-)

finnes vel andre konkuranser hvor den kan brukes uansett også :-)

Link to comment
Share on other sites

hassel:

det står at ingen rifler kan veie mer i noen klasse, men det kan finnes tillegg noe sted som jeg ikke har sett enda selfølgelig.

 

Nasjonalt regelverk, SEKSJON G: Grov rifle (>6mm):

 

e) Spesielle regler for øvelsen "Åpne sikter":

Enhver rifle med åpne sikter , herunder diopter, kan brukes. Fri vekt.

 

f) Spesielle regler for øvelsen "Optiske sikter":

Enhver rifle med optiske sikter, herunder sikter uten forstørrelse (jfr. Aimpoint), kan brukes. Fri vekt.

 

Link to comment
Share on other sites

For å ta det mest grunnleggende først.

I metallsilhuett har vi ferdighetsklasser. De er, nevnt fra laveste til høyeste: B, A, MAS (master, kun rifle) og INT (internasjonal).

Det mange mener når de sier klasser er det vi i metallsilhuett kaller øvelser.

 

Øvelsene er ordnet i kategorier (internasjonalt).

De to internasjonale riflekategoriene er:

Grovrifle

Finrifle

 

De to internasjonale riflekategoriene er delt inn i øvelser.

De fire internasjonale rifleøvelsene er:

Grovrifle hunter

Grovrifle Silhuett

 

Finrifle Light

Finrifle Silhuett

 

I tillegg har vi en internasjonal luftrifleøvelse.

 

Felles for alle de internasjonale rifleøvelsene er stående slytestilling.

For fin og grov rifle er det også meget strenge krav til mål og vekt.

 

Grovrifle Hunter er, som navnet tilsier, en jaktrifle. Eller rettere sagt det som var en typisk jaktrifle på den tiden regelverket ble skrevet. metallsilhuettforbundet er klar over at hva som er en typisk jaktrifle (i allefall i Norge) har endret seg en god del de siste 20 årene. Det er alikevel ganske enkelt for de fleste å se for seg hva som er en slik jaktrifle som jeg beskriver her. Samtidig vil vektgrensa sette begrensninger på hvor tung pipe og stokk man kan benytte.

 

Det står også i regelverket at det å kappe pipa for å komme innenfor vektgrensen ikke er tillatt.

Vektgrensa er max 4,2kg inkl. kikkert og et tomt magasin.

Det er tillatt å fjerne reimfester og åpne sikter for å få ned vekta.

Det er IKKE tillatt å fjerne deler av stokken eller pipa for å få ned vekta. (med unntak av at an kan endre lengden på stokken for å tilpasse rifla til skytteren).

 

Finrifle Light har samme regelverk som Hunter, med unntak av at det kun er tillatt med rifle i 22 short, long eller long rifle.

Det er også en annen vektgrense, max 3,855kg

 

Tegninga det vises til av Torf står på side 37 i det internasjonale regelverket som man finner på metallsilhuett.no under regelverk. Den oppgir målsatte begrensninger på Silhuettrifle, og omtaler således ikke rifler til øvelsen hunter.

 

Silhuettrifle kan man bygge slik man selv ønsker innenfor oppgitte mål, vekt og regelverks begrensninger. Det anbefales å sette seg grundig in i regelverket før man starter på et slikt byggeprosjekt.

Silhuettrifle har samme grenser for grov og fin.

 

Felles for alle grovrifleøvelser er minimum kulediameter 6mm.

 

AR-15 er IKKE tillatt til noen av disse øvelsene, da den ikke er en jaktrifle (ihht.Norsk lovgiving) og pga. at den ikke går innenfor de oppgitte dimensjoner i Silhuettrifle øvelsen.

 

Tenker du å kjøpe en rifle som kan brukes til mest mulig så vil jeg foreslå å kjøpe en vanlig jaktrifle, f.eks. en Sauer 202, men lett montasjoe og kikkert, slik at den går innenfor vektgrensa på 4,2kg. Du kan da bruke den til både Hunter, Silhuett, jakt og dynamisk manuell rifle.

Jeg ville dog ha valgt en form for hurtigmontasje for kikkerten slik at du kan ha flere forskjellige kikkerter til forskjellig bruk. Jeg personlig har f.eks. en 5-30x kikkert til metallsilhuett og en 1-4x kikkert til dynamisk manuell rifle. Til jakt ville jev valgt noe som passer til jaktformen.

 

For dem som ønsker mer informasjon om metallsilhuett rifle så anbefales NMFs rekrutteringstevne for rifle som avholdes første helgen i mai. Se mer om dette i tråden om emnet: viewtopic.php?f=51&t=112397

Dette stevnet er forbeholdt finrifle (22 short, long eller long rifle)

 

Det avholdes også skyteskole for metallsihuett rifle siste helgen i mai, hvor en av verdens beste metallsilhuett rifleskyttere kommer for å instruere oss. Mer informasjon om denne skyteskolen finner man i tråden om emnet: viewtopic.php?f=51&t=111924

 

Begge helgene vil være gode muligheter for å lære mer om metallsilhuett, og man kan få mye ideer og inspill til valg av rifle. Det er muligheter for camping på banen, og flere av oss skal være der hele helgen. Det blir muligheter for grilling og sosialisering utover kveldene.

Link to comment
Share on other sites

Tittet over regelboka og fant mye nyttig, men kan dere bekrefte at min 8.1KG sauer, da er for tung for alle klasser?

 

Tror også jeg sliter litt med at kolbe kammen er for høy? har høy montasje og tilsvarende kolbekam forhøyer

 

Din Sauer (200STR?) er for tung til de internasjonale øvelsene.

 

Den er imidlertid tillatt til de nasjonale øvelsene hvor det ikke er vektgrense. Du får dog ikke bruke tofot, da det regnes som kunstig støtte.

 

Kort fortalt er det 3 nasjonale grovrifleøvelser, 1 nasjonal finrifle øvelse og 3 nasjonale luftrifleøvelser.

De er følgende:

Grovrifle åpne sikter

Grovrifle optiske sikter

Grovrifle Fri (tillatt med liggende skytestilling)

Finrifle Fri (tillatt med liggende skytestilling)

Luftrifle Silhuett

Luftrifle Fri (tillatt med liggende skytestilling)

Luftrifle Junior (tillatt med myk støtte og liggende skytestilling)

 

Alle disse har fri vekt. Grovriflene har min 6mm kulediameter. Liggende stilling betinger fortsatt at skytteren holder våpenet selv- tofot, sandsekker og lignende hjelpemidler er ikke tillatt (med unntak for Junior som får bruke myk støtte).

Link to comment
Share on other sites

Fra regelverket for de nasjonale øvelsene kan vi hente dette utdraget fra seksjon G: Grov rifle

 

Skytestilling: Stående, uten reimer eller andre støttemidler.

 

Her kan man se at så lenge det er for å gi bedre støtte så er det ikke tillatt.

 

Fra seksjon M: Grovrifle fri

 

Skytestilling: Fri skytestilling uten kunstig støtte (som kunstig støtte regnes for eksempel:

reim, skytejakker/-bukser/-sko og tofot). Våpenet skal kun holdes oppe av

skytter under skyting.

 

Kunstig støtte er hovedpoenget her, ønsker du å benytte noe for å oppnå ekstra støtte utover det du kan få med å holde rifla selv, så er det kunstig støtte.

 

Det er ikke spesifisert, men praksis er at man for liggende rifleskyting bruker samme regel for liggeunderlag som for pistoløvelsene.

De reglene tilsier at man kan benytte liggeunderlag som er inntill 1" tykt og flatt. Det skal ikke være formet for å gi ekstra støtte, men det er tillatt å påmontere friksjonsmateriale på liggeunderlaget.

 

Albuebeskytter kan du benytte, og med albuebeskytter så menes en polstring mellom albue og underlag (betong gulv eller bakken). Det menes ikke noe som gir deg ekstra støtte for å holde rifla, kommer det en skytter med en "albuebeskytter" som snøres sammen på en slik måte at h*n ikke kan strekke ut armen så vil det bli regnet som kunstig støtte.

 

Skytebriller/synskoreksjon er tillatt.

 

Fra det internasjonale regelverket:

SECTION III: Allowed - Not allowed

A. Allowed

 

a) Spotting scopes:

The use of spotting scopes by the coach/spotter is

permitted.

 

b) Gloves:

May not be worn except when required for warmth. Conditions permitting use of gloves will be determined by the Jury. Padded or unnecessarily heavy gloves may not be worn.

 

c) Clothing:

Commercial type trap and skeet vests (sleeveless) and shotgun shooting shirts are permitted as well as clothing normally suitable for existing climatic conditions. Shooting clothing (vests, pants, shoes, etc) is not allowed. Unnecessarily heavy clothing, or anything on the person that would provide artificial support, such as clothing having excess padding or stiffening material, or is excessively tight or which restricts or support the body in the shooting position (including accessories worn under the clothing), may not be worn.

Vests or clothes that may be considered or construed to be unnecessarily heavy, or tight, or to provide artificial support are permitt ed if they can be closed over a gauge made of 101.6 mm (4”) thin wall PVC pipe, not less than 762 mm (30”) in length, passed through the entire length of the garment. The garment must also be opened or vented from the bottom edge to a point 50.8 mm (2”)

above the summit of the crest of the hipbone.

 

 

 

SECTION III: Allowed - Not allowed

B. Not allowed

 

a) Palm rest:

Not permitted.

 

b) Butt plates and cheek pieces:A butt or butt plate having a curved rear surface in which the depth of the curve exceeds 12.7 mm (½”) when measured from a straight line drawn from the top to the bottom of the butt plate is prohibited. Butt plates must be centred. Adjustable cheek pieces must be fixed and sealed in place.

 

c) Compensators and muzzle brakes:

The use of compensators, muzzle brakes and barrel porting is prohibited.

 

d) Equipment general:

All devices or equipment which may facilitate shooting, and which are not mentioned in these rules, or which are contrary to the spirit of these rules are forbidden

Link to comment
Share on other sites

Siden de internasjonale rifleøvelsene kun er stående så har ikke bruk av liggeunderlag og albuebeskyttere vært et tema. Dette er noe som kun har kommet opp som en problemstilling i de nasjonale øvelsene. Vi har der brukt de samme reglene som for pistolskyting. Jeg har her funnet frem de utdragene fra pistolregelverket som er relevante.

 

SECTION IV: ALLOWED - NOT ALLOWED

A. Allowed

The following equipment/accessories/attitudes are allowed:

 

a) Shooting mat:

A flat shooting mat or ground cover of a thickness not to exceed 25.4mm (1"). This mat must be of uniform thickness and cannot be folded or used to gain any support.

 

b) Elbow protection:

Athletic elbow pads or other such material used to protect a shooter's elbow of a thickness not to exceed 25.4mm (1"). Such protection shall not be excessively padded

or stiff, so as to be used as a shooting aid or artificial support

Link to comment
Share on other sites

Det er IKKE tillatt å fjerne deler av stokken eller pipa for å få ned vekta.
Så hvis du har gjenget for lyddemper eller spikket noe som helst i stokken så er du utenfor regleverket?

 

Har du spikket på stokken så er du utenfor regelverket for hunter/Light. Har du gjenget for demper så har vi i Norden tillatt at du får bruke rifla med en gjengebeskytter på.

Kommer du med en rifle som har veldig kort løp og så vidt går innenfor vektgrensa for Hunter/Light så vil det være opplagt at du ikke ville kommet innenfor vektgrensa med pipa i orginal lengde. Da vil du ikke kunne bruke den rifla i de øvelsene. Du kan imidlertid bruke den rifla i Silhuett.

 

Som Silhuettrifle kan du spikke og kappe i mye større grad.

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte mulig å finne informasjon om dette fra produsenten, og om de som skal godkjenne våpenet er i tvil så vil det være skytterens ansvar å dokumentere dette.

Dette er imidlertid veldig sjeldent et problem, og med mindre man ønsker å gå inn for å tøye regelverket så vil de fleste nybegynnere klare seg greit.

For alle vil skytterens prestasjoner være mye viktigere enn hvilket våpen man skyter med, og regelverket er lagt opp på denne måten for at det fortsatt skal være skytteren som er den avgjørende delen.

 

Og jeg minner igjen om at denne regelen gjelder øvelsene Grovrifle Hunter og Finrifle Light.

Link to comment
Share on other sites

takker for enda mer info! særlig fra deg 001, hvis du skriver mer nå så kan vi ta doktorgrad i dette alle sammen! ;-)

 

Det beste du kan gjøre for å takke for hjelpen (bortsett fra å faktisk ta en doktorgrad på emnet) er å møte opp og delta på metallsilhuettstevner. Det er det som er viktig for meg med slike tråder som dette, å spre informasjon om sporten og gi folk den innsikt i regelverket de trenger for å ta med seg rifla si og møte opp på skytebanen.

 

De aller fleste rifler kan brukes til en eller flere av øvelsene, og som i de fleste andre skyteformer så får man mye informsajon og nye ideer av å delta på stevner og se hvordan de andre gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Nuvel, sålenge løpet er saget av bare en gang (da det ble kamret) så er det altså greit?

 

K

 

Tanken er at rifla skal være slik somd en var når den kom fra fabrikken, men man får lov til å kappe av en bit av løpet og krone det på nytt hvis løpet eller kroningen har blitt skadet.

Du får bare ikke lov til å ta en litt for tung rifle, påstå at kroningen var skadet, kappe av løpet og så bruke rifla i Hunter/Light som følge av at den har blitt akkurat lett nok.

 

Er rifla akkurat litt for tung for Hunter/Light så kan du fortsatt bruke den i Silhuett (så lenge den går innenfor vekt/mål for den øvelsen).

 

Er rifla for tung til Silhuett kan den brukes til Optisk/Fri/åpne sikter.

Link to comment
Share on other sites

[

Tanken er at rifla skal være slik somd en var når den kom fra fabrikken, men man får lov til å kappe av en bit av løpet og krone det på nytt hvis løpet eller kroningen har blitt skadet.

Du får bare ikke lov til å ta en litt for tung rifle, påstå at kroningen var skadet, kappe av løpet og så bruke rifla i Hunter/Light som følge av at den har blitt akkurat lett nok.

 

Nå stikker du hånda inn i et vepsebol med regelryttere/praktiskskyttere som lever for å tøye regler, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Tanken er at rifla skal være slik somd en var når den kom fra fabrikken

Hehe, beklager at jeg gnager, det er vel mest flisepikking og kverulanteri :roll: - men: Piper er faktisk forbruksvare, og har man holdt på en stund uten å kjøpe nye rifler hele tida, så skal det godt gjøres å ha ei rifle ( i noe annet enn 9.3 eller noe sånt) som har det originale løpet - og da har man som regel en annen lengde enn det originalt var også - og de fleste (™ :wink: ) har da et kortere, for nettopp, å ha plass til demper. Osv.

En annen grunn til at jeg spør er at jeg godt kunne tenke meg å prøve metallsilhuett, og siden jeg har flere rifler til andre formål, og ikke har til hensikt å tilpasse noen rifler, så prøver jeg å forstå.

 

Det med albuebeskyttere spør jeg om fordi jeg jo kommer fra et forbund der egen skytematte er forbudt. Og fordi jeg ikke fikk bruke albuebeskyttere på et jaktfeltstevne jeg var på nylig. Men sikkert bare meg som syntes albuene på betongen var vondt.

 

Stående skytestilling forresten? Er det krav om "lang arm"?

 

Hvilke øvelser kan denne være lov i?

9E3443B5-9698-46B6-A293-4E77003DE12E_zpsnotd9md2.jpg

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

[

Tanken er at rifla skal være slik somd en var når den kom fra fabrikken, men man får lov til å kappe av en bit av løpet og krone det på nytt hvis løpet eller kroningen har blitt skadet.

Du får bare ikke lov til å ta en litt for tung rifle, påstå at kroningen var skadet, kappe av løpet og så bruke rifla i Hunter/Light som følge av at den har blitt akkurat lett nok.

 

Nå stikker du hånda inn i et vepsebol med regelryttere/praktiskskyttere som lever for å tøye regler, hehe.

 

Det går nok bra, de må bare lære seg å skyte på litt lengere hold :mrgreen:

 

Det er selvfølgelig enkelte som tøyer og tester regler i metallsilhuett også, det gir utvikling. Enten med at det blir spesifisert i regelverket at det de gjorde ikke er tillatt eller ved at flere gjør akkurat det samme. Ofte er det slik at de som skrev regelverket ikke tenkte på samme måte.

Link to comment
Share on other sites

Tanken er at rifla skal være slik somd en var når den kom fra fabrikken

Hehe, beklager at jeg gnager, det er vel mest flisepikking og kverulanteri :roll: - men: Piper er faktisk forbruksvare, og har man holdt på en stund uten å kjøpe nye rifler hele tida, så skal det godt gjøres å ha ei rifle ( i noe annet enn 9.3 eller noe sånt) som har det originale løpet - og da har man som regel en annen lengde enn det originalt var også - og de fleste (™ :wink: ) har da et kortere, for nettopp, å ha plass til demper. Osv.

En annen grunn til at jeg spør er at jeg godt kunne tenke meg å prøve metallsilhuett, og siden jeg har flere rifler til andre formål, og ikke har til hensikt å tilpasse noen rifler, så prøver jeg å forstå.

 

Det med albuebeskyttere spør jeg om fordi jeg jo kommer fra et forbund der egen skytematte er forbudt. Og fordi jeg ikke fikk bruke albuebeskyttere på et jaktfeltstevne jeg var på nylig. Men sikkert bare meg som syntes albuene på betongen var vondt.

 

Stående skytestilling forresten? Er det krav om "lang arm"?

 

Hvilke øvelser kan denne være lov i?

9E3443B5-9698-46B6-A293-4E77003DE12E_zpsnotd9md2.jpg

K

 

Ikke noe problem, det er forskjeller fra forbund til forbund. Det som er tillatt og helt normalt i et forbund er forbudt og skikkelig fy fy i et annet. Man får kun svar ved å spørre.

Det er ikke forbundt å bytte pipe på rifla, men du skal bytte til en pipe som er lik den du hadde.

Jeg skjønner at du ikke ønsker å kjøpe en dedikert metallsilhuettrifle før du vet om du har lyst til å drive med dette, men det er litt sånn at hvis du har en rifle så har vi en øvelse til den. Du må ikke skyte Hunter eller Light. Du kan starte med de nasjonale øvelsene hvor det er fri vekt og færre restriksjoner. Det var faktisk litt av tanken bak de øvelsene når de ble laget i sin tid.

 

Er det DFS hvor skytematte er forbudt? I NMF er det tillatt og helt vanlig å bruke. Det er ofte slik at arrangør har matter tilgjengelige, for det er mange som synes det blir litt ubehagelig med albuer på betong. Man får sånn "betongeksem" av det etter hvert :lol:

 

Stående er tillayt med kort arm. En hånd forran "pistolgrepet" er kravet der. Hvis magasiner stikker ut av skjeftet så kan du ikke bruke magasinet til å støtte hånda/rifla på.

 

Rifla du har bilde av vil kunne brukes til Fri eller Optiske sikter (uten tofot og så lenge den er i min 6mm)

Link to comment
Share on other sites

Kompis + jeg var jo på LOP stevnet nå og skjøt metallsiluett for første gang, med luftpistol, fascinerende morro å høre lyden av metall som går ned. og *uendelig* mye mer morro enn å skyte luftpistol på papp.. eller 22LR rørtang for den slags skyld, når det er metall og ting faller er det jo plutselig vettugt verktøy.

 

Fikk topp oppfølgning og info fra arrangøren, og lærte fri stilling (liggende) og wow, den har virkelig noe for seg, uten tvil min favoritt.

 

Resultatmessig gikk det også ok, selv om vi begge er dynamisk skyttere..;)

Link to comment
Share on other sites

I den norske oversettelsen, av det internasjonale regelverket, kalles både Hunter og Light for Produksjon. Så Hassel har rett i at dette egentlig er produksjons ØVELSER.

 

Ombygd M98 kan derfor ikke brukes.

 

Løpsbyttebørser.? Slik som Sauer 202 eller Blaser R8 og R93?

 

Det er tillatt å bytte løp, så lenge du bytter til et løp som er likt det rifla hadde fra fabrikk, og på nytt presiserer jeg at ved tvil så er det skytteren som må fremlegge dokumentasjon på at våpenet er å regne som produksjonsvåpen.

 

aps og kompisen er vel begge også feltskyttere (?), og de er jo ofte flinke til å treffe små blinker på middels lange til lange hold. Jeg har sett resultatlisten fra stevnet, og med tanke på at de aldri hadde skutt metallsilhuett tidligere og i tillegg fikk skyte med amo som ikke tidligere har vært testet i de luftpistolene, så gjorde de det veldig bra. Selv var jeg desverre forhindret pga. sykdom den dagen. Så de andre instruktørene fikk litt ekstra å holde på med når det kom så mange nye.

 

Det var forøvrig meget gledelig å se at det var så mange av de nye som dukket opp på stevnet. Neste luftpistolstevne i Skedsmohallen er 26.april. viewtopic.php?f=51&t=112768

 

Edit: skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

egon. Hvordan ser du for deg at cowboy silhuette skal skytes?

Skal man kun bytte ut MS våpen med Westernvåpen, eller skal skytetider og avstander tilpasses?

I USA og i Tyskland har de skutt metallsilhuett med westernvåpen. Så vidt jeg har forstått har de da brukt MS skytetider, men jeg tror de har benyttet reduserte avstander.

Link to comment
Share on other sites

jeg kjenner jeg fikk lyst på en slik....

http://www.tikka.fi/rifles/tikka-t3/t3- ... ical-rifle" target="_blank

 

Skikkelig "tacticool" rifle.

En ulempe, slik jeg ser det, er at magasinet stikker ut av skjeftet. Det begrenser hvor på skjeftet man kan støtte rifla med hånda, siden det ikke er tillatt å bruke magasinet som støtte når det stikker ut av skjeftet.

Link to comment
Share on other sites

egon. Hvordan ser du for deg at cowboy silhuette skal skytes?

Skal man kun bytte ut MS våpen med Westernvåpen, eller skal skytetider og avstander tilpasses?

I USA og i Tyskland har de skutt metallsilhuett med westernvåpen. Så vidt jeg har forstått har de da brukt MS skytetider, men jeg tror de har benyttet reduserte avstander.

Kortere tider og kortere avstander, det blir vrient nok på de lengste holda!

Link to comment
Share on other sites

egon. Hvordan ser du for deg at cowboy silhuette skal skytes?

Skal man kun bytte ut MS våpen med Westernvåpen, eller skal skytetider og avstander tilpasses?

I USA og i Tyskland har de skutt metallsilhuett med westernvåpen. Så vidt jeg har forstått har de da brukt MS skytetider, men jeg tror de har benyttet reduserte avstander.

Kortere tider og kortere avstander, det blir vrient nok på de lengste holda!

 

Laget en ny tråd for Cowboy metallsilhuett: viewtopic.php?f=51&t=112992

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...