Jump to content

Pyrodex og kruttmål


C96

Recommended Posts

Problemet med Pyrodex er at det er jævlig korrosivt, våpen med dette gjennom seg ruster for et godt ord hvis de ikke pusses så snart som mulig etter skyting(mulig at jeg er paranoid men jeg vil si innenfor 24 timer etter avfyring, og aller helst så få tilmer etter avfyring som mulig), i forhold til og fremme rust så er det en god del verre en svartkrutt.

 

Vet at det er et nyt svart krutt substitut i anmarsj, mener det var nevnt i gun digest at det var så godt som ikke korrosivt i det hele tatt og mye bedre en svart krutt i så måte.

 

Mener at det var Aliant(hercules) som hadde det, ikke mening og kapre tråden men er det noen som vet om/når/hvor tilgjengelig i Norge???

Link to comment
Share on other sites

Tekte mest på forholdet med statisk elektrisitet osv, med de mulghetene det kan utvikle seg til. Plast og aluminium i f.eks. RCBS Chargemaster og Lee kruttmål, ikke bekymret mhp. rust, men nifst hvis det skulle oppstå en liten gnist.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Interessant. Jeg fant ikke noe om nytt krutt fra Alliant nå. Står det mer i artikkelen om egenskaper og når det kommer?

 

Jeg kunne egentlig være godt fornøyd om noen tar inn Blackhorn 209. Synes vi skulle slå oss sammen og få en forhandler til å ta inn den ved neste import. Antakelig må det importeres fra USA, da Western/Ramshot opplyser at de ikke selger noe i Europa.

 

Skal man lage en egen tråd med spørsmål om hvem som ønsker å kjøpe Blackhorn 209 og hvor mye?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...