Jump to content

Svartkruttskyting, noe for meg?


Kjell Olav

Recommended Posts

Abarth sendte meg bildet av gruppa han skjøt på 50 meter. Beste samling så langt med den børsa.

 

3 skudd, de to ved fingeren pluss det som har revet med seg en lapp. Det ovale hullet nederst på kanten av innstikket er noe gammelt.

Bra gruppe.

normal_20131215_133708.jpg

 

Etter en times skyting med 2 børser så blir det litt røyk, og er det helt vindstille så kan det samle seg litt. Slik så det ut over det islagte tjernet som ligger inntil skytebanen.

normal_20131215_134914.jpg

 

Jeg kjente faktisk varmen slå ned over fingrene på dette skuddet. Vurderer å endre litt på det fremre grepet rundt stokken :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Fant ut at jeg har tabbet meg litt ut med vekta på kruttet til godladningen som er nevnt i første post. Men på en måte som gjør at det ikke var det minste farlig om noen skulle finne på å duplisere ladedataene. :)

 

normal_Snapshot_20130623~0.JPG

 

Ladningen som jeg trodde veide 55 grains viste seg å være noe tyngre, når jeg av en eller annen grunn slengte den på vekta så veide den 62 grs for å være nøyaktig. Dette fordi jeg har brukt målerør (volum) som skrues fast på kruttflaska, og det røret som er merket med 55grs i realiteten gir 62 grs Wano PP. I det store og hele er ikke dette noe stort problem da rifla har maks på 90 grs, bare litt flaut. Uansett, det er fortsatt denne ladningen (62 grs) som går best så den er stadig i bruk.

 

Oppdaterte første post med nye data.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...