Jump to content

Prisantydning svartkruttvåpen


RobertF

Recommended Posts

Hei,

Hjelper til å selge ut noen svartkruttvåpen fra dødsbo, men har ikke så god peiling på hva markedspriser på svartkruttvåpen er om dagen. Håper derfor noen her kan være litt til hjelp.

 

- Pedersoli .45 rifle

- Mowrey .54 rifle

- Pedersoli .44 pistol

- Colt .36 revolver (gravert tønne i treeske)

 

Alle våpnene fremstår som pent behandlet.

Link to comment
Share on other sites

ved første tanke så tenker jeg at de som kan hjelpe deg best med dette er Børselars som også har salg av Pedersoli

ofte vil det være litt vanskelig og finne rifler på nett tilsalgs for og matche pris

 

Ta en telefon til Børselars og forhør deg der for best mulig svar 8)

 

Nettside: http://www.borselars.no/

Telefon: 63952011

Epost: nettbutikk@borselars.no

Link to comment
Share on other sites

RobertF, det er ikke mulig å gi litt mer info da? En Pedersoli rifle i kaliber .45 kan være alt fra en flott Sharps i 45/70 til en Gibs i .45 eller en billig Kentucky i samme kaliber. Dette er børser med svært forskjellig verdi, så du må si mer om modell på de enkelte. Da kan det hende du får noen fornuftige svar. Dette gjelder både riflene og pistolen/revolveren, modellen har alt å si.

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er Colt-produsert (2. generasjon) så synes jeg likevel det høres litt drøyt ut.

På den annen side er Hans vel bevandret i svartkruttverdenen.

Er det er Uberti, Armi San Marco e.l. så er nok prisen under det halve vil jeg mene.

 

Edit: Mente jeg leste prisen på Navy'en til over 6000, ta det med i betraktning med det jeg har skrevet. Leser av og til litt for fort :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut for meg at det er en 1851 revolver som Colt produserte på 70tallet, eneste forskjell på den og en Uberti er finish og merking.

I og med at det er i fra et dødsbo, så regner jeg med at den skal selges raskest mulig, og da kan det være et håp at noen tar den til den prisen. Det går selvfølgelig an å legge den på Finn.no og prøve å få 8-15000.- for den. men da tror jeg den vil bli liggende der lenge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...