Jump to content

Hvorfor .44 som første perk. revolver?


Ørret

Recommended Posts

Er ikke det bare rykter og tullball da?

Jeg vil tro kvalitet på våpen og nøyaktighet i ladning er viktigere enn kaliber. Men så har jeg bare skutt med .36 perkrevolver jeg da, har null erfaring med firogførr. Kan likevel ikke helt se for meg at mer rekyl skal være lettere å skyte presist med...

Link to comment
Share on other sites

Det svaret til Rausheim,er det dem fleste svarte meg på det samme spørsmålet :smile:

 

Jeg valgte å følge flokken,selvom jeg lurte på 36.Hadde noen som var misfornøyd med for mye Messing i ramma,ble skranglete etter noen hundre skudd.Greit å få erfaringer fra brukere,men til sist er det vel det du er komfortabel med å liker som teller.

 

Så mitt valg ble 1858 Rem i cal 44 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at rekylen skal være noe problem, den kommer jo etter at du har trykket inn avtrekkeren. :lol:

 

Neida, helt ærlig så er ikke rekylen i en .44 noe å snakke selv med fulle svartkruttladninger.

Det kommer nok som tidligere skrevet her an på kvaliteten på våpenet og hvor god skytteren er.

Vi har en i klubben som skyter vekk innertieren uansett om det er .36 eller .44, og dette er med Ubertier og Piettaer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...