Jump to content

Svartkrutt Revolver Type/Cal


sveinhelge

Recommended Posts

Det er litt og finne her i Norge ja, Midway.no har noe, Børse Lars har også, Winge har litt brukt inne nå, kjøpte en brukt Uberti 45 LC til svartkrutt skyting der for noen dager siden.Det er sikkert flere også som har svartkrutt våpen inne eller kan bestille vist det er noe spesielt du finner ut du må ha.

Litt vanskelig og finne hos Midway men her har du en link .http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... talog=true" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Unngå våpen med messing ramme. Jeg hadde en Griswold & Gunnison cal 36 (kopi av Colt Navy orginalt laget i sørstatene), og den ble slarkette etter ca 300 skudd :(

Skal du ha Colt våpen, så kjøp den typen med stålramme.

Ellers har jeg gode erfaringer med Remington 1858, og jeg kan anbefale den på det varmeste.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du bur i nærleiken av ein svartkruttklubb? I tilfelle kan du få sjå på og prøve litt forskjellig før du bestemmer deg.

 

Ja vi har endel av klubb medlemer som skyter med svartkrutt ,så skal det.Vil bare høre hva andre utenfor bruker og har erfaringer med. :smile:

 

Vi har også egne treninger med svartkrutt,så jeg er jo smittet allerede :lol:

Link to comment
Share on other sites

Unngå våpen med messing ramme. Jeg hadde en Griswold & Gunnison cal 36 (kopi av Colt Navy orginalt laget i sørstatene), og den ble slarkette etter ca 300 skudd :(

Skal du ha Colt våpen, så kjøp den typen med stålramme.

Ellers har jeg gode erfaringer med Remington 1858, og jeg kan anbefale den på det varmeste.

 

Da har jeg fått en super service fra HH i Danmark.

 

Takk for svar,Remington 1858 Army i cal 44 snart på vei over til Norge. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...