Jump to content

En extra dag hjemme. Frem med kammerladeren!


tailgunner

Recommended Posts

I går stresset jeg rundt omkring meg selv. Gjorde klart alt i huset og pakket for en måned på sjøen. Klokken 1630 fikk jeg sms om at mannskapskiftet ble utsatt en dag og plutselig hadde jeg all verdens tid :D

 

I morges tuslet jeg ned i bua og smurte forladninger, målte opp kruttdoser og kokte en nye type kulefett som jeg har hatt lyst til å prøve en stund nå. Kammerladeren har også fått nytt forsikte som skal skytes inn.

Lastet ut i bilen og kjørte opp til myra for å ta en pause fra resten av verden.

 

Slik ser mitt lille oppsett ut:

normal_IMG_0005~0.JPG

 

Jeg bruker 63 grs pp i dag, en smurt filtforladning, kuler av en type Ragnar Hegge har tegnet, støpt av Chopper her på forumet og dugelig med fett på toppen.

 

I dag var det vindstille og på nippet til å regne. Perfekt for svartkruttskyting:)

Etter første skuddet så det slik ut:

normal_IMG_0006~0.JPG

 

Et par skudd til så måtte jeg bare vente :lol:

 

normal_IMG_0012~0.JPG

 

Halvveis ute i de 13 skuddene var jeg fremme med blinken og tok bilde av "standplass":

 

normal_IMG_0018.JPG

 

Presisjonen var laber, men jeg tør skylde på at jeg hadde glemt fila som jeg skulle bruke på forsiket. Jeg måtte holde en halvmeter over plata jeg skjøt på for å treffe den:

normal_IMG_0019.JPG

 

Det positive er at jeg har aldri hatt så lite dritt i løpet som med det nye fettet. Bare det er grunn god nokk til å gi det et par sjangser til med innskutte sikter og noen flere ladninger. :D

Link to comment
Share on other sites

Dette ble jo en virkelig bonusdag!

Angående høyden på kornet - siden det er fri høyde på dette - prøv oppslagssiktet!

I mangel av fil (les: lysten til å file istedenfor å skyte) brukte jeg oppslagssiktets og fant at andre "etasje" passet og har

bare fortsatt med det :)

Kos deg med Navy'en i ettermiddag!

 

JJ

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Oppslagsiktet har jeg ikke tenkt på. Det kan jo meget godt hende at et av skurene passer :D

 

Det ble knapt med tid til skyting. Jeg kjørte opp og var klar til skudd da jeg fant ut at jeg ikke hadde med tennhettene. Kjørte ned igjen, hentet en boks, opp igjen og skjøt 14 skudd på skiva.

normal_IMG_0004~0.JPG

Pusseskuddet ligger lengst til venstre. Til å begynne med samlet skuddene seg pent, men de siste 6 skuddene begynte å gå nedover og de 2 siste lå nedfor blinken. Skal prøve med en større blink og bruke alle 30 minuttene som jeg har til rådighet på stevne og se hva som skjer.

Av en eller annen rar grunn har denne Navy'en alltid gått for lavt og litt til høyre med hver eneste ladning jeg har prøvd. Må vel bare begynne å forlegge siktepunktet i stedet for å tenke mer på det. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...