Jump to content

Cowboy pistolbelte


300 win mag

Recommended Posts

Er fersk svartkruttskytter og har startet med å anskaffe en uberti 1873 med de nødvendige remedier. Det jeg imidlertid vil ha i tillegg som det ikke var så enkelt å finne/velge er revolverbelte som matcher.

Hvor får man kjøpt et skikkelig cowboy/western-belte med plass til et antall patroner og en revolver?

Har sett midway, men er dette eneste alternativ? Hvilke belter og hylstere bør man satse på til en SAA?

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler deg og gå inn på Ebay og søke der . Her kan du spare masse penger enn og få det sydd her i landet og kvaliteten er meget bra så langt jeg har opplevd. Jeg har sydd flere hylstre og belter selv jeg men med lærprisen her i landet er råmaterialer like dyrt som ferdige produkter fra usa.

Link to comment
Share on other sites

Tokerud gård / Per Grønslettens rigger er noe av det nydeligste og beste kvalitetsarbeidet i lær jeg har sett - ever-

(Og jeg har bodd 1 år i usa og drevet med westernskyting der...)

Den eneste ulempen med tokerud riggene er at de ikke er "racer rigger" for CAS. De er gode, veldig autentiske men ikke de raskeste.

Jeg har sett inne i "stand vogna" til kirkpatrick under End of Trail i 200. Ikke imponert over finnish og kvalitet, men de har gode CAS modeller.

Link to comment
Share on other sites

Tror ike man vil ende opp med mye sparte kroner ved bestilling kra KP kontra tokerud gård heller... samt at da får du det tilpasset egen kropp og våpen, samt service om noe så usnasynlig skulle skje.

 

(Forøvrig - Ja - Jeg kjenner og skyter sammen folka fra Tokerud går - Men anbefaler som en som syr mine egen rigger og har sett på ting andre steder)

Link to comment
Share on other sites

Synes det er for mye utsmykking og allt mulig krims-krams på mange av disse riggene. Også de fra Tokerud.

Synes det ser mer realistisk og tidsriktig ut med "plain leather" utførelse. Derfor liker jeg den "Laredoan-riggen" fra Kirkpatrick.

I det gamle westen var det vel bare på "western-sirkus" og slike forestillinger at disse utsmykkede typene ble brukt, tror jeg.!? :shock: Hvis de ble brukt i det hele tatt.

Realistisk blir det sikkert ikke uansett, om man vil ha det litt stilig og flott.

Lager Tokerud noen i "plain" utførelse tro?

Link to comment
Share on other sites

Lager Tokerud noen i "plain" utførelse tro?

 

På tokerud lager de riggen slik som du vil ha den.

Jeg fikk laget min uten "krimskrams" og er meget godt fornøyd med den.

 

Den eneste ulempen med tokerud riggene er at de ikke er "racer rigger" for CAS. De er gode, veldig autentiske men ikke de raskeste.

Jeg har en slik rigg, siden det ikke er riggen sin feil at jeg ikke er den raskeste westernskytteren i landet :lol:

 

Men siden trådstarter spør etter rigg for kun en revolver så går jeg ut i fra at han ikke skal skyte western.

Link to comment
Share on other sites

Det fins utrolig mye rart i originale revolver rigger fra "the good Ol' days", Anbefaler boken "Packing Iron" til de som er interessert i slikt. Var nok mye snodig pynting og krimskrams de dagen også, Cowboyer hadde utrolig harry smak (Sammenligne gjerne med dagens rånere, flashy og bling bling) og desuten hadde de ikke så mye å ta seg til på kveldene utenom å mekke på ting.

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange gode svar! Jeg er også ute etter et "plain" utseende belte uten masse krimskrams på.

Skal ikke skyte i CAS eller westernskyting, bare vanlige svartkruttkonkurranser, men utstyrsmanien krever et passende belte til revolveren :mrgreen:

 

Nå skal jeg sette meg ned og kikke gjennom noen linker her! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tåler vi en liten OT nå?:

 

Hadde på seg revolverbelte (og revolver) denne krabaten her også:

Han satt på en liten kafé/restaurant (med sjenkerett) i 2. etg. i en bygning i utkanten av en større by noen år tilbake denne fyren her. Han kunne være i slutten av tyveårene, omtrent.

Sammen med et par kamerater lurket innpå noen øl og pratet høyt rundt et lite bord en helgekveld. Han skulle antagelig på et slags kostymetilstelning senere på kvelden, og "forset" i dette lokalet.

 

Kostymet besto av skinnjakke med frynser, en billig western type hatt, og et revolverbelte.

Problemet ar at han hadde revolver i beltet, og det var ikke en kruttlappistol, det var en "cap and ball" revolver, som hang tungt i hylsteret. Satt såpass nære at jeg så at det var en ordentlig skyter. Det var ikke tennhetter på niplene, og jeg så ikke at han tok den ikke ut av hylsteret mens han var i lokalet.

Var nok bare jeg som så at det var et virkelig våpen.

 

Nei, jeg ringte ikke til messingen. Hørte ikke at noen andre hadde gjort det heller. Det skal han være glad for.

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange gode svar! Jeg er også ute etter et "plain" utseende belte uten masse krimskrams på.

Skal ikke skyte i CAS eller westernskyting, bare vanlige svartkruttkonkurranser, men utstyrsmanien krever et passende belte til revolveren

 

Nå skal jeg sette meg ned og kikke gjennom noen linker her!

 

Hei igjen! Har du funnet deg en rig enda? Hvilken ble det i så fall? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...