Jump to content

Treg produksjon hos Uberti? Eller hva?


Orion

Recommended Posts

Har bestilt meg en Uberti 1860 Army gjennom en kjent våpenforretning her i Norge.

Våpenet ble bestilt i månedskiftet juni/juli, og jeg ble forespeilet ca. 3 mndr fabrikasjons- og leveringstid.

Nå er de 3 mnd for lengst passert uten at våpenet har dukket opp. Har henvendt meg til forhandleren, utallige ganger, og får samme svaret hver gang:

"de kommer nok snart" eller "de er underveis". Jeg begynner å bli ganske oppgitt av dette, og begynner vel egentlig (kanskje) å tvile på at forhandler snakker sant?

Er det noen her på forumet som har de samme erfaringene? Eller uroer jeg meg unødig?

:cry:

Link to comment
Share on other sites

Under 1 aars ventetid fra Uberti er raskt.

Det produseres serier, og som amn sier. Det er det som faller av fra lassene man baerer ut til containerene som det staar USA paa som er tilgjengelig i Europa.

 

Jeg er rimelig sikker paa at du faar samme revolveren fra Pietta om det ikke spiller noen rolle.

Link to comment
Share on other sites

OK, skjønner at dette er bortimot normalt da.

Får bare håpe den kommer før våren/sommeren, så ikke neste sesong også går fløyten.

Vi startet en svartkrutt-gruppe tidlig sist vår og håpet å komme oss igang i løpet av sommeren som gikk.

Nå får vi håpe på neste sommer....!

Link to comment
Share on other sites

hrm.. menet ejeg så noe Pietta .44 perkrevolvere der sist gang.

Skal medele dem at å si slik svade som at det kommer om tre månder og krsse fingrene ikke er lurt. Når det gjelder Uberti... så kommer det når det kommer. (Og det er ikke alltid det kommer det som er bestilt heller...)

Link to comment
Share on other sites

Hei Orion

var innom bøslars i dag, og telte ikke mindre 3 stk Pietta 1860 Army .44 perkusjons revolvere. I tillegg hadde de to av piettas uhistoriske .44 kalibre 1851 Navy revolvere hvorav en med messing ramme og 5" løp (Sexy...)

Den billigste 1860'n var riset til 1900 spenn og så meget pen ut til å være brukt.

Det er mulig du ønsker en uberti relika, men da er du begrtenset til remington 1858 og eller en Walker kopi. Men i den prisklassen og til ditt foreskrevne bruk er det neppe noen praktisk forskjell mellom Uberti og Pietta.

 

Lykke til med kjøp :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt

 

Men som sagt, det er ingen praktisk forskjell på Pietta og Uberti replikaer. Det er jevnt over samme kvalitet osv.

Men det kan hende du får pietta billigere siden Børselars faser ut våpna. (Men fortsatt vil betjene kunder og ha service på Pietta.

Jeg har hatt og skutt en del UBerti og Pietta revolvere, for tiden har jeg to 1858 perker fra pIetta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Har hatt mange forskjellige revolvere både fra Uberti og Pietta, men merket ingen forskjell i hverken kvalitet eller presisjon.

Den som gikk best av dem jeg hadde var en Remington 1863 Navy i cal 36. Den gikk like tett som FWB revolveren som jeg hadde.

Både Pietta og Uberti revolverne må ha seg en liten tuning i mekanismen før dem tas i bruk, for å få et brukbart avtrekk og å få fjernet grader etter produksjonen.

Link to comment
Share on other sites

Italiensk og amerikansk Uberti er den samme produsenten. Hege revolvern er også produsert av Uberti. Forskjellen er at første sortering går til Hege, andre til USA og tredje selges i europa, som er et mindre marked.

 

I svartkrutt miljøet i USA er det gjengs oppfatning at Uberti er best på perkusjon, og Pietta på patronrevolvere.

 

Har selv vært/er eier av tilsammen 3 svartkrutt revolvere, av begge merker. Pietta Colt SAA var suveren mekanisk. Det samme kan sies om min Uberti Rem 44.

 

Min efaring er at beste service ved kjøp av italienske svartkrutt kopier er Huntershouse.dk og karlslundesport.dk. God service, betydelig rimeligere, og de svarer faktisk på e-post -) Har til sammen kjøpt 4 våpen fra dem. Like enkelt som å handle i Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

OK. her er resepten på det du vil ha .

 

Jeg har selv bestillt uberti våpen ifra Børselars og ventet i 8 måneder før jeg gjikk lei ingenting hendte , Fant på nettet DIXIE GUN WORKS i tenesee i USA kontaktet dem og bestilte på deres nett katalog , etter 1,5 uke var allt jeg skulle ha kommet , og i tilegg till en bedre pris enn hva du må betale for her hjemme , Anbefales.

 

Ha en fin dag Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jøss! Trodde denne tråden var "død" for lenge siden.

Hvis dere ser på datoen den ble opprettet og skrevet og besvart på, så var det i desember 2010.

Uberti'en er forlengst mottatt og tatt i bruk. Den kom altså på selveste Juleaften i 2010. Gjett om det ble Jul det året!

Det burde jeg vel ha sagt fra om her i tråden. :winke1:

Revolveren er fin den, men er litt missfornøyd med finish'en. Ved rengjøring bader jeg tønne og løp i varmt zalo-vann.

Dette har resultert i små rust-merker i overflatene. Dette er ganske skjemmende og har faktisk vurdert å sende til re-blåing.

Noen som vet om børsesmeder som er gode på slikt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...