Jump to content

Kriterier for kjøp av Ruger old army???


martinJ

Recommended Posts

Ser at den finnes med faste og justerbare sikter.

Til bruk i klassen Mariette (replika perkusjonsrevolver) i regi av Norsk Svartkruttunion (NSU) må den ha faste sikter. Sjekk at det ikke er spiralfjærer i oppspennet på Ruger, det er ikke tillatt i NSU/MLAIC-regi.

Menge ganger er de store våpenprodusentene litt for flinke til å "forbedre" funksjon og sikkerhet uten å tenke på at endel våpen da ikke kan godkjennes som konkurransevåpen.

Det finnes også klasser for perkusjonsrevolver innen skyteprogrammet til Scandinavian Western Shooteres (SWS) uten at jeg kjenner til detaljene.

 

JJ

Link to comment
Share on other sites

Off topic, men kan noen forklare meg hvorfor spiral fjær er forbudt i NSU klassene? Jeg skyter så og si alle klasser der, men det der skjønner jeg egentlig ikke. Du skyter ikke bedre med spiralfjær i skjeftet, det kan jeg skrive under på. Jeg har til og med en original Roger og Spencer som noen har laget spiralfjær i en gang på 1800 tallet. Så det ble gjort da også. På denne ble gjort fordi skjeftet ble bygget om, ikke pga noen forbedret mekanisme. Skjønner at det skal være så likt original utførelsen som mulig, men hallo. Roger og Spencer original hadde ikke kammer slik som Feinwerkbau lager dem, men de er tillatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...