Jump to content

uberti 45colt


chopper

Recommended Posts

Har en uberti colt-replika i 45 colt. lurer på om noen har prøvd 300 grains kuler i den? er det slik at den tåler alt du får plass til av svartkrutt bak ei kule uten at man komprimerer kruttet nevneverdig. det er plass til 28 grain schweitzer 2fg bak ei 300 grain lee flatpointkule. ville dette være uholdbare ladninger? vil liksom ikke lage puslespill av colten hehe

Link to comment
Share on other sites

vil liksom ikke lage puslespill av colten hehe

 

I så fall så tenker jeg at det er lurest å alliere seg med noen som har ladet til denne, da jeg har sett en slik i "puslespill" utgave etter en feil i hjemmeladings rutinene.... :roll: Det gikk bra med skytteren, men det ble brukt litt tid på å finne igjen alle delene fra revolveren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd 300gr kuler, men 250gr gikk helt fint da jeg drev med slikt. Det er dog ikke spesielt behagelig å skyte med...

I alle tilfeller ville jeg gjort som med røyksvakt krutt: begynt en god del lavere og jobbet meg opp mot maks.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du har plass til kule og krutt bør det vel gå så lenge du ikke har luft i ladningen.

Det skal litt luft til i ladningen så har du en Open Top revolver.

 

Jo det går fint å skyte 30gn med WANO bak 250 gn kule, Sveitser kan dra opp trykket men på en annen side disse moderne revolverene er laget for røksvakt.

Om det er behagelig eller ikke er opp til hver enkelt skytter.

Noen liker rekyl og S&M. 8)

jeg lader min med 180 gn 45ACP blykule og 18GN SW#2, og legger på 20gn med semule over kruttet.

Late men presise patroner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...