Jump to content

En DA svartkruttrevolver ..


Hedmarkingen

Recommended Posts

tja... det går aldeles greit å skyte svartkrutt i .38 special og .44 magnum. Så en vær DA revolver i de kalibrene burde funke til å skyt svart (Funker i glock også, svartkrutt :twisted: )

Men det fins altså ingen replikaer av DA revolvere fra den tiden du sikler etter.

1909 modellen er nok ikke beregnet på svartkrutt den heller.

Hadde det ikke vært mer praktisk for deg å skaffe deg en DA til moderne og en SA replika til svartkrutt?

Link to comment
Share on other sites

tja... det går aldeles greit å skyte svartkrutt i .38 special og .44 magnum. Så en vær DA revolver i de kalibrene burde funke til å skyt svart (Funker i glock også, svartkrutt :twisted: )

Men det fins altså ingen replikaer av DA revolvere fra den tiden du sikler etter.

1909 modellen er nok ikke beregnet på svartkrutt den heller.

Hadde det ikke vært mer praktisk for deg å skaffe deg en DA til moderne og en SA replika til svartkrutt?

 

Kansje det..

Har iallefall titta litt på nevnte revolver samt:

Ruger vaquero ( den er SA )

Nagant M1895 Revolver (7.62x38mmR )

Webley Mk VI (.455 Web)

Smith & Wesson Model 29

De kan iallefall brukes både til svart og til røyksvakt.

 

Det er iallefall fa** meg ikke let å bestemme seg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder svartkrutt i patronrevolvere er det igrunnen ikke helt uproblematisk.

Tønna begynner gjerne å gå tregt etter noen få skudd pga. kruttslammet.

Du kan redusere problemene ved å smøre tønneakselen med CRC kobberpasta eller Copaslip.

Disse tåler høye tempereturer og hindrer slammet i å trenge inn og feste seg der det ikke skal være.

Jeg vet ikke om det går an å smøre en klatt fett foran kula slik som på perkusjonsrevolvere, men om det ikke forårsaker skade på våpenet (trykk) vil det bidra til å holde slammet mykt.

Her er det sikkert noen som har erfaringer å komme med.

Link to comment
Share on other sites

du kan lade patronen med fett også, men jeg har hatt stort hell med "billigløsningen" ved å fette kammerene på schofield revolvere (uberti) på samme måte som på perk revolvere.

 

Skjønner fortsatt ikke helt hvofor hveem vil ha kombo?

Ut i fra det du har skrevet så langt vil jeg anbefale en vaquero og en M29 om du har noen fornuftige programmer og erveve dem til. (Vaqueroen er dog ikke tilatt i NSU, meg bekjent)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...