Jump to content

Perkusjonsrevolver, Uberti eller Pedersoli ?


Gamle Erik

Recommended Posts

Har nettopp meldt meg inn i svartkruttgruppa i pistolklubben min. Skyter felt og presisjon, samt luft til vanlig og prøver nå å sette meg inn i svartkruttvåpen. Har bestemt meg for å kjøpe en replica av Remington New Army 1858 til å begynne med. Har fått inntrykk av at Pedersoli skal ha en bedre kvalitet/finish en Uberti? Nå er prisen jeg har fått på Pedersoli'n dobbelt så høy som Uberti'n så noe må vel være bedre ? Pedersolien kunne ikke leveres føre månedskiftet Mars - April pga at det var tomt på lager hos den norske importøren. Spørsmålet mitt er da som følger . Bør jeg betale dobbelt så mye for Pedersoli og vente til April i værste fall, eller er bør jeg "løpe & kjøpe" Uberti ?

Er usikker på om prisforskjellen står i stil med hva jeg får ?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Om du ikke har prøvd så mye med svartkrutt fra før vil det vel være lurt å kikke på bruktmarkedet ved kjøp av første våpen. Jeg erfarte at svartkrutt er som heroin, et skudd og du er hekta, men som kjent, noen tåler mer enn andre! :D

 

Jeg skyter selv med Uberti og den fungerer utmerket. Du må spørre deg selv hva du er ute etter, er dette bare for moro, eller har du planer om å hevde deg i konkuranse fra dag en? Presisjonen er kanskje noe bedre på de dyre, men den største forskjelden er nok mye i finish.

 

Lykke til med valget!

Link to comment
Share on other sites

Takk for innspill Kammerherren. Nå koster ikke en ny Uberti all verden så jeg tror nok at jeg kjøper nytt. Har ikke all verdens erfaring med hva jeg skal se etter på brukte perkusjonsvåpen , så det er nok tryggest for meg å kjøpe nytt. Nå kan jeg jo kjøpe 2 nye Uberti for kostnaden av en Pedersoli så kanskje det er greieste løsning ? Hvis jeg får dilla og trenger ett penere / bedre våpen ettervært , kan jeg jo kjøpe Pedersoli neste gang ? Nå kommer jeg nok til å skyte svarttkrutt mest for morro skyld samt interne klubbkonkuranser. Samtidig liker jeg å ha pene våpen ...

Link to comment
Share on other sites

Har to Uberti Army selv, og har skutt litt med de.

Det som slites på dem er ladearmen. Du skal jo presse kula hardt og den innerste tannen på ladearmen slites. På den ene min er den begynt å "glippe".

Men koster ikke allverden med en ny.

Ellers er jeg fornøyd. De smeller og røyker hver gang. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...