Jump to content

Modell Kanoner


Rebel

Recommended Posts

Artig video. :D

Jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men dette så utrolig moro ut.

Kanskje jeg må kjøpe en sånn til sønnen min og kalle det leketøy ovenfor kona??? :winke1:

Får meg i hvert fall til å mimre tilbake til barndommen, da vi skjøt klinkekuler med svartkrutt fra sykkelpumper. De i stål. :smile:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Morsomme greier, men hvordan er regelverk og lover i forhold til slike greier? ting produsert før sånn ca 1870 burde være relativt greit. Men kopier av gamle våpen kommer kanskje inn under andre kriterier? Jeg husker fra den tiden jeg måtte innom den lokale lensmannen for å kjøpe ammunisjon til hagla. Han utalte følgende" jeg bryr meg ikke så mye om hva det står på søknaden så lenge du ikke oppgir at du skal skyte lensmannen, men jeg forundrer meg over at det i det hele tatt finnes katter igjen i bygda, de fleste oppgir at de skal skyte katta. Men jeg tror kanskje han også hadde tenkt seg om en ekstra gang om jeg hadde kommet med en søknad om ervervstillatelse på en kanon. Et løp i passende kaliber en støpeform, lit bronse og lit trearbeid så skulle det meste være i boks. Men gidder ikke å risikere hele våpengarderoben for en slik morrosak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...