Jump to content

Smalahove, ein opplevelse!


Mauser68

Recommended Posts

NB !! Denne tråden inneholder sterke bilder, og bør sjåast på eige ansvar, helst etter inntak av eit godt måltid !!! :mrgreen:

 

Hadde årets første runde med ferske smalahove til middag i går. Tenkte eg skulle lage ein tråd om dette, men eg ville venta til Søndags middagen hadde blitt fortært, så eg ikkje skremte matlysta til våre kammer herrer/damer i går. Men så blei det glømt etterpå, men i dag som er den dårligaste dagen i veka, så passer vel dette meget bra, ikkje sant.. :mrgreen:

 

Vel, man tager 1 stor kjele, og passelig antall med smalahover, og fyller kjelen med vatn

Smalahove1.jpg

 

Så lar ein dette koke i ca 2.5 timar, etter størrelsen på hove. Når du skiller kjeven på hovet, så skal dette løysne ganske greitt, ein skal ikkje slite dette frå kverandre, då er det for lite kokt. Så legg ein dette på tallerken.

Smalahove2.jpg

 

Eg begynnar å skjære av øyra først. Lager eit snitt bak auga og skjærer nedover langs beinet og tar dette av.

Smalahove3.jpg

 

Så tar eg for meg auget, stikk kniven inn på kanten av augehola og lager eit snitt rundt heile auget.

Smalahove4.jpg

 

Så tar eg og vipper ut auget, samtidig som eg skjærer under auget, for å få dette ut..

Smalahove5.jpg

 

Så lagar eg eit snitt inn i munnvika og bakover og drar kjevebeinet frå resten av skallen.

Smalahove6.jpg

 

Dette skal gå veldig lett å dra frå kverandre, dersom hove er kokt passelig.. Kjøttet som er i kjeven bak augehola følger av og til med, ellers så må du ta kniven og skrape dette ut med. Så tar du og fører kniven langs beinet på skallen, og drar rett å slett kjøtt og skinnet av. Du treng ikkje å bruke kniv omtrent når det er skikkelig kokt, det er stort sett å dra det av.

Smalahove7.jpg

 

Du skal då sitje igjen med skallen på eine tallerken..

Smalahove8.jpg

 

Og kjøtet og skinnet på den andre tallerken

Smalahove9.jpg

 

Så er det å lesse på med poteter, og helst kålrotstappe ( som eg sjølvsagt klarte å gløyme å kjøpe.. :evil: ) og så er det å kose seg med maten..

Smalahove10.jpg

 

Andre tips : Auge tar ein og delar i 2, og tar ut den svarte augesteinen, øyret deler ein i 2 og skraper ut skinnet som er på innsida av brusken. Tunga må ein skrelle av skinnet på, og fjerne det som er bakerst mot halsen, der er det mykje kjertler.. Og på innsida av munnhola, er det eit nuppete skinn på innsida, som ein skjærer av. Resten er til å ete, og det er ein kjempeflott matopplevelse, langt betre enn pinnekjøt, meinar eg iallefall. :)

Link to comment
Share on other sites

altså. Jeg har spist smalahove en gang oppe på voss. Jeg måtte ha sju (7) akkevitt før jeg starta, og da tror jeg at jeg ikke hadde brydd meg om hue breka engang. Det var godt, men ikke så godt at jeg kommer til å gjøre en kjempeinnsats for å ete det engang til :mrgreen:ikke uten akkevitt i alle fall

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje heilt om rådyrskaller funker på samme måte, men kanskje du Hans Kristian kan lage ein tråd om det, gjerne med eit bilde av utrykket i ansiktet ditt, i det første biten går ned, he, he.. :mrgreen:

 

Aircooled, eg gløymde å presisera i første innlegget mitt, at det er der mat for voksne, eller i beste fall vidaregående.. :mrgreen:

 

Hyperlink, du er velkommen til bords kor tid det måtte være, så lenge du har med deg Mausern og antisikle middel.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

"Dette er mat for Mons".

Godt å se at hodene blir kokt med skinnet på. Her nede på sørvestlandet har den en tendens til å bli solgt flådd. Det ser, om mulig, enda jæ.... ut.

Smalahove, (eller sauahove) er en klar favoritt. Spiser det minst 3-4 ganger i løpet av høsten.

I og med at jeg reiser en del til Sogn for å jakte hver høst sørger jeg alltid også for å få med meg noen skikkelige smalahover hjem.

Gleder meg til første middag allerede.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner at spyttproduksjonen øker og at jeg får lyst på smalahove nå!

Og jeg som skal få PIZZA til middag i dag... Kanskje man skal ta seg en runde og finne en resturant som serverer smalahove fremfor den pizzaen... :)

 

Håper hovet smakte, det så virkelig godt ut. Men som du sa, du manglet stappen.

Link to comment
Share on other sites

Dårlig gjort å legge ut sånne friste-tråder Mauser!

 

Har du ordna skallene fra grunn av sjøl, eller er de kjøpt ferdig? Du er jo flink til å lage alt fra bånn, så du kunne kanskje dokumentere hele prosessen?

 

Ellers er jeg enig i at smalahove er noe av det aller beste, helt der oppe sammen med pinnekjøttet :D

Link to comment
Share on other sites

Beklager, men det der hadde jeg ikke spist imot betaling :|

 

Helt greit det, da blir det bare mer bra kjøtt til oss andre! :lol:

Jeg er ikke særlig glad i f.eks pinnekjøtt, men smalahove er jo det beste kjøttet da.

 

Den uttalelsen din om at du ikke spiser det imot betaling viser jo bare at du aldri har smakt det.

Du spiser vel gris? Halve verden gjør IKKE det!

Spiser du hund? Halve verden GJØR det!

 

U get the point? 8)

Link to comment
Share on other sites

Beklager, men det der hadde jeg ikke spist imot betaling :|

 

Helt greit det, da blir det bare mer bra kjøtt til oss andre! :lol:

Jeg er ikke særlig glad i f.eks pinnekjøtt, men smalahove er jo det beste kjøttet da.

 

Den uttalelsen din om at du ikke spiser det imot betaling viser jo bare at du aldri har smakt det.

Du spiser vel gris? Halve verden gjør IKKE det!

Spiser du hund? Halve verden GJØR det!

 

U get the point? 8)

 

Jo jeg har faktisk smakt det, mulig tilbredningen var dårlig, for jeg syntes ikke det var særlig godt(kan nevnes at det var i militæret jeg spiste det)

Og jo, jeg spiser gris, men har ikke halve grisehodet på fatet når jeg setter meg for å spise:)

Spiser "alt", men blir ikke helt fortrolig med å spise hodet til et dyr, har heller aldri vært vant med å gjøre det, så det ligger vel noe i det å. Men for all del, kos deg, du får min del også:)

Link to comment
Share on other sites

Har du ordna skallene fra grunn av sjøl, eller er de kjøpt ferdig? Du er jo flink til å lage alt fra bånn, så du kunne kanskje dokumentere hele prosessen?

 

Nei dette er kjøpt i butikk, eg har vært med å laga det til frå bunnen av, men det er maaaaange år sidan. Det er ikkje stort sett noko heksekunst, men det tar litt tid, og ein må ha litt utstyr. :)

 

Kimjorgen, eg kan vel garantere deg at hadde du spist det hos meg, så skal eg love deg at det hadde smakt annerleides enn i ein militærleir, der det einaste kjøkkensjefen gjer av fornuftige ting, er å sjå kor mykje klokka er, for neste pause eller å komme seg heim igjen..

Eg var vel i diskusjon eit par gonger med vår kjøkkensjef i militæret, og eg sa det rett ut til han, at han skulle være glad for at ein ikkje kunne bli tiltalt for hærverk av mat.. Men heldigvis var det ikkje alle leire som hadde like jævlig.

Det er heilt utrulig, enkelte klarer å ødelegge god mat på eit blunk..

 

Rp15oryx, sorry eg meinte ferske som i nyprodusert uten å ha vært i fryseren.. Dei er salta og røykte her.. :)

Link to comment
Share on other sites

Har du ordna skallene fra grunn av sjøl, eller er de kjøpt ferdig? Du er jo flink til å lage alt fra bånn, så du kunne kanskje dokumentere hele prosessen?

 

Nei dette er kjøpt i butikk, eg har vært med å laga det til frå bunnen av, men det er maaaaange år sidan. Det er ikkje stort sett noko heksekunst, men det tar litt tid, og ein må ha litt utstyr. :)

 

Kimjorgen, eg kan vel garantere deg at hadde du spist det hos meg, så skal eg love deg at det hadde smakt annerleides enn i ein militærleir, der det einaste kjøkkensjefen gjer av fornuftige ting, er å sjå kor mykje klokka er, for neste pause eller å komme seg heim igjen..

Eg var vel i diskusjon eit par gonger med vår kjøkkensjef i militæret, og eg sa det rett ut til han, at han skulle være glad for at ein ikkje kunne bli tiltalt for hærverk av mat.. Men heldigvis var det ikkje alle leire som hadde like jævlig.

Det er heilt utrulig, enkelte klarer å ødelegge god mat på eit blunk..

 

Rp15oryx, sorry eg meinte ferske som i nyprodusert uten å ha vært i fryseren.. Dei er salta og røykte her.. :)

 

 

Du fer ta turen ner te ulvik i haust då. der svir me ca 100 hove midt i sendtrum litt seinare i haust. eg tenkte eg skulle laga av hjortahøve seinare( viss me klarer å skyte nåko då :x )

Link to comment
Share on other sites

Teknikk for å fjerne kjøttet altså, det skulle gjøre det noe lettere å spise. Prøvde smalahove rundt juletider i det året som var, men kan ikke si jeg fant det særlig appetittlig å sitte og grave etter kjøtt på en skalle. Når hele tanngarden til sauen er blottet og den ligger der og smiler et stort makabert grin til deg og... Følte meg ikke helt vel av synet.

 

Men derimot om en kan få kjøttet partert av raskt, og skallen vekk så skulle jo det hele bli en bedre opplevelse. Sauekjøtt er jo en personlig favoritt!

Link to comment
Share on other sites

He, he, HB jaudå eg er på kur enno, men litt knask må ein unna seg i helgene.. :mrgreen:

Og du skal nok få sitja å slafsa på ein sånn skalle, når du slentrar forbi her, det har eg allerede lova deg.. :)

 

Og Egil, huska eg ikkje feil, so dreiv du litt med sånne brækande objekt ? I so fall, so kan me ta ein prat ein dag, so kan eg gje deg eit par tips om korleis du lagar dei, har du vore borti lignande før, er det ein smal sak.. :)

Link to comment
Share on other sites

Vaks opp på den tida smalahove var kvardagsmat - aldri festmat. Men flott at denne retten er komen til heider og verdigheit som festmat, i dag.

 

Hans Hille Scheldrup skriv i ei av bøkene sine om korleis dei brukte HJORTEHOVUD på same måten. Også hjorteføtene var snadder, skriv han (Heime brukte me smalaføtene som pålegg - ikkje beina, sjølvsagt.)

 

Eg prøvde hovudet av ein hjortekalv, og det var nydeleg. (Flådde og salta det - ein kamerat svei det på tradisjonelt vis.) God mat! Med potensiale som festmat!!! Absolutt. Men mangel på entusiasme blant familie og vener har gjort at det blei med den gongen. Men har sett at fleire anbefalar å ta ut kjakekjøtet. Det skal visstnok vera nydeleg.

Link to comment
Share on other sites

Mauser 68!

 

Flott tråd om noe som har sterke tradisjoner.

Må bare beklage,men dette er noe jeg aldri har smakt.

Det er ikke det produktet som selger mest i kjøttdisken på det blide sørlandet.

Men hverken utsende eller antatt smak skremmer.

Så om anledningen byr seg skal jeg helt klart smake,gjerne med kålrot stappe til.

Det er forøvrig himmelsk godt til mye...

Bon apetitt... :D

Link to comment
Share on other sites

Smalahåve er supersnaddermat. Eneste jeg ikke liker å spise er øyne og tunge; det blir litt for sært (men hallooo - jeg spiser jo hjorteballer så hvorfor ikke 8) ) Men resten er bare nydelig - en god heimelaga kålrabistappe og mjølne gode poteter - kan det bli bedre???

 

Jeg kommer mer enn gjerne på besøk til deg Mauser68 :D

Link to comment
Share on other sites

Smalahove skal nytast helst med aquevit, men kan også nytast ein drink som bli kalla for smalasurpricedeluxe.. Den består av :

 

1 del Laphroig

1 del Løtens Linje

1 del Southern Comfort

1 del Tia Mariah..

Toppes med krem.....

 

Har forøvrig aldri smak denne drinken, men ønskjer gjerne tilbakemelding om det noko som er du.... nok, ehh meinar vil prøve denne... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Smalahove skal nytast helst med aquevit, men kan også nytast ein drink som bli kalla for smalasurpricedeluxe.. Den består av :

 

1 del Laphroig

1 del Løtens Linje

1 del Southern Comfort

1 del Tia Mariah..

Toppes med krem.....

 

Har forøvrig aldri smak denne drinken, men ønskjer gjerne tilbakemelding om det noko som er du.... nok, ehh meinar vil prøve denne... :mrgreen:

:shock: å blande Laphroig med noe annet enn en dråpe vann, må da fremstå som helligbrøde av værste sort. Det stiller litt i samme gate som å male over taket i det sixtinske kappel med jotun lady :shock:

Link to comment
Share on other sites

Her oppe i det litt meir siviliserte fylket i nord har vi noke som heiter kniv... So vi flår hauet. Det heiter forresten "skjelte"!

Hauda er som sagt flådde, kløyvde og salta. Dei fleste røyker vi, men nokre vert berre tørka. Enkelte foretrekker det.

 

Fantastisk mat! Nytast med kerrs pink, kålrotstappe, mørkt og fyldig øl og ein akevitt eller 10.

Link to comment
Share on other sites

Her oppe i det litt meir siviliserte fylket i nord har vi noke som heiter kniv... So vi flår hauet

 

Me brukar kniven til å eta maten med, ikkje fjerna det som skal etast før måltidet, du går jo glipp av det beste du, he, he... :mrgreen:

 

Ja det er mange forskjellige tradisjoner.. Smalahove fører seg vel inn i rekka på det som hadde før med å utnytte dyret, til det ytterste. Dette var jo eigentlig skrap sånn sett, og daglig kost etter slaktetida. Smalahovene skulle etast før siste Søndagen før jul meinar eg, og den blei kalla skoltesøndag.Og i dag er det delikatesse, og det blir sendt smalahove utover det ganske land..

 

Eg har ved fleire anledninger sendt smalahove rundt om til fleire i Norge, alt frå Bodø i nord, til Oslo i øst..

Hvis det er noko som vil prøva seg på dette, så sjekk denne sida her, her kan du bestille både det og andre kjøtt delikatesser. Alt han produserer er på ekte gamalt vis, og røykt i skikkelig eldhus med orreved :

 

http://www.smalahovetunet.com/

Link to comment
Share on other sites

Her oppe i det litt meir siviliserte fylket i nord har vi noke som heiter kniv... So vi flår hauet. Det heiter forresten "skjelte"!

Hauda er som sagt flådde, kløyvde og salta. Dei fleste røyker vi, men nokre vert berre tørka. Enkelte foretrekker det.

 

Fantastisk mat! Nytast med kerrs pink, kålrotstappe, mørkt og fyldig øl og ein akevitt eller 10.

Må nok seie meg enig med VestlandsJeger her, men det betyr ikkje at eg har tenkt å late vere å smake napalmbomba sau frå Voss :wink:

Spennande å smake tradisjonsmat frå andre distrikt og.

Som Vestlandsjeger seier, så flår og tørkar vi skjeltene, men vi har ikkje tradisjon her ute ved havet å røyke dei. Lurer på om det kan vere eit fenomen frå innlandet for at ein skal vere enda tryggare på at maten vert konservert.

 

Ser mykje av det samme når det gjeld salting og speking og. Den saltholdige sjølufta gjer at vi ikkje saltar maten like mykje som i innlandet. Er dette ei hypotese som kan bekreftast av dokke "innlandsbønder" som driv med dette?

Link to comment
Share on other sites

du lager deg ett bål med lauved. lag til nokre spiddepinnar som du kjører inn i eine neseboret. hold hodet over flammene og prøv å svi av hårene jevnt. skrap av med ein kvass kniv. fortsett til hodet er hårlaust. så kløyver du skallen med ei sag og grav ut hjerne og nesebrusk. lakesalt (ei potet med 4" spiker flyter) og røyk

 

 

 

-og så nyter du dei

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja smalahove kan definitivt vera ein opplevelse :D , :roll: ,eg var jo invitert av Mauser på hovemiddag i haust men me kom oss aldri om Voss,men til neste år då kjem eg 8):D

 

Eg har aldri ete smalahove før og under kyndig veileding pr mob frå mauser, så laga eg smalahove middag.

 

Var heldig og fekk tak i nokre veldig fin hove, og her er dei under koking :roll:

normal_smala_0%2C5.JPG

 

Og her er resten av tilbehøret, poteter, kålrotstappe (og nakkekoteletter for dei som ikkje ville ha smalahove :?)

normal_smala_1.JPG

 

Då har me samla sammen selskapet, og eg hadde ikkje sagt noko om kva me skulle ha til middag, så overaskelsen var stor :shock::shock::? ,men dei tok det med fatning og åt så godt dei kunne :?:?:| men dei var enige om at det var godt og sammen med øl og akevitt gjekk det meste ned :mrgreen: , her er hove ferdig renska.

normal_smala_2.JPG

 

Eg hadde jo vore stor i kjeften og sagt at å ete auge var ikkje noko sak,men bildet taler for seg sjølv!!!! :mrgreen: og har ein vore tøff i kjeften så må ein nesten stå for det ein gjer :?:?:?

normal_smala_3.JPG

Link to comment
Share on other sites

He, he, artig det der HB, godt at vestlandske tradisjonar vandrar litt over Haukelid. Og imponerande at du åt alt på hove, det står det respekt av ( eller i det minste masse alkohol bak.. :mrgreen: ) :D

 

Og me må ta oss ei mat økt i framtida ein gong, kanskje eg må ta meg ein tur på bukkejakta til neste år att, so kan eg streifa innom dei flotte dalum. :)

 

Edit : Kåre Kanon, du skulle visst kor godt det var, eg trur faktisk du hadde blitt litt imponert, dersom du likar røykt fårekjøt ialefall.. :)

Link to comment
Share on other sites

Smalahove .. kan også nytast med ein drink som bli kalla for smalasurpricedeluxe.. Den består av :

 

1 del Laphroig

1 del Løtens Linje

1 del Southern Comfort

1 del Tia Mariah..

Toppes med krem.....

 

 

Smalahåve høyres heilt OK ut, men dette tilbehører er det verste jeg har sett. :lol:

(Og; Laphroig brukes ikke invortes, men på vorter, og til til å tynne tjæra til båten.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...