Jump to content

Hvilken kombi er denne montasjen til?


Jaktmann

Recommended Posts

Hehe.. Jeg vet ikke, men humret litt da jeg så svarene fra hjelpsomme kammerater:

 

Spørsmål:

Kan noen si meg hvilken kombi denne montasjen passer til?

Er det Tikka, CZ eller Sabatti?

Første svar:

Har en lignende til min Sabatti.

Andre svar:

Tikka/Finn Classic.

Tredje svar:

den ligner på montasjen jeg har til min CZ.

 

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vil nå påstå at det ikke er gjettning fra min side..

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=10994

Men noen kan helt sikkert ha sett/hatt en slik på en Sabatti, passer der også...

Valmet 212 er jeg mer skeptisk til siden den har spor som en Sako, dvs som skrår utover fremover på kassa.

Men som sagt, er til 412/512/612, men kan fint passe på andre kombier. Monterte flere slike i min tid på XXL og andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Nuvel, man får tro hva vil.... :winke1: Etter å ha montert og solgt noen titalls slike tar jeg sikkert feil.. Men som jeg skriver passer de jo på andre kombier også.. Jeg tar det en gang til; montasjen det er bilde av er produsert av OptiLock for 412/512/612. Men kan brukes på andre kombier også. ..

Link to comment
Share on other sites

Dette er, som Nordhagen skriver, en OptiLock 412 momtasje. Denne montasjen passer også på Sauer STR. Med en liten tilpasning kan den monteres bak frem slik at den opphøyde delen går over den fremre låskassebrua der løpet er innfestet slik at man kan bruke lange kikkerter. Siden ringene har foringer kan man legge inn tilt, feks 20 eller 30moa, ved å ta litt av den fremre ringen der den er festet til basen.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...