Jump to content

Luftgevær med knekkløp og løpslåsing?


Maabren

Recommended Posts

Styr unna.

 

Det eneste sikkelige geværet med løsplåsing i dag er vel HW35, og den låsen er middels tvilsom. (jeg har to, en fra 1980 og en nyere)

 

Moderne HW uten løpslås er så stabile når de er justert riktig at det ikke er noen grunn til å velge noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å selge unna det meste av luftvåpen framover og har difor bestemt meg for å beholde/skaffe nokre av di bedre fjærvåpena, dvs minst 3 sidespennere, 3 underspennere og 3 knekkløp. Mitt første luftgevær hadde knekkløp og eg vil difor ha nokre av di betre inna den typen luftgevær i samlinga og. Hadde vore fint å funne eit godt luftgevær med knekkløp og god løpslåsing.

 

Etter at eg la ut spørsmålet vart eg sittandes å gnage på at eg hadde sett eit nyare luftgevær med løpslåsing. Har ikkje nyaste Blue Book, så det tok meg nokre timar å leite på nett utan å vite kva for våpen eg minnast, men her er jaffal linken:

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=5622

 

Dette er ein Walther LGV Master Pro som kom i 2012. Knekkløp med løpslåsing og mulig å få med forskjellig kraft. Har ikkje fått leita opp så veldig mykje info, men 23J-utgaven har fått ganske grei omtale. Heldigvis er det mulig å få den enda litt betre med lubetune, bytte plasttriggeren osv. Har sansen for tyske luftvåpen. Prisen er egentlig ok.

 

Har nokre IJ22 med løpslåsing og ei kina-rifle med fungerande løpslåsing(skjønt resten er så som så). Desse når ikkje heilt opp.

 

@evert

Eg burde sikkert styre unna, men LGV'n er ganske fristande. :)

 

@stricken

Den løpslåsinga eg tenker på bruker ein hendel for å frigi løpet. Tipper dog at løpet på Sport'n din er på høgde med knekkriflene til HW. Dvs at løpet sitter der det skal når man skyter. :)

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt LGVn :oops:

 

Hadde en på utlån en stund, og det er uten tvil en god børse, jeg bare kommer ikke helt overens med skjeftedesign og bakblokk/avtrekksmekanismen. SCylinder, pipe, løpslås, stempel, alt det er helt topp, og bedre enn det meste annet jeg har vært borti... hadde de satt på bakblokka fra TX/Prosport, og avtrekket fra den samme, hadde jeg vært solgt.

Link to comment
Share on other sites

Løpslåsen i sporten er ikke helt sammenlignbar med bla hw95, 50 osv... det er en mye kraftigere låsing som eg har mere tro på og eg har tro på weihrauch sin lås også for å si det på den måten. Men sporten har en hakket bedre lås.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...