Jump to content

Fwb 300 vs HW50s


msteiro

Recommended Posts

Har du sjans til å få prøve desse luftgeværa før kjøp, så vil nok det gi deg di beste svara.

 

Elles er første tanken min at desse luftgeværa er ganske ulike. Ville sjølv valgt eit match våpen til 10 meter blink-skyting, gjerne med dioptersikte. HW50S med kikkertsikte er mest moro til skyting rundt 25-30 meter, men funker sjølvsagt til 10 meter. Ganske godt avtrekk på HW50S. FWB 300 er nærmast rekylfri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte HW50S til å ha på hytta men angret i ettertid. Vi har ikke så lange avstander at det blir noe utfordring med denne rifla, så jeg kunne like godt kjøpt en 300 kroners-sak i stedet. I tillegg er rekylen litt voldsom, litt fordi det faktisk er et fjærvåpen og litt fordi den skyter ganske hardt.

 

Tok den med på 50 metersbanen og traff helt greit en colaboks i sittende stilling, med de åpne siktene.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ingenting å lure på! Weihrauch er vel og bra. 300s er next level like presis som det aller beste av konkurransevåpen idag.

 

Begge mine 300s legger 10 skudd i et hull hvor en kule ikke faller igjennom, men må dyttes igjennom. Ingen forskjell på 10 skudds hull

og et ett skudd hull :winke1: Avtrekket på en Weihrauch er bra det, men det er ikke i nærheten av det på en 300.

Det ene geværet kostet 17-18,000,- nytt og er legendarisk og det andre koster ca 3000,-

 

Det andre er det rent praktiske, med bråk og kraft og det som følger med det.

Link to comment
Share on other sites

Ville også tatt en titt på hw30s. Har 2 stk selv. En med standard kolbe og en fra AoA med laminat kolbe.

Skyter bedre og mere med de enn fwb 300en stående. Skal det skytes i benk så et 300sen det rette valget etter min mening.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...