Jump to content

Luftvåpen til jakt trening 10-20 meter


msteiro

Recommended Posts

Endelig fått stor garasje!

 

Tenker kjøpe luftgevær (og evt pistol) til trening inne på hovedsakelig 10 meter, kanskje plinking på hytten opptil 20 meter. Sett på Feinwerkbau 300, men vil helst ha noe som ligner mer på vanlig jaktstokk, og har feste for kikkertsikte (dovetail helst). Kopierer kontaktpunktene på salongen og evt luftgevær til riflen.

 

Blir nok brekkvåpen da jeg ikke orker stresse med fylling eller kjøp av luft, og tror det har mer sjanse for å støve ned hvis man plutselig går tom for luft og det går i glemmeboken.

 

Gjerne med et realistisk rifleavtrekk rundt 1000-1300 gram.

 

Noen tips til rundt 2000?

Gjerne brukt.

Link to comment
Share on other sites

Se om du får sjans til å prøve avtrekket på den BSA'en før du evt kjøper. Jeg hadde en nyere BSA for litt siden. GRT ett eller annet. Fin vekt og fin balanse. Men et aldeles grusomt avtrekk. Det var som å brekke opp kjeften på en sulten grevlinghund. Nå har jeg en weihrauch med avtrekk som nesten kan sammenlignes med jaktriflene.

Link to comment
Share on other sites

Den så jo riktig fin ut!

Hvordan er lydnivået på den?

Har demper noe for seg på sånne rifler?

 

Nå skyter jeg utendørs da, men syns den er helt grei lydmessig. Den har 275m/s så den får ikke dette plaffet og alle disse tjoinkelydene de kraftige våpnene har.

Link to comment
Share on other sites

Fått lest litt rundt dette.

Hvis noen sånne faller på ca samme pris som en FWB 300, eller evt Weirauch mod 30 etc.

 

Hva vil hovedforskjellene være?

Noe grunn til å kjøpe noe annet enn?

 

Fwb har match stokk, men får jo så vilt med bra omtale, og skal hovedsakelig brukes på 10 m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...