Jump to content

Bestille lyddemper fra Tyskland?


ray87

Recommended Posts

Hei.

 

Skulle hatt Weihrauch lyd demper å tenkte og bestille fra versandhaus scneider i Tyskland.

Det står bare opp til 7.5 joule på den men det må vel være bare pga tyske regler, går ut i fra at demperen er helt maken en uten denne F merkingen.

 

Er det fremdeles lov å få sendt slike ting fra Tyskland?

Fra England er det helt umulig å få tilsendt noe som helst lengre.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde å få sendt våpen fra Tyskland tidligere i år fra forhandler der nede, etter en tid konkluderte han med at det ville vært enklere å eksportere en tanks til Nord-Korea en å sende ei jaktrifle til Norge.

 

Innad i EU er det enklere, så løsningen kan være en mellomlanding i Sverige/Danmark og evt egen henting der

Link to comment
Share on other sites

Blitt omtrent klin umulig å sende våpenrelatert fra Tyskland som Jibrag sier.

 

Jeg kjøpte en revolver fra Tyskland rundt årsskiftet. Etter lang saksbehandling fra tysk politi, ble den omsider sendt. Men ble stoppet før eksport og sendt tilbake. Noe om at det var "dangerous goods" og med restriksjoner mot salg til Norge.

Til tross for at alle papirer var i orden. Dette gjentok seg to ganger. Løsningen ble å sende den via Danmark. Det var transportfirmaet selv som foreslo den løsningen.

Ankom hos meg forrige uke, og ble med det trolig mitt siste våpenrelaterte kjøp fra Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

...men det trådstarter spør om er ikke kontrollpliktige våpen, men heller en lyddemper merket med "F i pentagon". Dette betyr at den er unntatt fra de vanlige våpenbestemmelsene i tyskland, på lik linje med luftvåpen under 7,5 joule.

 

Har du prøvd å spørre sportwaffen Schneider? de svarte på mail for noen år siden ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Skulle hatt Weihrauch lyd demper å tenkte og bestille fra versandhaus scneider i Tyskland.

Det står bare opp til 7.5 joule på den men det må vel være bare pga tyske regler, går ut i fra at demperen er helt maken en uten denne F merkingen.

 

Er det fremdeles lov å få sendt slike ting fra Tyskland?

Fra England er det helt umulig å få tilsendt noe som helst lengre.

 

Weihrauch lager nok ikke en ekstra lyddemper til de Tyske 7.5j. Koster mer enn de kunne spart

Link to comment
Share on other sites

...men det trådstarter spør om er ikke kontrollpliktige våpen, men heller en lyddemper merket med "F i pentagon". Dette betyr at den er unntatt fra de vanlige våpenbestemmelsene i tyskland, på lik linje med luftvåpen under 7,5 joule.

 

Har du prøvd å spørre sportwaffen Schneider? de svarte på mail for noen år siden ihvertfall.

 

 

Spurte dem først men fikk ikke svar før i dag.

 

Dem sa at det går fint å sende den til Norge, får satse på det :)

 

Når det er snakk om ekte kruttvåpen så kan jeg se for meg at det er umulig ja.

 

Synd at det ikke er mulig å bestille fra England også, står på airgunbuyer at dem jobber med å finne ny transportør men slik har det vel stått lenge nå.

Link to comment
Share on other sites

Det er stor forskjell på A-Tech's .22 demper og HW-luft demper i samme kaliber.

Har begge og HW er klart best når det er snakk om luft. Har vært gjennom mange

modeller og merker av dempere for luft, og HW vinner hele veien fra .177 tom .25 :smile: .

Link to comment
Share on other sites

Litt uenig her hvis det er pcp vi snakker om,har hatt både weirauch demper for luft og atec demper til .22 på samme 4,5mm pcp gevær og atecen var ikke noe dårligere heller bedre.

Har nå kjøpt den nye Atec'en og den fungerer som bare det,og jeg kommer nok til å kjøpe 2 til. DENNE:

 

https://www.xxl.no/a-tec-wave-22lr-1-2- ... 64_1_style

 

Ingen vits i å importere noe så lenge du får et topp produkt til en rimelig penge her hjemme.

Denne står for øyeblikket på en Hammerli ar-20 på 16 joule men fungerer helt topp på en kraftig Hatsan BT65 elite også :) .

Den er som en våt fjært på hammerlien. :lol:

Og en annen fordel er jo selvfølgelig at den kan brukes på .22 kruttvåpen også.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg må ha akkurat den er at jeg har kjøpt den for noen år tilbake å den er kun beregnet for luftvåpen.

Den kan åpnes hvis man vil det, noe man ikke får gjort på wave?

 

Har prøvd Hatsan sin og den gamle type A tec modul som fungerte greit nok, men Weihrauch sin demper mest helt klart.

 

Mye mulig A tec wave er bedre og det hadde vært mere enn bra nok, lettere å fått det levert fra xxl for 20 kr med posten motsetning fra Tyskland, men det er bare et par hundrelapper ekstra for hw sin så derfor gikk jeg for den.

Link to comment
Share on other sites

Ganske rart at HW sin demper skal være såpass bra når man kikker på innmaten. Meiner å huske det var 3 stk hullete "plasthårruller" med dempematte rundt. To skiver delte vel desse av slik at man fekk eit kort kammer i midten og to lengre kammer i endane. Veldig enkelt laga. Nesten så man kan lure på om det er verdt å lage avanserte dempere til luffer.

Link to comment
Share on other sites

Har eksperimentert en god del med luftdempere.. brukte en av At-tecs gamle dempere(ikke modulbasert) og varierte innmaten. erfaringen er at det er hårruller og filt som gjelder, evt rørbiter med masse huller og filt. det lønner seg å variere baffelavstanden litt, og å lage porter i noen av baflene... så, ja, det går an å lage noe som er hakket bedre enn HWs demper, men det blir ikke veldig mye bedre. Tror de har laget den såpass enkel pga pproduksjonskostnader.

Link to comment
Share on other sites

Har kome fram til det samme som deg evert. For min egen del har eg gitt opp å lage avansert innmat da det er for lite å vinne på det. Einaste eg kan tenke meg som har noko for seg er å finne ut kva volum som må til med eit "HW"-oppsett for å dempe di forskjellige joule, dvs omkretsen på demper og kor mange kammer man trenger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...