Jump to content

Alternativ til hawke sidewinder.


stricken

Recommended Posts

Hei.

Er på jakt etter et nytt kikkertsikte til en fx wildcat. Eneste kriterie eg har er side forcus og minimum x12 i forstørrelse. Maks pris er 4000,-. Har lest mye positivt om den nevnte hawke, men desverre også endel negativt. Noen som sitter på noen tips?

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Flere som har handlet FX Wildcat her.

Jeg kjøpte en i kal 6,35 for noen uker siden. Valget av kikkertsikte stod mellom Hawke Sidewinder 6-24x56 og FX 6-18x44 SFIR. Jeg syntes Hawk'n ble stor og veldig topptung på den lette luftrifla så det var FX'n som ble med hjem. Prisen var også ca halvparten for FX. Jeg liker siktet godt, det er klart og fint og klikkene ser ut til å stemme bra. Dumt at ikke mildottene går hele veien ned, men ender i en stolpe, idiotisk design. Men uansett, innskutt på 45 meter kan jeg bruke dottene fra 10 til 80 meter og det holder for meg. Vil en lenger ut er det feks mulig å skyte seg inn med den øverste dot'n i siktet, det blir kanskje ikke like presist som å sikte med det fine korset på innskutt avstand, men man er nå uansett innskutt kun på ett hold, på alle andre bruker en retiklet til å holde over. Eventuelt klikke seg dit man vil på tårnene.

 

normal_1459953766652.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...