Jump to content

Walther LP200


kofstad

Recommended Posts

Hepp!

 

Jeg ønsker å kjøpe meg et eget våpen til trening- og konkurranse-skyting i vinterhalvåret.

Har allerede lagt, og kommer til å legge mer, en del penger i kraftigere skyts, så jeg vil gjerne ha et billig luftvåpen.

 

I forhold til storebror LP400, og tilsvarende våpen, skjønner jeg at LP200 ikke kan sammenliknes, men er det noen som har erfaringer med denne modellen?

Skytteren selv er ikke erfaren, men da er det enklere å jobbe videre med et våpen man kan stole på.

 

Håper flere kan dele sine tanker og erfaringer :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei, jeg kjenner ikke til LP200. Men bruker selv LP300, og har lyst til å prøve meg litt mer seriøst etterhvert. Jeg er fornøyd med min, men det er vel gjerne lurt å teste før evt kjøp vil jeg tro. Lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt mye med Walther LP 200. Da jeg var aktiv luftpistolskytter var dette toppmodellen til Walther. Avtrekket er nydelig, systemet for å balansere pistolen med løpsvekter fungerer utmerket. Har vært i nasjonale og internasjonale finaler med LP 200. Har også skutt noen bedriftsstevner med LP 400. Den er primært bedre på rekyldemping og grepsjustering. Teknisk presisjon er hos begge så god at den ene ikke kan foretrekkes foran den andre. Fordelen med LP 400 er at den er så bra dempet at den praktisk talt ligger i ro når du skyter. Ikke antydning til munningsvipp. Men kula går ca like fort, avtrekket like hardt og siktebildet må være godt for å treffe - med begge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...