Jump to content

Aktive hørselvern til luftvåpen bruk.


stricken

Recommended Posts

Hei.

Ser de fleste agw luffere er her nå.

Der har vert lite skyting på meg i lang tid, men nå er ungene begynt å bli større. Har nå fått tinnitus på venstre øret og når eg skyter med fjær luffer så er det veldig ubehagelig. Derfor lurer eg på om det er noen som har prøvd aktive hørselvern kombinert med luffer og vil dele sin erfaring?

 

Mvh

Jan Olav fra AGW.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bruker ikke hørselvern, men jeg har tatt ned kraften på et av geværene mine. Det bråker ikke så fælt etter det.

 

På et av de andre fjærgeværene har jeg satt på lyddemper, det også har tatt ned lyden betraktelig.

 

Resten av geværene er konkurranse gevær med lav kraft de også bråker lite.

 

Jeg bruker av og til aktive hørselvern på rifle banen de fungerer jo som bare det! Ser ingen grunn til at de ikke skulle

virke på et luftgevær også.

Link to comment
Share on other sites

Aktive vern funker helt ok, men ikke ha lyden for høyt på da du antagelig vil bli plaget med andre lyder som forsterkes...altså alle lyder vil forsterkes og kruttsmellet dempes...

Slitsomt å høre fuglekvitter skralle i øra etc.

 

Peltor har gode vern til ca tusenlappen.

Du får billigere, men husk at du også engang skal skifte øreputene (hygienesett) og velger du uberkjipe vern er det ikke sikkert du får tak i deler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...