Jump to content

Luftpistol som treningspistol


runev78

Recommended Posts

Jeg har en Benelli MP90S med 1000g avtrekk.

 

I sommerhalvåret skyter jeg ute, og da er det ingen problemer, men i vinterhalvåret skytes det inne og der har vi ikke avtrekk og ett stort trøkk på alt for få baner.

 

Tenkte litt på luftpistol skyting for å ikke være helt nybegynner når uteskytingen begynner.

Trene på siktebildet og avtrekk (napper litt)

 

Er det noen som kjenner til en grei luftpistol til en grei pris?

Leser en del om Weihrauch HW40, er dette en grei treningspistol?

Link to comment
Share on other sites

Steyr LP50 Compact, 5-skuddspistol der du kan stille avtrekket til 1000 g, ville jeg sagt var den pistolen som kommer nærmest Benellien i opplevelse og kvalitet. Still opp i luftkonkurranser, og hvis du finner noen 3B (fallfigur) eller 3C (luft standard) konkurranser så blir det å skyte 5 skudd på 10 sekunder. Ypperlig trening til hhv. silhuett eller standard.

Link to comment
Share on other sites

En på banen har en slik Baikal. Bare av å se på han lader, så vet jeg at slik skal jeg aldri ha.

Jeg hadde blitt veldig fort lei av å spenne den.

Baikal koster vel 4.500,- eller der omkring?

 

Hadde heller fulgt med på finn og ventet på en brukt luftpistol. Har sett noen til 5-6000,- for noen uker/mnd siden

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg tenker i akkurat samme baner som TS. Bor i gangavstand fra klubbens luftbane, og ser på dette som en ypperlig måte å få skytetrening på vinteren uten å eksponere seg for mye bly. Noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe LP50? Har så langt bare funnet den hos Børselars

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har handlet både krutt- og luftvåpen fra dem, det går som regel fort og smertefritt.

 

Den danske momsen (25%) trekkes fra, du betaler beløp pluss ca 300 kr frakt, får regning fra Posten eller tollvesenet på norsk moms (25%) og får pakken i posten et par dager etter betaling. Hvis du sender kvittering på at du har betalt til Postens godssenter utland så sparer du en dag eller to på det også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...