Jump to content

Hvor skaffe delrin.


stricken

Recommended Posts

Den er fin. Da har eg mangen plasser å se. Leste at noen bruker krympe strømpe på fjærstyringer som ikke er så tight. Er det noen her som har prøvd det selv? Ser for meg at fjæren ikke vil gå like pent når skuddet går.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Krympestrømpe fungerer fint det, men problemet er at det ikke er helt lett å få den til å sitte skikkelig fast, den har lett for å flytte på seg.

Har du tilgang på dreiebenk er det bare å sette i gang å lage POM-styringer først som sist. Lag dem ca en tiendels millimeter større enn innerdiameter på fjæren, og sjekk om du klarer å tvinge fjæren på. Om du ikke får fjæren på plass, reduser diameteren en tank med noen filstrøk med styringen i dreiebenke, og test på nytt. Styringen bør være så tight at det trengs litt krefter for å entre den i fjæra.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt krympestrømpe på flere styringer. For å få strømpa til å sitte kan du bruke kontaktlim.

Tyyyynt lag med lim rundt hele, må jobbe fort så du får på strømpa før limet begynner å tørke.

Begynn å varme fra midten og ut til hver side mens du dreier rundt.

Da blir det jevnt og fint og overskudds lim tyter ut i hver ende.

Har brukt krympestrømpe til mye rart, ikke bare til skjøting av kabler over under bakken :) .

Lanserte dette for Larsen hos Gresvig i Oslo for

"hundre år siden" til bruk på lyddempere til .22. Dempet den metalliske lyden som fulgte med ved skyting.

Svart glatt krympestrømpe var jo mye finere enn rød gummislange som ble brukt den gangen. :winke1: .

Link to comment
Share on other sites

Da gir eg det et forsøk i første omgang, men gjør nok som per1 sier og legger på noen dråper med superlim også. Har tilgang på dreiebenk på jobben, men har ikke lært meg med den enda.

Forøvrig så er det en super luffe med en meget bra balanse og greit med kraft. Er første luffa eg har kronografert som gir mere kraft ut av esken enn lovet av produsent. Det er jo en dyr luffe, men eg ser at det er lagt ned mye arbeid i finishen av delene. I min bok så gruser den også rekord avtrekket. Minuset er som sagt nevnte fjærstyringen.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har bare testet på 10 meter og da liker den alt mulig. Har ikke fått satt den sammen enda da ting tar litt tid. Men har nå hawke airmax 4-12x40 liggende pluss sportmatch montasje som passer til fwb.

Skal få testet ut forskjellige type ammo når det er satt sammen igjen. Før oppsmurning gjorde den 259.3 ms med 8.44 grain jsb.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Som nevnt tidligere så tar ting tid her i gården. Satt den sammen for en mnd siden, men ingen ny fjær strying. Satt styringen inn med endel heavy tar, fjær fikk heavy tar og stempel fikk en runde med molly. Kontakt flater ellers fikk også molly. Alt av smurning ble kjøpt hos maccari for mangen år siden. 

Først i dag fikk eg med meg kroppen og luffa ut i stabburet hvor eg har 25 meter eg kan skyte på. Gruppene er skutt med jsb exact rs 4.52 7.33 grain. Det er 10 skudd i begge gruppene. Har bare skutt 30 skudd etter den ble satt sammen. Så her føler eg det er virkelig potensial. Er meget fornøyd med de sammlingene da eg ikke er noen fjærluffe skytter. 

 

20170616_204916_zpslgxnzpyz.jpg

20170616_204954_zpswfzchkbh.jpg

20170616_145423_zpsaipllfqb.jpg

20170616_145329_zpsfggqfya5.jpg

20170616_210516_zpso56njutk.jpg

20170616_210527_zpsl8gnqqpd.jpg

20170616_210559_zpsl9t3moio.jpg

20170616_210603_zps4m0nkwsz.jpg

Jan Olav

Edited by stricken
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...