Jump to content

feinwerkbau c60 på finn


dumle

Recommended Posts

  • 2 months later...

Kjempebra våpen . Jeg har samme type selv og i min mest aktive tid som dfs-skytter trente jeg mye med denne og konkurrerte på 15 m mot Sauer 200 med 22 LR . Det var max treningseffekt for det er noe tyngre enn med 22 men den står ikke noe tilbake på presisjon hvis man gjorde alt riktig . Mange 15m stevner ble vunnet med C60'n :D

Det er noen abere med Co2 i dag at det er ikke så enkelt og få fylt flaska . Som nevnt bør man ha flaske med stigerør men jeg og flere med meg i vårt lag brukte bare ei gammel brannslokningsflaske og den har ikke stigerør så for få fylt våpenbeholderen måtte denne ligge i fryseren så den var helt nedkjølt før fylling men da var det ingen problemer. Som også nevnt så måtte den kontrollveies til riktig vekt før den ble skrudd i våpenet .

Jeg skrev en aber men det er egentlig bare en rutinesak . Kan også nevnes at hvis du har ei full flaske kan du skyte i årevis før den er tom.

Men det er rart at han som skal selge C60 ikke har egen flaske eller vet om noen !

 

I våre dager er nok trykkluft tingen men så er det en helt annen pris da ! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner til disse litt, da to av dem står på ABC på Sparbu (uformellt samarbeid med annonsør), så jeg drister meg frempå med litt forklarende opplysninger ang ting det spørres om i tråden.

 

Dette er våpen som er tatt inn i våpenparti fra Sverige, så egentlig opprinnelse er ukjent men det er sannsynligvis klubbvåpen fra en eller annen klubb (muligens en konkurs/oppbud/avvikling eller noe sånt). De er forholdsvis pene men med noe rustflekker hist og pist. De ankom som våpen inkl 1 stk patron/tank, ingen påfyllingsflaske eller noe sånt.

 

Litt derfor selges de "as is", men ettersom det er fra forhandler (uansett om de kjøpes fra Big5 eller ABC) gjelder selvsagt kjøpsloven.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

har kjøpt eit av dei våpena.

var ein del overflate rust, men det blir puss og cerakote på det verste. fortsatt eit rimelig kvalitetsvåpen.

litt mindre fornøyd med forsendelsen.

pakken var, som vanlig i posten, mishandlet. pga alt for dårlig oppstøtting og innpakking så stakk siktet ut når eg henta den på posten.

satser på det var ein enkeltstående hendelse men ikkje godt nok for ein forsendelse til over 4000kr.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg en sånn eldre kullsyredrevet matchbørse for noen år siden, et skytterlag som solgte. Betlate under en tusenlapp.

 

Selv om dette er bra geværer er de utdatert(fylling etc), og det finnes ganske mange av dem. "Tilbud og etterspørsel"- min mening er at de ikke bør koste stort mer enn den tusenlappen jeg gav.

Link to comment
Share on other sites

Med stigerør.Og gramvekt. Om man overfyller blir presisjonen dårlig ift pressluftvåpen. kunne tenkt meg den selv. Smell og røyk er en bonus med co2.
Dette høres merkelig ut, er det muligens noe tullprat her?

Problemet med overfylling høres merkelig ut, da Co2 er flytende under trykk, det er nettopp derfor er denne gassen meget anvendelig til luftvåpen. En får samme mengde gass bak kula- hver gang. :wink: Tips, kjøp en CO2 brannslukker, adapteret passer rett på gjengene på brannslukkeren, og fylling tat 10-15 sek. En 5 kg slukker holder til flere 10.000ner av skudd! Vil en ha mest mulig i beholderen legger en patronen i fryseren en times tid før den skal fylles. Da slipper en å bruke noe av gassen til å kjøle ned sylinderen- og kan skyte lenger. Når det gjelde smell og røk har ikke jeg merket dette. Jeg har både en Feinwerkbau c60 og Feinwerkbau mod 2. Ubetydelig forskjell på disse- og for eksempel min Twinmaster med 300bar luft. Fantastiske våpen, kan trygt anbefales. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...